טיפים לאריזה לעוברים דירה "אחרי החגים"

צילום: depositphotos

עוברים דירה? אתגר גדול ניצב בפניכם אך עם תכנון נכון ופעולות מקדימות לצמצום התכולה ולארגונה תוכלו לעשות זאת בהצלחה. צוות המומחים של "אחסון בריבוע" משתף בטיפים שימושיים שיחסכו לכם כסף וזמן.

בדק בית. בדק בית הוא שלב מקדים ומשמעותי ביותר למשימת האריזה באמצעותו ניתן לקבל תמונת מצב על היקף הפריטים והחפצים שברשותכם ולבצע ניפוי וסינון של מה שאינו נחוץ או אינו בר שימוש. התהליך נמשך בין שלושה שבועות לחודש ימים ודורש בממוצע כ-30 שעות להשלמת המשימה- גם בבתים בהם הארונות עולים על גדותיהם.

מה מומלץ למיין?

את המיון כדאי לחלק עלפי חדרים ונושאים: מטבח, גינה, מרפסת, חדרי שינה, חדרי רחצה וחלל המגורים. יש לרוקן את ארונות המטבח מתכולתם ולהשליך כל מרכיב מזון פג תוקף, קופסאות ריקות ללא מכסה, קופסאות שבורות וכלים שאין בהם כל שימוש. בחדרי השינה מומלץ לבחון את מלאי הצעצועים של הילדים, ואת אלו שכבר אינם מתאימים לגילם- כדאי למסור או למכור, אותו הדבר לגבי ביגוד והנעלה- מה שלא שמיש ולא מתאים – למסור או למכור.

תמרוקים, חומרי ניקוי, מצעים, מגבות, וילונות, כריות וכל פריט טקסטיל אחר שלא נמצא בשימוש בשנתיים האחרונות – למסור או למכור.

- פרסומת -

כלי בית, כלי עבודה, מכשירים – הפעילו את מכשירי החשמל והשאירו רק את התקינים. תמונות, אלבומים, מזכרות, ניירת – סרקו ניירת חשובה והעבירו לגניזה או גריסה לאחר מכן . תמונות ואלבומים כדאי לרכז בארגז אחד.

הסוד לשמירה על חפצים: שימוש בקרטונים בגדלים שונים

ישנם יתרונות רבים לשימוש בקרטונים בגדלים שונים – הראשון שבהם הוא שמירה טובה על חפצים שבירים והשני, חיסכון משמעותי במקום אחסון ומיצוי טוב יותר של נפח התכולה בארגז, שכן ארגזים עמוסים וכבדים עלולים להיקרע בעת המעבר. קרטונים ניתן לרכוש מחברות הובלה וחברות המתמחות באחסון תכולת דירה או לחילופין לאסוף לאורך זמן ממרכולים ומרכזי תעשייה. מומלץ להתחיל להצטייד בקרטונים עד שבועיים ממועד ההובלה.

סימון ותכנון. אריזה מקצועית כוללת סימון, שילוט ותכנון מקדים – בין אם מדובר על מעבר לדירה חדשה או למחסנים המיועדים לאחסון תכולת דירה. הצטיידו מבעוד מועד בטוש עבה, דפי כתיבה ומסקינטייפ. בעת האריזה תכננו את תכולת הארגזים, מה יאוחסן והיכן נסו לחלק את המשקל בין הארגזים השונים ובסיום הדביקו על גבי הארגז פתק המציין את התכולה ולהיכן היא מיועדת.

אם תכולת הדירה עוברת למחסן מומלץ לבצע ביקור מקדים במשרדי חברת האחסנה, להתרשם מהיצע המחסנים ולתכנן מראש את סדר הכנסת החפצים לאחסון- כאשר פריטים אשר נמצאים בשימוש תכוף יאוחסנו בקדמת המחסן (ביגוד, הנעלה, כלי בישול ואכילה, מצעים) ואילו פריטים אחרים יאוחסנו בירכתיים. כדאי לדעת שניתן היום לאחסן כמעט כל דבר שלא דורש קירור- החל מציוד מקצועי וכלה בציוד מחנאות וגלישה, ספורט וכלי רכב.

מה לקחת אתכם?

את הפריטים היקרים כמו תכשיטים, כלי נשק ומזכרות יקרות ערך מומלץ להוביל בעצמכם. הזמינו את חברת ההובלות לשעות הבוקר המוקדמות כדי שתוכלו להקדיש את היום לארגון ולסידור המרחב. כדי לצלוח את יום המעבר הכינו תיק קטן המכיל מזון ושתיה לבני הבית וכל פריט חיוני אחר שנמצא בשימוש שוטף. אם ההובלה נעשית למחסנים, הצטיידו במנעול וודאו מבעוד מועד שמוקצית לרשותכם מלגזה ידנית ובקשו את עזרת צוות המחסן כדי להבטיח את בטיחות האחסנה.