הקרב המיותר על ירושלים. דעה.

אילוסטרציה

מערך המחאה האגרסיבי שיזמו ראשי העדה החרדית בנוגע לכיכר ספרא מעיד על ניתוק מהציבוריות הישראלית. עמיעד טאוב מסביר איך מרחיקים אותם מעשיהם מעם ישראל ואת עם ישראל מהשבת (המאמר פורסם באתר נענע 10).

עמיעד טאוב 14/06/2009

כשבעה חודשים חלפו מאז בחירתו של החילוני-ציוני ניר ברקת לראשות עיריית ירושלים ומאבקי הדת בבירה חוזרים לכותרות כאשר הציבור החרדי בעיר מנסה להחזיר את כבודו האבוד שהובס בבחירות האחרונות. מי שחיפש סיבה למהומה מצא אותה בכיכר ספרא, גם אם המדובר בסיבה ממש קטנה. הניצול הציני של מנהיגות החרדים את הציבור שלהם

העובדה שכל הסיעות החרדיות והדתיות החברות בקואליציה של ברקת נתנו את הסמכתן לפתיחת החניון לא ממש הרסה את רצונם של הקנאים להבעיר מדורה. העובדה שלא מדובר הפעם במצעד הגאווה או פתיחת כביש בר-אילן אלא בסך הכול בפתיחתו של חניון ספרא בשבת ותפעולו על ידי מאבטחים שאינם יהודים נשכחה לחלוטין והקיצוניים יצאו לקרב. בניסיון עמוס אינטרסים נסתרים כמו הפגנת כח ציבורי-פוליטי וגיוס תרומות לציבור המותקף כביכול של "שומרי הערכים המקודשים ליהדות" חצו המפגינים כל קו אדום.

- פרסומת -

הרב מנחם פרוש, אביו בן ה- 93 של הצד המפסיד בבחירות האחרונות ומי שכיהן בעבר כסגן ראש עיריית ירושלים ונהנה מוותק רב של ניסיון פוליטי במגזר החרדי, כבר הבטיח "לשבור את ברקת באמצעות מאבק חסר פשרות" וזה עוד היה החלק המתון יחסית במאבק שהתפתח.

בשם השבת שכחו המפגינים החרדים את התנגדות התורה לכל מעשה אלימות מילולית ופיזית תוך שהם משליכים טיטולים על השוטרים ומכנים אותם "נאצים" ו"גסטאפו".

מי שמתיימרים לפעול בשם ה' גורמים לחילול שמים שאין כדוגמתו. תמונות המאבק הפיזי על השבת בעיר הקודש גורמים להתרחקותם של חלקים רבים בעם ישראל מהשבת ככלל ומהציבור החרדי בפרט.

בלהט המאבק נקראו מצד חובשי כיפה קריאות גנאי מלאות שטנה כלפי כוחות הבטחון, קריאות שמעלות תהייה מהותית בנוגע לחוקי שמירת הלשון ו"בין אדם לחברו" במגזר החרדי.

גם מי שאוהב שבת ומוקיר שבת מתקשה לעמוד אל מול התמונות בהן שוטריו וחייליו מותקפים בפראות של המון זועם ומונחה היטב המוזן באופן ארסי על ידי המנהיגות חסרת האחריות של "העדה החרדית".

אם ראשי העדה החרדית טובים כל כך באיסוף גייסות מוטב שילכו למסלול פיקודי בנח"ל החרדי או יקימו מפעל התנדבות נוסף שיסייע ויחבר בין חלקי עם ישראל במקום להשניא את הדת והשבת על כל מי שצופה בתמונות ובמראות.

אם המפגינים הבוטים מאמינים גדולים בכוח הזרוע מוטב שיתגייסו לצבא הגנה לישראל ויוציאו את האגרסיות שלהם אל מול מי שמסכנים באמת את קיומנו כמדינה יהודית, ניר ברקת הוא לא אחד מהם.

המאמר המלא מפורסם באתר נענע 10.