בתי אבות לדתיים

כשמדובר ביקירים שלנו תמיד חשוב לנו לתת להם את הטוב ביותר, בייחוד כשאנחנו הופכים להורים בעצמינו ומבינים שגם ההורים שלנו צריכים לפעמים שנטפל בהם כמו ילדים קטנים ונדאג לכל הצרכים שהם לא יכולים לדאוג להם בעצמם.

צילום: מאגר יחצ

כשמדובר בקשיש שהוא גם דתי או חרדי, הסיוע והסביבה התומכת בשמירה על אורח החיים המקודש (תפילות בזמן, הנחת תפילין, שיעורי תורה וגמרא ועוד) היא מהדברים החשובים לו ביותר. ניתן למצוא מגוון רחב של בתי אבות לדתיים בישראל.

פתרונות דיור לגיל השלישי בעלי ציביון דתי וחרדי

כמו הגיוון הרב שיש בין אפשרויות הדיור השונות המותאמות לפי הצרכים הרפואיים או הגריאטרים של הקשיש, כך גם כיום ישנו מגוון מאוד רחב של בתי אבות בעלי אופי דתי, או בעלי ציביון דתי-חרדי המאפשרים לאדם המתגורר שם להרגיש כאילו הוא ממשיך את חיי הקהילה התורנית אותה הוא מכיר מהבית.

בתי אבות המיועדים לשיכון של אנשים מהאוכלוסיה הדתית-מסורתית או החרדית מציעים גם הכשר קפדני בגל הקשור להסעדה והאוכל, שמירת השבת, גם מציעים שיורי תורה ולימודי גמרא באופן יומיומי, הפרדה נדרשת בין נשים וגברים ופעילויות הכוללות חוגים והרצאות – כולם על טהרת הקדושה היהודית.

- פרסומת -

האופי היהודי נשמר כמעט בכל בתי האבות בישראל

לרוב, ניתן למצוא את הסממנים היהודיים בכל בתי האבות בישראל, בין אם מדובר על קידוש השבת וציביונה הייחודי, בין אם מדובר בקידוש ליל שישי שקורה כמעט בכל מוסד, וכולל כמובן את החגיגות המסורתיות במועדי ישראל.

עם זאת, הכשרים מיוחדים לא נמצא בבתי אבות "רגילים" וכמובן גם לא שמירה מוקפדת על השבת אלא רק שמירה על הציביון של יום השבת שאינו ככל יום רגיל.

בתי אבות לדתיים וחרדיים מציעים את מכלול האווירה והמענה לצרכי שומר המסורת או הקשיש החרדי – שכן אלה ברוב המקרים מוסדות אשר הוקמו על ידי דתיים או חרדיים והנושא לא רק קרוב לליבם אלא חלק בלתי נפרד מחיי היום יום של כלל הצוות והעובדים בבית האבות.

ההבדל בין בית אבות לדיור מוגן בכל הנוגע לדתיים וחרדיים

רוב ההבדלים המהותיים בין בתי האבות למוסדות הדיור המוגן אינם בהכרח קשורים לאופי הרוחני או חיי הדת המתקיימים במוסד. ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות הוא בעיקרו נעוץ ברמה התפקודית של הקשיש המתגורר בהם.

בתי האבות במקור קמו בשביל לתת מענה לקשישים שצריכים תמיכה סיעודית, עם כי היום בתי האבות כבר מציעים קשת מאוד רחבה של שירותים גם לאנשים עצמאיים, וגם לכאלה המכונים "תשושי נפש" (זקוקים לעזרה סיעודית).

פתרונות דיור מוגן הם קונספט אמריקאי שהגיע לישראל במטרה לאפשר לאוכלוסיות מבוגרות אשר עדיין עצמאיות לגמרי ואינן זקוקות לסיוע מיוחד אלא רק לסביבת חיים עשירה ומגוונת יותר.

ככלל, ניתן להגיד שישנם יותר בתי אבות לדתיים ולחרדים מאשר פתרונות דיור מוגן.