הפלה טבעית או מחזור – איך מבדילים?

הדרך לדעת אם מדובר בהפלה או במחזור היא ביצוע של בדיקת התוכן של ההפרשה שיוצאת. חשוב מאוד לזכור כי לפעמים גם בהריון תקין יש הפרשות קטנות סביב התאריך שבו אתן אמורות לקבל את המחזור החודשי.

כדי לדעת סופית אם עליכן להיבדק על ידי גניקולוג מוסמך ולעשות בדיקת דם או שתן להימצאות בטא אייץ' סי ג'יי, שהוא  בעצם ההורמון שעולה בהריון. אם מדובר בהפלה והיא הייתה הפלה שלמה, בדרך כלל אין שום בעיה, אבל קשה לדעת זאת בלי בדיקת בטא אייץ' סי ג'יי ובדיקת אולטרסאונד ייעודית אצל רופא הנשים שלך. במקרים בהם ההפלה לא שלמה, מדובר במצב מאוד לא תקין שמצריך התערבות גינקולוגית, ולעיתים דורשת לבצע גרידה להוצאת השארית ההריונית.

הפלות חוזרות וגרידה

הגורמים השכיחים ביותר כאשר מדובר על הפלה חוזרת הם הפרעות כרומוזומליות בעובר ולעיתים אפילו גם בהורי העובר, מחלות רקע של האמא, והפרעות מבניות בתוך הרחם. אולם בקרוב ל50% מהמקרים הרבים, לא ניתן היה  להצביע על גורמים ספציפיים כשמדובר בכל הסובב סביב ההפלה. ניתן לבצע גרידה אך חשוב לדעת שגרידה תעלה את השכיחות לבעיה בפוריות בגלל אפשרויות של היווצרות צלקות בתוך רירית הרחם אשר מקשות על השרשת העובר שבבטן, ויצירת הריון תקין. למרות זאת המון נשים שעברו הרבה גרידות, עדיין מצליחות להיכנס לתהליך של הריון בריא ומביאות לאוויר העולם עוברים בריאים. על מנת לדעת בצורה חד משמעית האם הגרידה אכן גרמה לנזק, אפשר לעשות צילום של הרחם שיכול לאבחן אם זוהה פגיעה ברירית הרחם. אין צורך בביצוע צילום רחם אם אין הפלות חוזרות, כי אכן מדובר כאן בבדיקה חודרנית מאוד לא נטולת סיבוכים.

- פרסומת -

הפלה טבעית

משמעות המילה הפלה היא אובדן ההיריון או הפסקת ההיריון לפני השבוע ה24, היא אכן יכולה לקרות באופן טבעי או גם באופן יזום. הפלה ספונטנית או כפי שנקרא לה "הפלה טבעית" היא אובדן של ההיריון במהלך 20 השבועות הראשונים להיריון. ניתן לומר שמדובר באירוע שקורה לעיתים קרובות שיש לו גורמים רבים. שיעור ההפלות הטבעיות זז בין 30% ל50% מההריונות, במקרים רבים האישה לא יודעת בכלל שהייתה בעיצומו של היריון ושעברה בנוסף הפלה. הפלות טבעיות מתרחשות ברוב הפעמים כתוצאה מגורמים שונים שעליהם לאישה אין שליטה. הפלה טבעית אכן יכולה להיות שלמה, לדוגמא פליטה ספונטנית של כל תוכן ההיריון, או בלתי שלמה\חלקית, זאת אומרת שחלק מתוצרי ההיריון נפלט וחלק נותר עדיין בתוך הרחם. כאשר יש דימום מתמשך או דימום חזק, הדבר יכול להעיד על הפלה חלקית. במקרה כזה יש צורך לעיתים קרובות בהתערבות של רופא דחוף באמצעות גרידה כדי להוציא את כלל השאריות של תוצרי ההיריון.