משקאות אלכוהוליים כשרים שכדאי להכיר

צילום: Pixabay

"יין ישמח לבב אנוש" והוא אינו המשקה האלכוהולי היחיד שעושה זאת – משקאות חריפים ידועים ככאלו שמוסיפים לאווירה החגיגית ומככבים בשמחות ומועדים שונים אם בבית, אם בבית הכנסת ואם באולמות האירועים. בציבור הדתי והמסורתי נוהגים לצרוך משקאות אלכוהוליים מעת לעת בהתאם למועד המצוין, עם הקפדה כמובן בעניין השמירה על כשרות, כאשר בין היתר באתר הרבנות הראשית ניתן למצוא את רשימת היצרנים וסוגי האלכוהול אשר זוכים לחותמת כשרות מתאימה.

תחום המשקאות האלכוהוליים החריפים מתחלק לכמה קבוצות וסיווגים, בסיקור הבא ננסה לעשות מעט סדר בין קבוצות המשקאות השונות, לספר כמה פרטים מעניינים שכדאי לדעת, ועל הדרך אולי להכיר לכם כמה משקאות שלא הכרתם:

  • ערק – נתחיל כמובן עם העראק המוכר והאהוב, המשקה אלכוהולי המופק מפרי האניס, אשר חביב במיוחד על הציבור הדתי. הערק נוצר במדינות המזרח התיכון ומופק על ידי התססה של ענבים או תמרים בתוספת זרעי או עלי אניס מיובשים. ריכוז האלכוהול בו גבוה ועומד על 40%-80%.
    מלבד "עלית הארק" הקלאסי שנדמה שקיים מאז ומעולם, בשנים האחרונות נפוץ במחוזותינו ערק מסוג חדש העונה לשם "מחייה 13" משקה מרענן, עשיר ואיכותי אשר פותח בישראל ומיוצר בספרד. מדובר למעשה בערק קיצי ומתקתק המגיע בטעמי לימון, אשכוליות אדומות ורוזטה שקדים, ומכיל 13% אלכוהול. עראק זה, בדומה לעראק עלית הקלאסי, מתאים במיוחד לציבור הדתי ושומרי הכשרות והוא בעל הכשר המתאים גם לימות פסח, בשונה ממשקאות אלכוהוליים רבים המכילים כידוע דגנים.
  • וויסקי – הוויסקי הוא בין סוגי האלכוהול החריפים והיוקרתיים יותר. מרבית דגמי הוויסקי מכילים כ-40% אלכוהול ונוצרים בתהליך קפדני של זיקוק סוגים שונים של דגנים אשר עברו תהליך של ייבוש בחום גבוה במיוחד של זרעים במהלך תהליך ההנבטה ויישון בחביות עץ אלון. הוויסקי נחשב משקה מרוכז ועשיר בטעם, מתקתק וחריף במיוחד.
    בהיבט הכשרות מרכיבי הוויסקי אינם נחשבים "בעייתיים", אולם חלק מן היצרנים בעולם מוסיפים לו מרכיבים שונים או מיישנים אותו בחביות יין הכוללות שרידים של "יין נסך" האסור בשתייה, ועל כן עובר תהליך של בדיקה ופיקוח טרם קבלת הכשר. בין מותגי הוויסקי המובילים והאיכותיים אשר זכו להכשר מן הרבנות וכדאי להכיר הם וויסקי בלנטיין, שיבאס וכמובן ג'וני ווקר.
  • וודקה – וודקה היא משקה חריף שקוף המופק באמצעות תהליך התססה וזיקוק של דגנים או תפוחי אדמה ומשמשת כמשקה חריף בפני עצמו או כמחזק אלכוהולי למשקאות אחרים. למרות מרכיביה הכשרים על פניו, כל וודקה נדרשת להכשר רבני בשל ההיתר להוסיף לה רכיבים נוספים, ובחלק מסוגי הוודקה בעולם ניתן למצוא תוספות של מי גבינה ומרכיבים שנויים במחלוקת אחרים.
  • בירה – ונסיים איך לא עם המשקה האלכוהולי העממי ביותר בישראל, הבירה שנוצרת בתהליך "בישול" של שעורה, חיטה, או שיבולת שועל, העוברים תהליך של תסיסה. אחוזי האלכוהול בבירה נע בין 4% בבירות הקלות יותר ומגיעים גם ל-12% בבירות המחוזקות. בזכות הרכיבים הפשוטים ותהליך הייצור שאינו כולל התיישנות כשרות הבירה איה מוטלת בספק, ובירות בכל העולם נחשבות במרבית המקרים לכשרות.

>> מעוניינים במשלוחי אלכוהול כשר לאירוע או שמחה פרטית? מוזמנים להנות ממחירים סיטונאיים מיוחדים באתר חנות המשקאות "אחת שתיים שלוש אלכוהול" – לחצו כאן.