כל מה שצריך לדעת על מכשיר אינהלציה לתינוקות

צילום: Pixabay

אינהלציה (בעברית "השאפה") היא טיפול רפואי, הכולל החדרת תרופה במצב גז דרך הפה. אינהלציה מיועדת למצבים בהם התרופה צריכה להגיע ישירות לריאות מבלי להשפיע על מערכות אחרות. הטיפול מיועד ברובו לחולים במחלות בדרכי הנשימה.

האינהלציה מפזרת את החומר התרופתי באמצעות האדים העולים ממנה, ומאפשרת לתרופה לחדור ישירות לדרכי האוויר של המטופל. מכשיר האינהלציה מתאים לשימוש ביתי, עבור חולים במחלות נשימה, כמו בסיסטיק פיברוזיס, אסטמה וכן הלאה.

כיצד משתמשים במכשיר האינהלציה?

תחילה יש להוציא את המכשיר והאביזרים הנלווים מהקופסא. יש להניח את המכשיר על משטח יציב ושטוח, לחבר את המכשיר לחשמל, ולוודא שהמכשיר כבוי. האינהלציה מגיעה לרוב עם צינורית, כוסית תרופה, פיה, מסכות בגדלים משתנים, ושקית עם פילטרים להחלפה.

- פרסומת -

יש לעקוב אחר הוראות היצרן, או על פי ההנחיות שניתנו. ברוב המקרים, נחבר צד אחד של הצינורית אל פתח יציאת האוויר, בחלק הקדמי של המכשיר.
בשלב זה יש להוסיף את הכמות המדודה של התרופה ומי המלח כפי שניתנה על ידי הרופא במרשם. נוסיף את התרופה לכוסית הערבוב, בעזרת טפטפת או מזרק, בהתאם למינונים וההנחיות שניתנו.

לאחר שהוספנו את התרופה, נחבר את המסכה או את הפיה (בהתאם לנוחיות המשתמש) לכוסית הערבול. נחבר את הצינורית לכוסית הערבול, ונדליק את המכשיר. הטיפול נמשך עד שהמכשיר מפסיק להוציא אדים, והחומר הנוזלי בכוסית נגמר.

ניקוי של אביזרי האינהלציה

במיוחד כשמדובר על מכשיר אינהלציה לתינוקות, יש להקפיד על הניקיון של חלקי המכשיר השונים. עקבו אחרי ההוראות לניקוי האביזרים, במים חמימים וסבון כלים. שימו לב שאתם מנקים את הפיה, המסכה, כוסית, מסכה, והמכסה. הקפידו לייבש אותם כראוי. החלפת פילטרים תתבצע במידת הצורך, על פי הוראות.

מכשיר אינהלציה לתינוקות

האינהלציה יעילה במיוחד במקרים של אסתמה של תינוקות וילדים, משום שהם אינם יכולים להשתמש במשאף. האינהלציה מבטיחה שהתינוקות יקבלו את התרופה בצורה בטוחה, והשימוש באינהלציה יסייע במצבים בהם נדרש מינון גבוה של תרופה דרך דרכי הנשימה.

איך זה עובד?

האינהלציה היא מכשיר חשמלי המכיל מדחס. תפקידו של המדחס הוא להזרים אוויר דחוס במהירות לתרופה הנוזלית. התרופה הנוזלית תהפוך לחלקיקים, אותם המטופל שואף. מדחס הבוכנה יכול להזרים 8 ליטרים של תרופה בדקה!

 מכשיר אינהלציה קומפקטי

האינהלציה עברה אינספור גלגולים לאורך השנים, ועם הזמן השתכללה לגרסה קלה, קטנה, ונוחה ופשוטה לשימוש. גודלה הקטן נוח לאחסון ביתי, והיא נוחה להעברה ממקום למקום בזכות ידית הנשיאה. גם אם יש צורך לקחת את האינהלציה לחופשה, גודלה הקטן מאפשר זאת.

האינהלציה היא בעלת כפתור אחד, מה שמקל על המשתמש בתפעול פשוט ויעיל את המכשיר. צריכת החשמל של האינהלציה נמוכה.

בטיחות לפני הכול

הורים רבים שמחפשים מכשיר אינהלציה לתינוקות, רוצים לוודא בראש ובראשונה שהמכשיר אכן בטוח לשימוש עבורם. מכשירי אינהלציה רבים מגיעים עם פורק לחץ מובנה, וללא חלקים העלולים להישבר. פינותיה מעוגלות, מראות את המחשבה על הפרטים הקטנים.

התייעצו עם רופא

יש להתייעץ עם רופא בטרם השימוש במכשיר האינהלציה, על מנת שיקבע עבורכם את המינונים הנכונים בהתאם למטופל. בצעו סקר שוק על מנת לבחור את הדגם המתאים ביותר עבורכם.