משרד התיירות: נתוני ההזמנות לקיץ במלונות אילת במצב מצוין

התיירים חוזרים לעיר. אילת, השבוע. צילום: אביחי טבק

הוועדה המיוחדת בראשות ח"כ יפעת שאשא ביטון, קיימה היום דיון מיוחד על התמודדות העיר אילת עם אתגרי הקורונה, שהביאה לפגיעה אנושה בכלכלת העיר על כל חלקיה ואחוזי אבטלה גבוהים במיוחד וכן לפגיעה קשה בהכנסות העירייה. שאשא ביטון: "אילת תוכל לחזור לעבוד בשגרת קורונה, רק אם יאושר לה התקציב שיבטיח את תפקוד תכנית עיר ירוקה; 2 מיליון ₪ לכך זה לעג לרש"

יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא ביטון ציינה בדבריה ב"וועדת הקורונה" כי "כל פגיעה כלכלית שהביא משבר הקורונה למדינה הורגשה באילת בעוצמות גבוהות יותר וזה לאחר שתי מכות קודמות שניחתו עליה: סגירת שדה דוב והסערה שפקדה אותה."

שאשא ביטון הוסיפה, "אנחנו מחויבים לתת לעיר אילת אוויר כדי להוציא אותה מהמצוקה הכלכלית ולהחזירה לשגרה, ומה שלא נשקיע בה עכשיו, נשלם בעתיד הרבה יותר אם העיר תימשך חלילה למטה. לעיר מאפיינים ייחודיים בכך שהיא מושתתת ברובה על ענף התיירות ולכן הגיעה במשבר הקורונה ל 80% אבטלה. ביותר מ 30% ממשקי יש שני בני זוג שנותרו ללא כל הכנסה ומעבר לפגיעה הכלכלית הקשה, חווים משבר חברתי שנופל לפתחה של הרשות המקומית."

חזרה לשגרה משונה. צילום: אביחי טבק

"את התקציבים שהובטחו בהחלטת הממשלה לחיזוק אילת, אשר התקבלה כבר באוגוסט, צריכים להעביר במידית ולהקדים תשלומים נוספים וכן לקדם את החלטת הממשלה השנייה בדגש על נושא התיירות. כמו כן, חייבים לאשר את תוכנית "עיר ירוקה" שתאפשר להחזיר את אילת לשגרה ולהקצות לכך את התקציב הנדרש. 2 מיליון ₪ שהוקצו כעת הם לעג לרש. בנוסף לכך, חייבים להכניס במידית את העובדים הירדנים שחיוניים להשבת הפעילות השוטפת אשר תביא גם להשבת עובדים אילתיים רבים למעגל התעסוקה בעיר".

- פרסומת -

ראש העיר אילת, מאיר יצחק הלוי טען בישיבה כי העיר אילת מכניסה לקופת המדינה מיליונים, "כסף לאילת זו השקעה ולא הוצאה. אנחנו לא מוכנים להיות עיר רווחה ופושטת יד. לא יעלה על הדעת שישוו את התמיכות והפיצויים לעיר אילת כמו לשאר הערים, כאשר העיר אילת כולה מבוססת רק על תיירות".

פיני שני, סמנכ"ל בכיר מינהל התייר במשרד התיירות ציין כי "סיפור הכנסת הירדנים נמצא במו"מ מול האוצר. משרד התיירות מרוצה מנתוני ההזמנות לקיץ. המלונות באילת מדווחים על מצב מצוין"