טיפול פסיכיאטר מומחה לטיפולי דיכאון וחרדה

ב

דיכאון נחשב לבעיה נפוצה בעולם המערבי, זו מחלה הגורמת לסבל רב ושיבוש במהלך החיים של האדם, לפי הסטטיסטיקה אחד מכל חמישה אנשים חווה דיכאון בשלב מסוים בחייו. אם מזהים תסמיני דיכאון וחרדה חשוב לפנות לגורם מקצועי כמו פסיכיאטר מומחה או פסיכולוג מוסמך ומנוסה כדי לעבור אבחון ולקבל טיפול מותאם אישית.

מתי לפנות לטיפול פסיכיאטרי?

אנשים רבים אינם מודעים לכך שהם סובלים מדיכאון או חרדה, ויש מתביישים או חוששים מפסיכיאטר לכן הם נמנעים מטיפול. מומלץ לפנות לטיפול אצל פסיכיאטר מומחה בעל ניסיון רב כאשר חווים תסמיני דיכאון קליני כתגובה לאירוע משמעותי בחיים כמו אובדן אדם קרוב, פרידה קשה מבן הזוג, קושי כלכלי, מחלה קשה וכו'. אם סובלים מחוסר הנאה מוחלט יותר משבועיים ומזהים תסמינים עליהם נפרט בהמשך המאמר מומלץ לתאם תור לפסיכיאטר לצורך הערכה ואבחון מקצועי.

האם טיפול פסיכיאטרי תמיד כולל תרופות?

- פרסומת -

פסיכיאטר מקצועי ומנוסה יכול להציע מגוון טיפולים המסייעים לאנשים המאובחנים כבעלי דיכאון או חרדה, בדרך כלל הפסיכיאטר ימליץ על שילוב בין טיפול נפשי באמצעות שיחות לבין טיפול תרופתי. חשוב להדגיש כי טיפול תרופתי ניתן בדרך כלל רק בשלבים הראשונים של הטיפול ולאחר מכן מפחיתים את התרופות בהדרגה.

מה קורה בפגישה עם פסיכיאטר ומהן דרכי הטיפול בדיכאון וחרדה אצל פרופסור גרינהאוס?

במרפאה של ד"ר גרינהאוס מבצעים אבחון יסודי ולאחריו מתאימים את תוכנית הטיפול באופן מדויק ומותאם אישית לצרכי המטופל ומצבו הנפשי. במקרים רבים המטופל יקבל טיפול פסיכולוגי באמצעות שיחות ואמצעים אחרים בשילוב עם טיפול פסיכיאטרי הכולל תרופות. זהו הפתרון המומלץ והנכון ביותר לטיפול בדיכאון קליני או בחרדה.

פסיכיאטר מומחה כמו פרופ' גרינהאוס מאפיין בפגישה הראשונה עם המטופל את תסמיני הבעיה, לעיתים הוא ישוחח גם עם בני משפחתו של המטופל, ובהתאם לצורך מבצעים בדיקות שונות. לאחר אבחון מעמיק הפסיכיאטר יקבע את תוכנית הטיפול שיכולה לכלול שיחות, תרופות פסיכיאטריות, גרייה חשמלית או מגנטית, טיפול בגזעי חשמל, טיפול באמצעות קטמין ועוד.

pexels

תופעות ותסמינים לזיהוי דיכאון וחדה

  • מצב רוח ירוד וחוסר עניין בפעולות יומיות במשך שבועיים לפחות.
  • חוסר חשק ואי יכולת ליהנות מדברים שהיוו מקור להנאה לפני הדיכאון.
  • שינוי משמעותי בדפוסי האכילה והשינה.
  • תחושות כמו ייאוש, חוסר תקווה, ריקנות וכו'.
  • מחשבות על מוות והתאבדות.
  • קשיי ריכוז וזיכרון.
  • עייפות מוגברת, בכי רב, פגיעה בפעילות המוטורית, כאבי ראש וצוואר.

האם כדאי לעבור טיפול אצל פסיכיאטר מומחה או דרך קופת חולים?

קופות החולים מציעות למבוטחים טיפול פסיכולוגי או טיפול פסיכיאטרי במימון מלא או חלקי של הקופה, ויש אנשי מקצוע מנוסים וטובים במערכת הבריאות של קופות החולים. יחד עם זאת, פסיכיאטר בקופת חולים עמוס במטופלים לכן הוא אינו יכול להקדיש את כל הזמן הנדרש למטופל, לכן ברוב המקרים עדיף תמיד לפנות לפסיכיאטר מומחה באופן פרטי ולקבל טיפול צמוד ואישי.

טיפול אצל פסיכיאטר מומחה פרופסור לאון גרינהאוס

כאשר בוחרים פסיכיאטר מומחה כדאי לקרוא מידע עליו באינטרנט ומומלץ לחפש ביקורות וחוות דעת שנכתבו עליו על ידי מטופלים. כמו כן, חשוב לקרוא סיפורי הצלחה של הפסיכיאטר כדי להתרשם מיכולותיו לסייע לכם או לבן משפחה הסובל מדיכאון או מחרדה.

הכתבה באדיבות פרופסור לאון גרינהאוס – פסיכיאטר מומחה ובעל ניסיון עשיר מעל 4 עשורים, מייסד "מיינד קליניק" האחראי בין היתר על תוכנית לטיפול בגזעי חשמל ECT באונ' מישיגן, ומחלוצי הטיפול בגרייה מגנטית וקטמין בישראל. בעבר כיהן כמנהל המערך הפסיכיאטרי בתל השומר, מנהל המרכז הירושלמי לבריאות הנפש ומנהל בתי החולים כפר שאול ואיתנים.