הערכת שווי נכס משרד שמאות

קרדיט תמונה FREEPIK

לפני מכירת או קניית דירה יהיה עליכם לבצע הערכת שווי נכס על ידי משרד שמאות. המשרד מעסיק שמאים מיומנים שמגיעים עם הידע הנדרש להערכת שווי של נכסים.

המון אנשים שמבצעים עסקאות נדל"ן אינם בקיאים בתחום, לא מבינים מה השווי האמיתי של הנכס. אי לכך ישנו סיכוי כי אותם משקיעים ירכשו נכסים במחירים מופקעים או ימכרו אותם במחירי הפסד. ביצוע הערכת שווי נכס משרד שמאות תאפשר לכם לדעת כי אתם הולכים בנתיב הנכון. לא תמצאו את עצמכם במצב בו תפסידו כסף בעת המכירה או בעת קניית הנכס.

מי צריך לפנות להערכת שווי נכס?

גם אם אתם בטוחים שאתם יודעים כמה שווה הנכס, כדאי לכם לבחון זאת מקרוב. הערכת שווי נכס משרד שמאות תעלים את סימני השאלה ותהפוך אותם לסימני קריאה. לא בכל יום תמצאו את עצמכם במצב בו אתם יכולים לקבל הערכת שווי מדויקת טרם הרכישה. המון דברים שנמצאים מתחת לפני השטח לא יהיו גלויים לעין. בלי הידע המקצועי לא תוכלו להכיר אותם בעת המכירה או הקנייה של הנכס. שמאים מיומנים עושים עבודה מעמיקה כדי למנוע מכם להצטער על המכירה או הקנייה שעשיתם.

מה עושים במסגרת הערכת שווי נכס משרד שמאות?

בשלב הראשון השמאי מטעם משרד השמאות מגיע לנכס ומסייר בסביבתו. הסיבה לכך היא שכל נכס מביא איתו יתרונות וחסרונות ייחודיים עבורו. כדי להעריך את שווי הנכס חובה לבחון אותו בצורה אישית ונקודתית. מהסיבה הזאת אינכם מחויבים למכור את הנכס או לקנות אותו לפי המחיר של נכסים דומים בסביבה. 

כמובן שכדי לקבוע את מחיר הנכס חובה לבחון עסקאות דומות בסביבתו. גם כאשר בודקים עסקאות דומות בסביבת הנכס חובה לעשות זאת בצורה נכונה. לבחון אילו הצעות דומות להצעה שניצבת מולכם, אילו הצעות יהיו שונות בהשוואה להצעה. כך לא תמצאו את עצמכם מסתמכים על הצעות שאין להן היתכנות. 

- פרסומת -

המשימה החשובה באמת שאותה עושים במסגרת הערכת שווי נכס משרד שמאות היא בדיקת תוכניות ושרטוטים. המון ניירת שיכולה לצייר את תמונת המצב בצורה הכי מדויקת שיש. עם זאת אתם לא באמת תבינו את משמעותה כאשר תקבלו אותה לידיים שלכם. המשרד עם צוות השמאים המיומן עובר על התוכניות שמספרות דברים חשובים.

כמה עולה לבצע הערכת שווי נכס משרד שמאות?

תזכרו כי הערכת שווי נכס משרד שמאות מביאה איתה בדיקות ובחינות מעמיקות. המטרה היא שכעבור מספר שבועות יהיה אפשר לתת למוכר או לקונה הערכה מדויקת. המחיר של הבדיקה אמור לנוע בין 2000 ש"ח עד 3500 ש"ח לדירה סטנדרטית. במקרים מסוימים המחיר יכול לעלות כל עוד נדרשת בדיקה מעמיקה ורצינית יותר. הבדיקות הן בדיקות שעשויות להניב הכנסה גבוהה בעת המכירה או הוצאה פחותה בעת הקנייה.