שחקן חדש ותוסס על שולחן החג

ירדן בלנק דה בלנק 2001 יין מבעבע בסגנון שמפנייה יהפוך כל שולחן חג לחגיגי ומרשים במיוחד.

מירי סער 02/09/2007

ירדן בלנק דה בלנק 2001, הפיתוח החדש של יקבי רמת הגולן, יוצר בדקדקנות על פי השיטה המסורתית של אזור שמפיין. שיטה זו כוללת בציר ידני, סחיטת אשכולות שלמים ותסיסה שנייה בבקבוק שהתיישן לפחות חמש שנים על משקע השמרים. הבועות העדינות ביחד עם חמיצותו המודגשת של היין מובילים לסיומת נעימה ואלגנטית. היין הוא תוצאה של תהליך לימוד שהחל עם יצור היין המבעבע הראשון ביקבי רמת הגולן, בשנת 1989.

לדברי מומחי היין בחברה, בכל העולם מקובל לייצר שמפניות ויינות מבעבעים מ- BLEND המורכב מענבים שנבצרו בשנות בציר שונות. כאשר הבציר טוב במיוחד, מייצר היקב את היין מענבים אלו בלבד ומגדיר אותו בשנת הבציר שלו. יינות ירדן בלאנק דה בלאנק משנים קודמות זכו במדליות ופרסים מכובדים בתחרויות יין יוקרתיות בעולם כולו. הפעם, עשוי היין כולו מענבי שרדונה שגדלו בצפון רמת הגולן, אזור גידול הענבים הקר ביותר בישראל.

- פרסומת -

שנת בציר 2001 הייתה מיוחדת במיוחד בשל העובדה שהחורף והאביב בשנת 2001 היו חמים מהרגיל והביאו לבציר המוקדם ביותר שידע הגולן אי פעם. טמפרטורות הקיץ, לעומת זאת, שהיו נמוכות מעט מהממוצע הביאו להתפרשות הבציר על פני ארבעה-עשר שבועות ארוכים. עם פריחת הגפנים, בחודש מאי, ירד גשם כבד שגרם לירידה של 20% ביבול הענבים. היבול הנמוך בשילוב עם גודל גרגירים ואשכולות קטנים מהרגיל, הניבו פרי בעל עוצמות טעם וצבע גבוהות במיוחד. ביקבי רמת הגולן, ממליצים לשלב את היין החדש כאפריטיף לצד מתאבנים עשירים כגון כבד אווז, כליווי למנות עדינות או פשוט לצד פירות יער. מומלץ להגיש בטמפרטורה 6-7 מעלות.

מחיר לצרכן:- 119 שקלים.