שותים ולא רק יין – מרכזי הגמילה כמענה מתאים לבעיות אלכוהול

שתיינים כפייתיים עומדים בפני סכנות בריאותיות שלאיים על מצבם הבריאותי. לכן במקרי קצה, מכורים לאלכוהול נאלצים לקחת פסק זמן ולפנות לקבלת עזרה מקצועית. מרכזי הגמילה מאפשרים לקבל עזרה זו בצורה אידיאלית, על ידי יצירת מרחב פיזי בטוח לטיפול.

עמי שרון 23/02/2020

לוקחים הפסקה מהעולם החיצון

התמכרות לאלכוהול היא התמכרות שמונעת מהתנהגות חברתית. בשנה מסמים שם יש השפעה גדולה מאוד של חומרים ממכרים, שתייה חריפה היא הרגל חברתי בראש ובראשונה. כמעט כל אירוע חברתי מערב בתוכו משקאות אלכוהוליים ולכן קשה עד מאוד להבחין בנטיותיו המסוכנות של מכור לאלכוהול. במקרים בהם הצורך במשקה הופך כה חמור, ובעיקר ברור לסובבים, המכור נשלח לטיפולם של אנשי מרכז גמילה מאלכוהול שם הוא לומד לחיות מחדש ללא נוכחות המשקה בחייו.

בונים הרגלים חדשים

בתהליך גמילה מאלכוהול, המטופל לומד לחיות את חייו ללא הנוכחות ההרסנית של המשקה בחיים שלו. לצד האתגרים שבגמילה הפיזית מהמשקה, החולה נדרש להתמודד עם הצורך העז בשחרור שמספק האלכוהול. מכורים רבים מעידים כי החלק המאתגר ביותר בגמילה היה דווקא החלק הנפשי. הצורך ללמוד להתמודד עם האלכוהול בחיי היום יום, ולסרב למשקה מתוך החלטה מודעת. יחד עם זאת, המכורים מספרים על תחושת מסוגלות עצמית גבוה מאוד, שנובעת מהסירוב למשקה, מה שמעודד אותם להמשיך בתהליך החיובי שהתחילו.

מכורים לתמיד

- פרסומת -

בעיית התמכרות היא בעיה נפשית שאת אותותיה ניתן לזהות לאורך כל מהלך החיים של המכור. גם אם עוברים תהליך גמילה ומצליחים לשמר את הכלים וההתנהגויות שנרכשו במהלך הדרך, למטופל יש תמיד את הצורך הטבוע בו לחזור לשימוש בחומר הממכר. אמנם הדבר נפוץ יותר במקרי התמכרות לסמים, אך גם מכורים לאלכוהול נאלצים לא פעם לעמוד מול מושא ההתמכרות ולהחליט בצורה נחושה להימנע מהמשקה. גם לאחר שנים רבות מהגמילה, וחיים נטולי אלכוהול, יש עדיין את היכולת להתדרדר בחזרה לשתייה כפייתית ולכן החולים שמצליחים לשמור על עצמם נקיים מתאפיינים במשמעת עצמית גבוה מאוד ומוטיבציה לשמור על חיים נטולי חומרים ממכרים.

מרכז הגמילה רנסאנס ויקטוריה הוא מרכז הגמילה הגדול ביותר בישראל. המרכז מציע למכורים בדרגות שונות לקבל טיפול מקצועי, מנוסה ומיומן על מנת לעבור תהליך ריפוי מלא. הצוות הרפואי במרכז מעניק טיפול בהתאמה אישית לכל חולה, ומציע ותוכנית טיפולים רחבה ומתקדמת. אנו מלווים כל חולה החל מהיום הראשון ועד להחלמה מלאה. לפרטים נוספים: 1-800-205077.

כתבה זו נכתבה בשיתוף פעולה עם פורטל גמילה מסמים, אלכוהול והימורים.