חדש בכללית: שירות יועצת הנקה און-ליין

(צילום: ויקיפדיה רשיון gnu)

השירות נועד לספק לאם הטריה כתובת מקצועית להתייעצות. ההתחברות לשירות נעשית באמצעות מצלמת וידאו אינטרנטית המאפשרת התייעצות מכל מקום בארץ ובעולם.

ליאת עפרי 11/01/2011

שירותי בריאות כללית' משיקה שירות חדשני מבוסס וידיאו המאפשר ליולדת להתייעץ און-ליין עם יועצת הנקה מהבית: שירות יועצת הנקה און-ליין, מאפשר התייעצות והדרכה לאמהות הטריות באמצעות וידאו צ'אט אינטרנטי. היולדת הטריה יכולה ליצור קשר באמצעות אתר האינטרנט של הכללית עם יועצת ההנקה אשר תדריך ותייעץ תוך כדי צפייה באם המניקה, בתינוקה ובאינטראקציה ביניהם.

שירות יועצת הנקה און-ליין נולד לנוכח הניסיון המלמד כי יולדת המגיעה לביתה עם תינוק בן יומיים מוצאת עצמה לא פעם אובדת עצות. על אף שהנקה נחשבת לפעולה טבעית, היא מלווה לעיתים בתחושות אי נוחות ותלונות על כאב, גודש, כמות חלב לא מספקת וכיוצ"ב. בהיעדר תמיכה הולמת היולדת עשויה לחוש תסכול ולוותר על ההנקה בשלב מוקדם. חלק לא מבוטל מהקשיים שהאם נתקלת בהם הם צפויים, מוכרים וניתן לצלוח אותם עם מעט הדרכה, תמיכה ועידוד מקצועיים אשר יספקו את הכלים והכוחות להמשיך ולהניק. שירות יועצת הנקה און-ליין מכוון לספק את התמיכה המקצועית המשלימה הדרושה לאם וזאת כשהיא בסביבתה הטבעית ומבלי שתידרש לצאת מביתה. בתום פיילוט שנמשך כחודש בו הביעו אמהות רבות שביעות רצון גבוהה, הוחלט לספק את השירות על בסיס קבוע, מדי יום בימים א'-ה' בין השעות 10:00-16:00.

- פרסומת -

לדברי ד"ר יוסי בהגון, מנהל הרפואה המקוונת ב'כללית' "מנסיונינו המוצלח בהפעלת שירות רופא ילדים און-ליין למדנו כי לייעוץ רפואי ובריאותי הניתן באופן מקוון יש ביקוש רב. מדובר בשירות בעל ערך מוסף אמיתי שכן הוא מאפשר לנו לתמוך ולעודד את האם המניקה בסביבה הטבעית שלה ושל תינוקה, ובנוחות מרבית לאם ולתינוק. במהלך הפיילוט, גילינו כי השירות חוצה גבולות, והיו אף מספר פניות אשר הגיעו מחו"ל. תחום ההנקה הינו בדיוק המקום בו תמונה אחת שווה יותר מאלף מילים".

לדברי ד"ר דורית וייס, האחות הראשית של שירותי בריאות כללית "בנוגע לחשיבותה ויתרונותיה של ההנקה קיימת תמימות דעים. הוכח כי ההנקה היא ההמשך הישיר לתהליכי ההריון והלידה, והדרך הטבעית לספק לתינוקות צעירים את אבות המזון להם הם זקוקים לשם התפתחות וגדילה תקינים ובריאים. הנקה לאורך זמן מקדמת את בריאותם הגופנית והנפשית של התינוק והאם כאחד.

ההנקה וחלב האם מקדמים את הקשר בין האם לתינוקה, מספקים לתינוק הגנה מפני מחלות זיהומיות, ואף מפחיתים את הסיכון ארוך הטווח של התינוק לחלות בסכרת נעורים ומחלות לב בגיל מבוגר יותר".

יועצות ההנקה שנבחרו לשירות הינן אחיות מוסמכות אשר הוכשרו והוסמכו בניהול קליני של הנקה על-ידי הארגון הבינלאומי של בוחני יועצות הנקה – ה- IBLCE (International Board of Lactation Consultant Examiners). הארגון הפועל תחת הוועדה הלאומית לסוכנויות הסמכה בארצות הברית (U.S. National Commission for Certifying Agencies).

ארגוני הבריאות המובילים בעולם ובישראל רואים בהנקה כשיטת ההזנה המיטבית לתינוק. מנתונים שנאספו ע"י ארגון הבריאות העולמי ברחבי העולם עולה ששיעור הנקת הילודים לאחר הלידה הוא מעל 90% ובארצות מסוימות אף מעל 98%. כעבור 4-5 חודשים יורד שיעור ההנקה בצורה דרסטית לכ- 50% ומטה. בישראל, על פי סקר להנקה שנערך על ידי שירותי בריאות הציבור ב- 2002, נמצא כי 73% מהיולדות מניקות עד חודש מהלידה ו-37% עד חצי שנה.

לקבלות השירות, יש לגלוש לאתר הכללית בכתובת

https://e-services.clalit.org.il/NursingOnline/main.aspx

כדי להבטיח פרטיות כל יועצות ההנקה מקיימות את הייעוץ מחדר פרטי סגור.