יוצאים מזה יחד | הבדל בין מרכז גמילה פרטי למרכז גמילה ממשלתי

צילום: canva

לא מעט אנשים זקוקים לגמילה מהתמכרות כזאת או אחרת. אולם, ישנם אנשים אשר ההתמכרות שלהם כל כך משמעותית שהם זקוקים לסיוע על ידי שהייה במרכז גמילה. השאלה העולה על הפרק בנוגע לכל מכור היא: האם הוא באמת זקוק לגמילה ושיקום. במאמר הבא תקבלו את כל המידע על מתי צריך להיכנס למכון גמילה, מתי יש צורך בגמילה ומדוע חשוב מאוד שלא לדחות ולדחוק לפינה את ההחלטה להגיע למכון גמילה מסמים. חשוב מאוד לזכור שמכון גמילה לא פעם יכול להציל את חייו של המכור ועל כן, אין ספק שכאשר יש צורך להיכנס למכון גמילה, אין לדחות את ההחלטה.

מדוע חשוב להכניס מכור למכון גמילה כמה שיותר מהר?

אם יש לכם בן משפחה שאתם יודעים שהוא מכור, כדאי מאוד שלא תתלבטו עד כמה הוא מכור או תשאלו אותו שאלות שספק אם הוא יענה עליהן תשובות מספיק אמיתיות. לא מעט מכורים מבטיחים לבני המשפחות שלהם כי זאת הפעם האחרונה שהם משתמשים בסמים, בפועל, לאדם מכור לרוב אין את היכולת להוציא את עצמו מהמצב שבו הוא מצוי. אדם מכור שמצוי עמוק בתוך ההתמכרות שלו, יהיה חייב עזרה חיצונית של אנשי מקצוע מתאימים בכדי להתמודד עם ההתמכרות שלו. כיום ניתן לבחור במרכז גמילה ממשלתי או מרכז גמילה פרטי עבור אדם מכור. על אף שמכרז ממשלתי הוא זול יותר, לא פעם על מנת שהסיוע יהיה אפקטיבי והאדם המכור יצליח לצאת מהמצב, כדאי להשקיע בו את הסכום הכספי הנדרש עבור מרכז גמילה פרטי.

מהו מרכז גמילה ממשלתי?

- פרסומת -

מרכז גמילה ממשלתי קרוי גם אישפוזית. אשפוזיות הן יחידות ששל גמילה באשפוז. הן מהוות את התחנה הראשונה בתהליך גמילה מסמים. הטיפול באישפוזית המדוברת כרוך בהשתתפות עצמית חד פעמית. האישפוזיות הן באחראיות משרד הבריאות, הן רלוונטיות עבור כל מכור לסמים שמעוניין להיגמל או שבני משפחתו רוצים שייגמל ולכן מחליטים להכניס אותו לאישפוזית. האשפוז במכון גמילה מעין זה נמשך לרוב בין שבועיים לשלושה שבועות אצל מבוגרים ועד שלושה חודשים אצל בני נוער. הצוות באשפוזית הוא צוות רפואי וסיעודי והוא מלווה את המכור לאורך כל השהות שלו במקום. כמו כן, במקום יש צוות פסיכו-סוציאלי אשר מכין את האדם שמכור לטיפול המשכי בהתאם לצרכיו השונים. כל אדם מכור לסמים על פי בדיקות שתן והיסטוריה רפואית אשר על פי שיקול דעת רפואי זקוק לגמילה, זכאי להיכנס למרכז גמילה ממשלתי.

מרכזי גמילה פרטי – האם זה כדאי?

בעוד שבמרכזי גמילה ממשלתיים, התשלום הוא תשלום חד פעמי הכולל השתתפות עצמית בלבד על משך השהות והטיפול במרכז, הרי שבמרכז גמילה פרטי, העלות לרוב תהיה יותר גבוהה. יחד עם זאת, אין ספק שאם באמת רוצים שהאדם שמכור יקבל יחס ראוי וטיפול אישי המותאם לו באופן ספציפי, כדאי מאוד לבחור דווקא מרכז גמילה פרטי. בעוד שבמרכזי גמילה ממשלתיים לא תמיד יש מספיק כח אדם על מנת להתמודד עם כל מכור בצורה הטובה ביותר ולא מעט מכורים נופלים בין הכיסאות, הרי שבמרכז גמילה פרטי ניתן לדעת שהאדם יקבל את הטיפול הטוב ביותר להתמכרות שלו ולא יצא מהמקום עד שהוא נקי לחלוטין. מעבר לכך, יקבל האדם כלים להתמודדות בחיי היומיום שלו לאחר היציאה ממרכז הגמילה, על מנת שלא להגיע למצב של התמכרות בשנית.

אם החלטתם להכניס אדם מכור שיקר וחשוב לכם למרכז גמילה, אין ספק שחשוב שתבחרו את מרכז הגמילה הפרטי הטוב ביותר כיום. במרכז שבו יש צוות מקצועי שמלווה את האדם ומעניק לו את כל מה שהוא צריך, אדם מכור יכול להיגמל בצורה קלה וטובה יותר.