טיפים לקניית חליל צד שיהיה טוב ונוח

צילום: pixabay

חלילי צד מהווים כלי נגינה מיוחדים מאוד אשר מפיקים צלילים נעימים וערבים לאוזן. אם אתם מתחילים ללמוד לנגן על חליל צד או אם אתם כבר יודעים לנגן על כלי נגינה מעין זה ואת מעוניינים לרכוש חליל צד, כדאי שתדעו שאיכות החליל לא תקבע רק בהתאם לחומרים שממנו הוא בנוי אלא גם בהתאם לאיכות הבנייה שלו ואיכות הראש של החליל שמהווה את החלק החשוב ביותר בחליל ומשפיע הן על קלות הפקת הצליל מהחליל והן על הגוונים המוזיקליים המופקים מהחליל.

חליל צד זול- האם זה כדאי?

אם אתם מחפשים חליל צד למתחילים, אתם בוודאי בטוחים שחליל צד זול יספיק לכם. יחד עם זאת,, חשוב מאוד שתבינו שגם אם אינכם מנגנים באופן מקצועי ורק התחלתם ללמוד כיצד מנגנים על החליל המדובר, בהחלט לא כדאי לכם לרכוש חלילים זולים איכות ירודה שכן, הלמידה על כלי נגינה זול לא תהיה מספיק טובה. לא תוכלו ללמוד לנגן כפי שצריך על חליל צד זול, פשוט ובאיכות ירודה ועל כן, גם במקרה הזה כדאי להקפיד על חליל צד איכותי.

ממה עשויים חלילי הצד הנפוצים?

- פרסומת -

חליל צד עשוי מעץ יתאים בדרך כלל לנגינת מוזיקה קאמרית. רוב המוזיקה שנכתבה עבור חלילי צד מעץ היא מוזיקה שכזאת. בעבר השימוש בחלילים מעין אלה היה מאוד נפוץ ובזכותם החליל שייך למשפחת כלי נשיפה מעץ. כיום לעומת זאת החליל מהעץ פחות נפוץ.

חלילי צד פשוטים יהיו עשויים מניקל סילבר ומצופים בכסף או בניקל. תמיד כדאי  לבחור את ציפוי הכסף על פני ציפוי הניקל שכן הוא היגייני יותר לשפתיים היושבות על פיית החליל והצליל שלו מבריק ופתוח  יותר.

חלילי צד מתקדמים יותר עשויים מכסף ויש להם צליל עשיר ומלא יותר מהחליל הפשוט. המחיר של חלילי הצד הללו יהיה כמובן גבוה יותר.

חלילי זהב הם חלילים מקצועיים אשר ניחנים בהתנגדות משמעותית יותר מחלילי הכסף והצליל שבה אחר.

חלילי פלטינה מקצועיים הם בעלי התנגדות רבה יחסית לחלילי זהב והצליל שלהם כהה. הם דורשים מאמץ נשיפה בייחוד בצלילים הגבוהים ורק מעטים מצליחים לנגן עליהם.

כיצד בוחרים חליל צד בצורה הטובה יותר?

אם אתם מעוניינים לרכוש חליל צד, הנה כמה פרמטרים שיסייעו לכם בבחירתו:

ראשית כל, בשל העובדה שניתן למצוא כיום חלילי צד קלים אל מול חלילי צד כבדים, חשוב מאוד לדעת שההבדל בין החלילים הללו הוא עובי דופן הצינור שממנו בנוי גוף הכלי. ככל שהחליל יהיה כבד יותר כך תהיה לו התנגדות רבה יותר ויידרש מאמץ רב יותר בנשיפה שלו אף בד בבד הוא יהיה בעל יכולת לתת צליל רחב, גדול ועמוק יותר מאשר חליל קל ועל כן, עליכם לבחור את החליל שאתם מעוניינים לנגן עליו מבחינת היכולת שלכם ומבחינת הצליל שאתם מעוניינים להפיק ממנו.

פרמטר נוסף שעליכם לבחון טרם אתם רוכשים חליל צד הוא האם אתם מעוניינים לרכוש חליל עם חורים או בלי חורים. החורים בחליל צד לא הופכים אותו לטוב או מקצועי יותר. כיום קיימים חלילי צד איכותיים ומקצועיים בלי חורים או עם חורים ועל כן, מדובר בהעדפה אישית של כל אדם.

חשוב מאוד שתבחנו גם את נוחות האחיזה של החליל והתאמת האחיזה אליכם באופן ספציפי וזאת בכדי שיהיה לכם הכי נוח שאפשר לנגן בחליל ולהפיק ממנו את הצלילים הרלוונטיים.

אין ספק שבחירת חליל צד צריכה להתבצע בצורה הטובה ביותר וכן, יש לרכוש את החלילים המדוברים מחנות איכותית המציעה את כלי המוזיקה הכי טובים שיש.