ניתוח מתיחת צוואר

צילום: Pixabay

הגיל, הגנטיקה ונזקי השמש ופגעי מזג האוויר משפיעים על מראה עור הפנים והצוואר, כאשר אצל רוב האנשים עור הצוואר מזדקן טרם הזדקנות עור הפנים. לא מעט נשים צעירות סובלות ממראה מבוגר מגילן האמיתי עקב ההזדקנות המהירה של עור הצוואר והמראה המקומט שאינו אסתטי, לכן ניתוח מתיחת צוואר הפך לפופולרי מאוד ומאפשר שיפור משמעותי במראה הצוואר הנשמר לפרק זמן ארוך, עד כ-10 שנים.

מהן הסיבות לעבור ניתוח מתיחת צוואר?

ניתוח למתיחת הצוואר נועד למתוח את העור הרפוי באזור הצוואר ומתיחת הרקמות התת עוריות כדי להפחית את סימני הגיל וההזדקנות ולשפר את המראה האסתטי. הניתוח מאפשר להעלים קמטים בצוואר, להסתיר ולהדק קפלי עור ושומן ועוד. במקרים רבים משלבים את הניתוח יחד עם ניתוח מתיחת פנים, אפשר לשלב גם שאיבת שומן באזור הסנטר כדי לשפר את המראה האסתטי.

באופן כללי הניתוח מתאים למטופלים הבאים:

  • מטופלים עם קמטים רבים ועודפי שומן בצוואר.
  • מטופלים הסובלים מצניחת העור והרקמות הרכבות, ומטשטוש קו הלסת התחתונה וקו המתאר של הסנטר.
- פרסומת -

מה גורם לתופעת הצוואר המקומט?

עם הגיל יש תופעות שלא ניתן להימנע מהן כמו צניחת עור הפנים והצוואר מטה, איבוד גמישות העור, צניחת רקמות שומן ומתיחת הרצועות בקדמת הצוואר. בגלל צניחת העור ורקמות השומן מתקבל המראה של סנטר כפול שמטריד נשים וגברים כאחד, לכן ניתן לתקן את פגעי הזמן באמצעות ניתוח מתיחת צוואר, עם או ללא ניתוח מתיחת פנים.

מבנה הצוואר – מידע כללי

הצוואר הוא איבר מרכזי ובולט לעין, הצוואר ממוקם בין החזה לגולגולת ועוברים בו איברים חשובים כמו עמוד השדרה, וושט, קנה הנשימה, עצבים ועוד.

בצוואר יש שרירים שונים שתפקידם להחזיק את האיבר ולסובב את הראש, בצוואר יש צביר של עצבים, ואיברים חשובים כמו הגרון, כלי נשימה, וושט, גרגרת, מיתרי קול ועוד.

ניתוח סנטר כפול

סנטר כפול גורם לפגיעה אסתטית ומהווה מטרד לרבים באוכלוסייה, במקרים מסוימים התופעה מעידה על בעיה בריאותית המחייבת אבחון וטיפול מקצועי. תופעת הסנטר הכפול אופיינית לבעלי משקל עודף אך יש גורמים נוספים לבעיה כמו גנטיקה ובעיות יציבה, גם בקרב בעלי משקל גוף תקין.

ניתוח מתיחת סנטר נועד לרוב לצרכים אסתטיים ולשיפור המראה, במהלך הניתוח המבוצע תחת הרדמה מסירים את עודפי השומן ורקמות העור, מותחים ומהדקים את העור ובהתאם לצורך שואבים שומן מהסנטר כדי לפסל את האזור ולשפר את המראה האסתטי.

במסגרת ניתוח מתיחת צוואר המנתח מבצע חתך זעיר באזור קו האוזן האחורי, במקום נסתר על ידי השיער, ומסיר קפלי עור. במהלך הניתוח מותחים את השרירים הצוואריים הרפויים, מסירים עודפי עור ושומן, מהדקים את הרקמות ואפשר לשאוב עודפי שומן. בסיום תופרים את העור וחובשים את האזור, בהתאם לצורך משאירים נקז לכמה ימים.

החלמה מהניתוח

תקופת ההחלמה היא שבוע עד 4 שבועות, יש להקפיד על חבישת האזור במשך מספר ימים, ולאחר כ-3 ימי מסירים את הנקז. יש להימנע מפעילות גופנית מאומצת לפחות שבועיים, להקפיד על היגיינה בהתאם להמלצות הרופא, להקפיד על חבישה ואם יש כאבים אפשר לקחת כדורים לשיכוך כאבים.

 

הכתבה באדיבות ד"ר רובינפור – מומחה לכירורגיה פלסטית ולרפואה אתסטית, ומהרופאים הבכירים והמובילים בישראל. ד"ר רובינפור הוא רופא בכיר במחלקת כירורגיה פלסטית בביה"ח אסף הרופא, ומנהל המרפאה לרפואה אסתטית ברמת החייל. לד"ר רובינפור ניסיון מעל 30 שנה בתחום הכירורגיה הפלסטית והרפואה האסתטית, ולאורך השנים ביצע בהצלחה אלפי ניתוחים ופיתח טכניקות שהפכו למודל עבור רופאים אחרים בארץ ובעולם.