כל מה שצריך לדעת לפני הבר מצווה

בר מצווה הוא אחד האירועים המרגשים ביותר. עליית הילד למצוות וציון המעבר מילדות לנעורים. כדי ליהנות מחוויה בלתי נשכחת, חשוב להשקיע במעמד מבחירת מקום האירוע ועד התכנית האומנותית, הקייטרינג המבוקש והאטרקציות הנבחרות. לפניכם מספר עצות חשובות בדרך לארגון חגיגת בר מצווה מוצלחת, בראש שקט ובלי דאגות.

הנחת תפילין. צילום: freepik

הכינותי מראש
כדאי להחליט מבעוד מועד היכן לקיים את הטקס עצמו על מנת להזמין את האורחים, שישריינו את התאריך. ניתן לשדרג את החגיגה עצמה בתהלוכה ססגונית, בליווי שופרות וכינורות. במידה והחגיגה רחוקה יחסית ממקום המגורים, אפשר לארגן מראש הסעה. כדאי לדאוג לדרך לבקבוקי מים ולכיבוד קל לחוגגים ולא לשכוח להזמין צלם על מנת שיתעד את הרגעים המאושרים במשך הטקס והאירוע.

מקום לחגוג בו
מלבד הטקס המרגש, תוכלו לקיים חגיגה באולם אירועים מושקע. החליטו מראש אם תרצו חגיגה קטנה ומצומצמת בהשתתפות הקרובים ביותר או חגיגה גדולה יותר בהשתתפות המשפחה המורחבת, חברים שלכם וחבריו של הילד וכדומה.

בחרו את האולם בהתאם לגודל האירוע על מנת שיכיל את כמות המשתתפים המשוערת וכן יהיה נוח מבחינת הגעה. וודאו שהמקום קרוב לערוצי תחבורה ראשיים, כולל חנייה וכמובן, שבמידת הצורך ניתן לארגן הסעה מוסדרת לאורחים.
החליטו איזו אווירה תתאים – האם זה יהיה אולם אירועים בלב העיר בעל אופי כפרי נינוח, מעוצב ומקושט היטב, שמאפשר לסדר את החלל לפי האירוע, אולם הכולל גם מרחב פתוח וגם מרחב מקורה וכדומה.

זכרו שלמקום שייבחר השפעה רבה על התחושה הנעימה באירוע. כמו כן, בדקו אם האולם מצויד טכנית בכל האביזרים הנדרשים למקרה שתרצו להעלות סרטון, מצגת וכדומה.

- פרסומת -

החוויה הגסטרונומית
פרמטר חשוב במיוחד הוא האוכל, שכמובן יהיה כשר למהדרין אבל גם בסטנדרט הגבוה ביותר. בדקו האם האוכל כולל מטבח כשר או מספק שירותים של קייטרינג חיצוני כשר. מומלץ לעבור על התפריטים המוצעים ולהגיע לשלב טעימות על מנת לגבש תפריט שיתאים הן למבוגרים והן לילדים. כדאי להחליט מראש האם האירוע יתקיים במתכונת של מזנון פתוח או במתכונת של הגשה ישירות לשולחנות הסועדים. שימו דגש מיוחד על חומרי הגלם וגם על התצוגה של האוכל, המגוון, פתיחים לצד מנות עיקריות ותוספות וכמובן עמדות קינוחים מרשימות, כמו גם סוג ואיכות המשקאות שיוגשו לפני האירוע וילוו את הארוחה.

צילום: pexels

מה בתכנית האומנותית?
מומלץ לדאוג לאטרקציות מתאימות לטווח הגילאים ולסגנון המשתתפים. הילדים בוודאי ייהנו מסדנאות יצירה, הופעה מוסיקלית כלשהי, ניתן לקיים במתכונת של תחרות כישרונות צעירים ואף לקיים תחרות נושאת פרסים, ניתן לארח אומן אהוב, לקיים מעגל מתופפים קצבי, שחזור פרשות מהתנ"ך, חידונים נושאי פרסים וכל פעילות אחרת שתתאים לרוח המסיבה.

חשוב לדאוג מראש לארסנל פרסים ולציוד הטכני הנדרש לקיום המופע או החגיגה מבחינת סאונד, מערכת מולטימדיה וכדומה. אפשר לשמור את התוכנית בהפתעה או לעדכן מראש את המוזמנים בלוחות הזמנים של האירוע. השקיעו במיוחד בכניסה המיוחדת של חתן בר המצווה לאולם או בליווי ייחודי לדרשה, כולל כריכה מהודרת לדרשה וליווי מוסיקלי ייחודי.

מזכרת לסיום
תוכלו להפוך את האירוע לבלתי נשכח על ידי מתן מתנות לאורחים. עמדות להפקת מגנטים או מתנה למזכרת לכל משתתף, בין אם פנקס יפה, מחזיק מפתחות או ברכה ממותגת עם מילות תודה מחתן בר המצווה ומשפחתו. לאחר הדפסת התמונות מהאירוע, ניתן לשלוח ישירות לכל אורח תמונה שלו מהאירוע.

אין ספק שתכנון מבעוד מועד של כל הפרטים הקשורים לאירוע בר המצווה יסייע לכם לגבש אירוע מוצלח וליהנות גם מהחגיגה בזמן אמת.