חוות דעת של יועץ בטיחות לבתי משפט

קרדיט תמונה: freepik
בכל עימות משפטי בין שני צדדים אשר מובא לדיון בבית המשפט בין בישראל ובין בעולם כולו, השופטים נדרשים להכריע בין שני הצדדים.

על אף שהשופטים מבינים היטב בחוק, הרי שלא פעם קשה מאוד להכריע במחלוקות אשר נוגעות בתחומים שונים, כך לדוגמא: בנושא של גלאי עשן בבניינים אשר עלו באש וגרמו נזק רב לחיי אדם ולרכוש או במקרים שקשורים לנושא תכנון ובנייה וכאן נכנס לתמונה איש מקצוע מומחה שהמטרה שלו היא לספק בהליך המשפט חוות דעת מקצועית וזאת בכדי לסייע לשופט לקבל את ההחלטה הנכונה על סמך נתונים אובייקטים ומתאימים. יועץ בטיחות מקצועי ומנוסה שמהווה עד מומחה בתחום הבטיחות בבית המשפט ללא ספק יהווה את הבחירה הטובה ביותר עבור כל אדם או חברה אשר תובעים או נתבעים במשפט הנוגע לתחום הבטיחות במקום עבודה או בכל מבנה אחר.

מה כוללת חוות דעת של יועץ בטיחות לבית המשפט?

למעשה, כאשר יועץ בטיחות מגיע לבית המשפט, הוא מהווה עד יועץ בטיחות לבית המשפט. כלומר, הוא משמש כעד שתפקידו הוא לדווח על הדברים שנעשו או לא נעשו בצורה אובייקטיבית מתוך ההכרות העמוקה ורחבת ההיקף שלו עם התחום. 

יועץ הבטיחות יעניק תיאור מפורט של נסיבות האירוע אשר סביבו נסובה התביעה וזאת מנקודת המבט המקצועית האובייקטיבית שלו. הוא יביא עימו מגוון רחב של מסמכים מקצועיים אשר כוללים צילומים, שרטוטים, תכנונים ועוד. 

- פרסומת -

הוא יבצע ניתוח כשלים במערכות השונות אשר נוגעות לבטיחות כאשר לא פעם בין היתר מדובר על כשלים ברמת התכנון, הביצוע והתפעול שהיו קשורים בצורה ישירה או עקיפה למקרה של התביעה. מעבר לכך הוא ינתח בצורה מדויקת ומפורטת את התאונה ויסביר כיצד היה ניתן למנוע אותה. 

אין ספק כי מדובר על דבר חשוב ביותר בכל תביעה הנוגעת לתחום הבטיחות או כשל כלשהו שהיה בתחום הבטיחות.

האם חוות דעת מקצועית תשפיע על סיכוי ההצלחה של התביעה?

חשוב מאוד שתבינו כי סביר להניח כי גם הצד התובע וגם הצד הנתבע צריכים להיעזר בחוות דעת של מומחה בטיחות בבית המשפט וזאת בכדי לתמוך בטיעונים שלהם בצורה הטובה ביותר. 

כאשר רק צד אחר נעזר בחוות דעת של מומחה בטיחות, הרי שהצד השני יהיה עם פחות יכולת להוכיח את הטיעונים שלו שכן, אין לו את הידע המקצועי וכן את הניסיון של מומחה בטיחות או יועץ בטיחות.
ועל כן, בכדי לדאוג שלטענות שאתם מעלים יהיו סימוכין ובכדי להראות שאתם צודקים, הרי שחשוב מאוד שתבחרו יועץ בטיחות מומחי ומקצועי אשר יעיד בבית המשפט ויעניק את חוות דעתו המקצועית על האירועים השונים. חשוב לדעת כי בכדי להכריע בסוגיה לא פעם בית המשפט ימנה איש מקצוע מומחה מטעמו וזאת בכדי להשיג עליונות משפטית ובכדי שהצדק ייצא לאור בצורה המשוכנעת והאפקטיבית ביותר.

כיצד תבחרו יועץ בטיחות עבור חוות דעת בבית המשפט?

לאחר שהבנתם את החשיבות של יועץ בטיחות מקצועי ומומחה עבור חוות דעת בהליך משפטי הנוגע לבטיחות, אתם בוודאי תוהים כיצד לבחור אותו בצורה הטובה ביותר. 

ובכן, כיום ישנן לא מעט חברות אשר מספקות שירות של יועץ בטיחות בין היתר לצורך מתן חוות דעת מקצועית ואמינה בבית המשפט בהליך משפטי כזה או אחר. בשל ההיצע המשמעותי בתחום זה, חשוב ביותר לבחור בחברה מקצועית ואמינה שיש לה יועצי בטיחות העוסקים בתחום ביצוע בדיקות מעבדה, חקירות תאונות עבודה ומתן חוות דעת מקצועית על נושאי בטיחות נוספים. החברה חייבת להיות מומלצת ובעלת ותק בתחום זה וניסיון רחב היקף.

לממוני הבטיחות של חברת צמח בטיחות ניסיון רב במתן עדות בבית משפט כחלק מתפקידם כעדים מומחים. עובדי החברה משמשים כמשפטנים בחברה והם בעלי הסמכה מתאימה והכשרה רלוונטית לשמש כעדים מומחים בתחום הבטיחות במחלקות שמגיעות לבית המשפט. לשיחת ייעוץ ללא עלות, צרו קשר עם חברת צמח בטיחות בע"מ.