מה עושה הנדסאי רכב?

הנדסת מכוניות
צילום: pexels

תעשיית הרכב עוברת שינויים רבים בשנים האחרונות בגלל טכנולוגיות חדשניות, הדרישה לרכבים פחות מזהמים, המעבר לרכבים חשמליים והיברידיים ומערכות המחשוב המתקדמות המותקנות ברכבים החדישים. רוב האנשים לא מכירים את מערכות הרכב החדשות המותקנות בכל הרכבים המודרניים, אין להם ידע במנועי רכבים, וכאשר יש תקלה הם לוקחים את המכונית למוסך. יחד עם זאת, יש לא מעט אנשים בארץ בעלי זיקה לעולם המוטורי ולמכונות, הם יכולים להתמחות בתחום ההולך ומתפתח, ליהנות ממגוון אפשרויות תעסוקה ומתנאי שכר טובים, לפתח קריירה מנצחת ולהגיע לתפקידי ניהול בכירים בעולם הרכב על כל רבדיו וגווניו.

כדאי לדעת כי בתעשיית הרכב המקומית יש ביקוש רב להנדסאי רכב מיומנים ובעלי ידע עדכני. חשוב להדגיש כי הנדסאי מכונות רכב לא חייב ללכלך את ידיו ביום העבודה, אלא אם הוא בוחר להתמחות במכונאות ובתיקון מנועים, ולמעשה הוא עוסק בעיקר בצדדים הטכנולוגיים של כלי הרכב החדשים והמודרניים, ובהם גם רכבי יוקרה מפוארים ומתקדמים טכנולוגית.

למי מתאים ללמוד הנדסאי רכב?

מסלול הלימודים להכשרת הנדסאי רכב מתאים לבעלי זיקה לתחום הרכב והמכונות, נדרשת אוריינטציה טכנולוגית. התחום מתאים מאוד לצעירים המעוניינים להתברג למגוון תפקידי מפתח בתעשיית הרכב המקומית ובחברות העוסקות ביבוא, שיווק ומכירת רכבים. הלימודים מתאימים גם למועמדים המעוניינים לרכוש ידע בתחום הרכב והמכונות, זהו מסלול הנדסי לכל דבר וניתן תוך שנתיים במסלול יום לסיים את הלימודים וליהנות משפע אפשרויות תעסוקה ומתאים טובים בעבודה.

- פרסומת -

תנאי הקבלה ללימודים הנדסאי רכב נחשבים לנוחים, תנאי הקבלה דומים לשאר התנאים הנדרשים ממועמדים הנדרשים ללימודי הנדסאי בתחומים אחרים. בהתאם למוסד הלימודים אליו נרשמים, תנאי הקבלה הם לרוב תעודת בגרות מלאה או חלקית, ציון עובר במקצועות ליבה כמו מתמטיקה ברמה של 3 יחידות לימוד, אנגלית 3 יחידות לימוד ועברית (2 יחידות לימוד).

יש אפשרות להתקבל על סמך לימודים שווי ערך בחו"ל, וגם בוגרי המכינה הטכנולוגית או הקדם אקדמית יכולים להתקבל ללימודים.

מה לומדים?

מסלול הלימודים לדיפלומת הנדסאי רכב נמשך שנתיים במסלול יום, יש מכללות המציעות מסלול ערב הנמשך 3 שנים ומאפשר לסטודנטים לשלב בין עבודה ללימודים. במסגרת הלימודים רוכשים ידע עיוני ומעשי, כלים פרקטיים הנדרשים לעבודה וזוכים גם להתנסות מעשית. הלימודים כוללים מקצועות יסוד ובסיס כמו אנגלית טכנית, תורת הרכב והמנוע, דיאגנוסטיקה ואבחון תקלות, ניהול מוסכים, מערכות רכב, בטיחות, חשמל רכב, חוזק חומרים, תרמו דינמיקה, מערכות הידראוליות ופניאומטיות, בקרת אקלים, חלקי מכונות ועוד.

תעשיית הרכב מתפתחת ומתקדמת במהירות, בשנים הקרובות צפויים שינויים רבים בעולם הרכב לאור כניסתן של טכנולוגיות ומערכות חדשות, בעיקר מערכות אוטונומיות, מערכות בטיחות רכב ועוד. לכן, בסיום הלימודים הבוגרים יכולים להחליט האם לרכוש ניסיון מעשי בעבודה או להמשיך ללמוד ולהתפתח מקצועית, מסלולי הלימוד להמשך הדרך יכולים להיות הנדסת מכונות (תואר ראשון), הנדסת חשמל ועוד.

מה עושים עם תואר הנדסאי רכב?

יש ביקוש רב לבוגרי הנדסאי רכב למגוון רחש של תפקידים. אפשרויות התעסוקה הן מגוונות וכוללות את המקצועות והתפקידים הבאים:

  • הנדסאי מכונאי רכב.
  • ניהול ציי רכב (קצין רכב).
  • ניהול מוסך, יש להשלים קורס ייעודי על בסיס תעודת ההנדסאי.
  • מנהל מחלקת חלפים.
  • מנהל מחלקת שירות רכב.
  • ניהול הדרכה בתחום הרכב.
  • אבחון תקלות ממוחשב (דיאגנוסטיקה).
  • שמאות רכב, יש להשלים השכלה נוספת.
  • ניהול מחלקת מכירות רכב אצל יבואנים, חסרות טרייד-אין, מגרשים ועוד.