כל מה שצריך לדעת לפני לקיחת הלוואה

צילום: canva

אם בעבר הבנקים היו הגופים הכמעט בלעדיים שמעניקים הלוואות, הרי שכיום גם גופים חוץ בנקאיים מעניקים ביטוח. ביניהם ניתן למצוא חברות ביטוח, חברות אשראי, חברות ליסינג, וכיוצא באלו. בשל המגוון הרב שמוצע לנו כצרכנים, חשוב לעשות סדר ולשים לב לכמה דברים מרכזיים.

להבין מהי מטרת ההלוואה

מדובר בהחלטה משמעותית הכרוכה בנטילת כספים רבים למשך תקופת זמן ארוכה. בשל עובדה זו חשוב לתכנן לפרטי פרטים את התוכנית הפיננסית שלכם. יש להביא במחשבה האם ההלוואה אכן נחוצה, שכן הלוואה לא נועדה לרוב לכסות אחר קניית מוצרים במרכול הקרוב לביתכם, אלא להוצאות משמעותיות הרבה יותר.

חשוב לזכור שהלוואה היא מוצר שמשלמים עליו בדמות ריבית. לכן תכננו היטב את כמות הזמן אותה תרצו ללוות. היבט נוסף שחשוב להביא בחשבון הוא לבחון מראש את ההתנהלות התקציבית שלכם למשך תקופת ההלוואה. בהקשר זה, יש לבחון את ההכנסות הצפויות לעומת ההוצאות הצפויות.

להבין מהי יכולת החזר ההלוואה שלכם

כנראה שהבנק ייתן לכם הלוואה אם ההכנסות שלכם יציבות וסבירות, וכן אם אין לכם בעיות של החזרי חובות בעבר. סירוב מצד הבנק להעניק לכם הלוואה היא סימן אובייקטיבי לכך שכנראה לא תצליחו להחזיר את ההלוואה. לכן, חשוב לא להיעלב מכך אלא להבין שהדבר בעצם מגן עליכם, שכן התוצאה במצב של אי החזר חוב היא הגדלת החובות לבנק. ואולם, אם לדעתכם הבנק טועה, אתם רשאים לפנות לנציב תלונות הציבור לקובלנה.

- פרסומת -

חשוב ביותר להשאיר כרית ביטחון, דהיינו רזרבה כספית לעתות משבר. הדבר רלוונטי בעיקר במקרים של עליית מחירים או ירידה בהכנסות ושינויים בריבית. כלומר, אירועים בלתי צפויים שאנו לא שולטים בהם.

להביא בחשבון מהו סכום ההלוואה ותקופת ההלוואה

אצל חברת לד אביבים פתרונות אשראי והלוואות מדגישים את החשיבות בפרמטרים אלו. בסוף הסכום והזמן אלו הן הסיבות בגינן אתם פונים למלווה. מה הכוונה? ככל שתיקחו יותר כסף, כך גם תשלמו יותר בתצורה של ריבית. מכאן שכדאי לא להתפתות לקחת מעבר ליכולתכם. חשוב ביותר לא להיות אמיצים בהקשר זה. באופן דומה, ככל שההלוואה מתפרסת לזמן רב יותר, כך גם תשלמו יותר בשל הריבית.

ממה מורכב מחיר ההלוואה

המומחים של חברת לד אביבים פתרונות אשראי והלוואות מספרים שההלוואה מורכבת מהריבית באחוזים וזהו ההיבט שמשפיע הכי הרבה על השינוי בסכום אותו תצטרכו להחזיר. חברת לד אביבים פתרונות אשראי והלוואות מספרים שקיימות ריביות שונות ותוכניות שונות ולכן הכי חשוב, הוא לשים לב לכל הפרטים.