מניית טבע ניו יורק – כל מה שרציתם לדעת

כל מה שרציתם לדעת על מסחר במניית טבע ניו יורק, ההיסטוריה של חברת טבע וכניסתה לבורסה בישראל וגם לבורסה לניירות ערך בניו יורק.

צילום: pixabay

אודות חברת טבע

החברה הישראלית שמזוהה עם המנכ"ל הראשון, אלי הורוביץ ז"ל זוכה פרס ישראל נקראת בשמה המלא  טבע תעשיות פרמצבטיות בע"מ והיא חברת תרופות ישראלית-אמריקאית. החברה הוקמה  בשנת 1944 על ידי ד"ר גינטר פרידלנדר.

חשוב להבחין בין טבע, לטבע ישראל:

על פי פרסומי החברה טבע היא החברה העולמית שכחברה ישראלית בחרה לשים את מושבה בישראל ומכאן היא מנהלת את הפעילות הגלובלית ב-60 מדינות ובלמעלה מ-120 שווקים, כאן נמצאים גם מפעלי ייצור גלובליים של טבע ומרכזי מחקר תפעול וייזום.

טבע ישראל היא השלוחה של טבע המציעה את מוצרי חברת טבע העולמית למערכת הבריאות המקומית ולשוק הישראלי.

החברה מתמחה בתרופות גנריות ונחשבת לחברה הגדולה בעולם בתחום זה. אך מפתחת גם תרופות מקור. החברה מעסיקה עשרות אלפי עובדים שאלפים מהם עובדים בישראל.

הכניסה של מניית טבע ומניית טבע ניו יורק לבורסה

- פרסומת -

בשנת  1935 הוקם בשכונת בית וגן בירושלים מפעל ראשון של טבע בישראל. בין היתר בסיוע הבנקאי ד"ר אלפרד פויכטוונגר שהשקיע ב"טבע" והפך לשותף. הוא גם היה זה שהוביל את המסחר במניות והכניסה של "טבע" לבורסה בתל אביב ולשוק המניות כשמספר חברות מוקמות בתחום.

החברות החלו להיסחר בשוק המניות של הבורסה הישראלית הצעירה. ב-1968 "אסיא" ו"צרי"  רכשו את "טבע" ואלי הורוביץ, התמנה וריכז את פעילות כל החברות תחת "טבע תעשיות פרמצבטיות".

הבורסה לניירות ערך בניו יורק

הבורסה לניירות ערך בניו יורק (באנגלית: New York Stock Exchange ראשי תיבות: NYSE), היא הבורסה לניירות ערך הגדולה ביותר בארצות הברית ובעולם בשווי החברות הכולל, והשנייה בגודלה במספר החברות הנסחרות בה. עד לשנת 2012 החברות הישראליות הבולטות שנסחרו בה היו נייר חדרה ואליאנס עד לכניסתה כאמור של מניית טבע ניו יורק שנסחרה תחת השם חברת טבע תעשיות פרמצבטיות

הרכישות של טבע וההגעה למניית טבע ניו יורק

בשנות ה-80 רכשה "טבע" את "איקפארם" ו"אביק". וגם  החלה להיסחר בבורסת נאסד"ק ולפני עשור בדיוק עברה חברת טבע ומניית טבע ניו יורק להיסחר בבורסה לניירות ניו יורק.

בתקופת מגפת הקורונה בישראל זכתה החברה בהסכם הפצה בלעדי של חיסונים נגד קורונה של חברות פייזר ומודרנה בישראל ולפני כשבוע הודיעה חברת התרופות הישראלית כי תתרום לפליטים מאוקראינה מוצרים רפואיים חיוניים בשווי של למעלה מ-11 מיליון דולר.