רוצים לרענן אתר עסקי ולמשוך לקוחות חדשים?

צילום: Depositphoto

כך תשדרגו אתר עסקי וותיק ותהפכו אותו למגנט של גולשים

גם לבעלי עסקים מנוסים ביותר זה יכול לקרות – אתר עסקי מצליח, אשר הביא בעבר לקוחות רבים מאוד ויצר מכירות בסכומים גדולים, הופך ל"אדיש" והתנועה שבו יורדת לאיטה. גם אם דבר לא השתנה מבחינתכם, לא שיניתם את העיצוב, לא הכנסתם תוכן יוצא דופן או כל שינוי דרסטי אחר, ייתכן שהגולשים החלו לאבד עניין ונטשו אתכם לטובת המתחרים.

מי שמשכיל לבצע בדיקות קבועות ושוטפות של ביצועי האתר שלו, יוכל למצוא את החולייה החלשה בתוך זמן קצר ולשנות את מה שצריך. עם זאת, חשוב להיות ערניים כבר בתחילת הדרך: רק בנייה חכמה מלכתחילה של אתרים עסקיים, תוכל לסייע לכם להבין את תפקוד האתר בצורה אופטימלית. בצורה כזאת תוכלו לשים את האצבע בזמן, על הגורם העיקרי לירידה הניכרת בכמות הגולשים, במידה שהיא תתרחש.

למה תנועת גולשים בתוך אתר עסקי יכולה לרדת?

על מנת להימנע ככל הניתן מגילוי מאוחר מדי של תקלות באתר, או ירידה בתנועה, חשוב שתמצאו מקצוען שיודע לבצע בניית אתרים לעסקים בצורה שהיא "כמו כפפה ליד", משמע ליצור את האתר המתאים ביותר עבור העסק.

מחקר מקדים של מאפייני קהל היעד, יסייע להקים אתר שייתן מענה אופטימלי לכל צרכי הגולש: גרפיקה צבעונית באתר המיועד לבני נוער למשל, צבעים בגווני פסטל רכים באתר של עסק הפונה לנשים – וכן הלאה.

- פרסומת -

אתר מדויק שעלה לאוויר רק לאחר מחקר יסודי, צפוי מראש להצלחה גבוהה וממושכת יותר, לעומת אתרים שלא נעשו בדיקות מקדימות מספקות, טרם הקמתם.

כמובן שללא קידום אורגני וממומן בצורה מקצועית, אף אתר לא יוכל למצות את פוטנציאל הגולשים שלו, אך בסופו של יום – אתר אינטרנט צריך "להאכיל" את הגולשים שלו במה שהם אוהבים. ייתכן שתנועת גולשים שהולכת ונהיית נמוכה יותר ויותר, נובעת מכך שהאתר כבר לא מספק את מה שהוא אמור לתת, או שקהל היעד עבר כמה שינויים – והאתר עצמו כבר לא מתאים לו.

מה יכול למשוך לקוחות להיכנס לאתר החדש?

חשוב להבין מה גרם לירידה הזו ולכן שמירה על קשר מתמיד עם הגולשים היא חשובה כל כך. כאשר נוצרת קהילה סביב עסק, אותה קהילה או לפחות חלק נכבד ממנה, יהפוך לקבוצת לקוחות משלמים.

לקוחות חדשים שמתוודעים לאתר לראשונה, לעומת זאת, אינם מכירים את האתר ומכאן שלא יכול להיות ש"נמאס להם ממנו". יש כאן, אם כך, כמה חזיתות שעל בעלי העסק ובונה האתרים להתמודד עמן: ראשית, הבנה לגבי צרכי הגולשים הוותיקים, שאינם מקבלים מענה נכון. שנית, היכרות עם מאפייניו של קהל חדש ולבסוף – יצירת שינויים באתר, אשר יוכלו להוות פתרונות גם לאלו וגם לאלו. זה יכול לבוא לידי ביטוי ב"כפתורים" חדשים, בתוספת תכנים בסרטונים ולא רק בטקסטים ועוד דרכים רבות אחרות.

שימת דגש על היכרות אמיתית עם הגולשים, תעניק יתרון לאתר שהתנועה שבו נחלשה והוא יוכל לחזור לעצמו בהקדם.