ח"כ אבי מעוז הותקף במהלך אירוע יום השואה בכנסת; "חבל שאתה חי, ושההורים שלך לא נשרפו שם"

ח"כ אבי מעוז יו"ר מפלגת נעם נשא דברים בטקס הממלכתי 'לכל איש יש שם' שהתקיים היום בכנסת, לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה. מעוז, בן לניצולי שואה, סיפר בטקס את סיפורה של אימו וציין את שמות קרוביו שנספו באושוויץ.

מעוז פתח את דבריו בטקס 'לכל איש יש שם' באזכור אימו "מכובדי, אמי מורתי אסתר פישהיימר לבית באום שתחיה, ושתי אחיותיה – מרים ליניאל שתחיה ולאה בלדר ע"ה, נולדו בקוז'מיניק במחוז קאליש בפולין, והיו בגטו קוז'מיניק".

לאחר מכן תיאר את המשך סיפורן "בשנת 1942 למניינם הועברו עם משפחתן לגטו לודז', בספטמבר 44 נשלחו משם לאושוויץ. לאחר חודש באושוויץ נשלחו על ידי מנגלה, ימח שמו וזכרו, לבית חרושת בקרפטים, ומשם לאחר המלחמה עלו לארץ ישראל".

מעוז סיים באמירת שמות קרוביו שנספו באושוויץ "ואלו שמות קרובי שהומתו, נשרפו ונחנקו באושוויץ: מרת הינדה קוט – סבתה של אימי. הוריה של אימי – אביגדור, שקרוי אני על שמו, ושרה באום. וילדיהם – יצחק מאיר באום, חיה רבקה באום, אברהם דוד באום וצירל צשה באום. והדודים – אברהם ויוכבד באום. ה' יקום דמם".

נזכיר כי בתחילת הטקס הותקף מעוז באופן מילולי על ידי אחד מבאי האירוע. התוקף ניגש לח"כ מעוז עם תחילת הטקס, קילל אותו ובין השאר אמר לו "אתה לא מתבייש להשתתף בטקס כזה לזכר אלו שנשרפו בשואה? חבל שאתה חי, ושההורים שלך לא נשרפו שם."

- פרסומת -

מעוז קרא למשמר הכנסת אשר הרחיקו את התוקף. תלונה הוגשה לקצין הכנסת.