האם כל אחד יכול להיות מתכנת?

צילום: unsplash

העבודה מגדירה את הבן אדם ואם נסתכל לדוגמא על פירמידת הצרכים של מסלו נראה כי לעבודה יש מקום מרכזי בחיינו. אם אתם רוצים להצליח בחיים אתם צריכים למצוא עבודה לא רק מעניינת אלא גם רווחית.

על רקע זה אנו חייבים לציין כי לדעת רבים תכנות היא העבודה המושלמת. מדובר על עבודה מעניינת, מאתגרת עם שכר נאה מאוד ולכן אפשר לראות כי רבים רוצים לעסוק בתחום הזה. על רקע זה עולה בוודאי השאלה אצלכם האם כל אחד יכול היות מתכנת או שמא הדבר דורש כישורי על שאין לאנשים רבים? אם כן אנו חייבים לציין כי 99% מהאנשים יכולים להיות מתכנתים אם הם לומדים במקום הנכון. אם מלמדים אנשים כמו שצריך תכנות אין סיבה שהם לא יוכלו לעבוד בתכנות וזה משהו שאתם חייבים לתת עליו את הדעת אם אתם רוצים לעבוד בתכנות.

האם כדאי לי ללמוד תכנות לבד?

אין ספק שיש משמעות אדירה לשאלה איפה אתם לומדים תכנות וככל שתלמדו במקום יותר טוב כך ההצלחה שלכם תהיה יותר גדולה. על רקע זה יש שאלה האם כדאי ללמוד תכנות לבד? האם אפשר ללמוד זאת באמצעות ספר או אתר אינטרנט ללא מרצה? אם כן התשובה היא ש-95% מהאנשים לא יצליחו ללמוד תכנות לבד וכי מעטים יכולים לעשות זאת ברמה גבוהה. אם תלכו לקורס סיכוי ההצלחה שלכם להבין את החומר הנלמד הם הרבה יותר גדולים מכיוון שיש מרצה שעוזר לכם בכל. על רקע זה אנו חייבים לציין כי לימוד עצמאי יכול להקשות עליכם למצוא עבודה לאחר מכן ולכן תמיד כדאי ללמוד בקורס ולא באופן עצמאי.

- פרסומת -

האם כדאי לי ללמוד תכנות באינטרנט?

לאחר שהבהרנו כי לא כדאי ללמוד תכנות לבד עולה השאלה האם כדאי לי ללמוד תכנות באינטרנט? למשל באתרים מחו"ל או באתר ישראלי? אם כן אנו חייבים לציין כי לימוד אונליין לא כדאי וזאת עקב העובדה כי זה לא שיעור בחי שאפשר לשאול שאלות את המרצה. לא רק זאת אלא שמרבית הקורסים שמציעים לימודי אונליין הם לא ברמה גבוהה ואי אפשר להשוות אותם לשיעורים פרונטליים. לימודים בכיתה הם הרבה יותר ממצים והרבה יותר טובים ולכן לא כדאי ללמוד באינטרנט אלא רק בשיעור פרונטלי שבו תלמדו את החומר של תכנות בצורה הרבה יותר טובה ומקצועית. עובדה זו נכונה ללימודי Full Stack ולכל לימודים אחרים של תכנות.

שימו לב לתוכנית הלימודים לפני שאתם בוחרים קורס תכנות

בין אם אתם לומדים בבית, באינטרנט או בשיעור פרונטלי אתם חייבים לבחון לעומק את תוכנית הלימודים שלכם. אתם צריכים להבטיח כי התוכנית ממצה ומלמדת את החומר בצורה הטובה ביותר שיש. ככל שהתוכנית תהיה יותר טובה כך הידע שלכם יהיה יותר רב וכך תזכו להצלחה גדולה יותר וזה שווה המון לכל מי שרוצה לעבוד כמתכנת.