איזון והרפיה בהתנהלות היומית 

זמן לסדר בת אל אליאב

מציאות החיים כיום היא עמוסה ומאתגרת. משימות רבות נדרשות מאיתנו במהלך השגרה ולוח הזמנים שלנו עמוס למדי – עבודה, לימודים, ילדים, קורסים והשתלמויות שונות, דאגה למשפחה המורחבת, מפגשים חברתיים, חוגים, אירועים משפחתיים ועוד. אין לנו רגע דל.

אנו מתחילים את היום בעומס וכך ממשיכים את היום, אך ישנה בעיה מורכבת מאוד שצפה על פני השטח בעקבות העומס המדובר: אפיסת כוחות.

לעיתים, בסיום היום, אנו שמים לב שלא אכלנו מפסיק, לא ישבנו לרגע, לא עשינו דבר מהנה ומשחרר עבור עצמנו ובעצם, לא הספקנו לדאוג לצרכים האישיים שלנו.

חשוב מאוד להקפיד על איזון בהתנהלות היומית. לא לשכוח תוך כדי השגרה לדאוג למה שבאמת חשוב- אנחנו. לקבוע זמנים מיועדים לארוחות היום, לאכול מאכלים מזינים ומשביעים, לנוח מדי פעם או אפילו שנת צהריים קצרה. לשבת עם הילדים ולדבר בנחת אפילו 5 דקות, לשתות כוס קפה או לאכול סלט קטן תוך כדי השגרה על מנת להתרענן בין המשימות השונות.

- פרסומת -

במידה ולא נדאג לעצמנו, לא רק שנגיע לידי מצב של סכנה פיזית חס וחלילה, אלא נחוש שחיקה תמידית.

ניקח לדוגמה רכב שאינו מקבל את הדלק שהוא זקוק לו, הוא אינו יכול לנסוע כראוי ועלול להגיע לידי תאונה. כך גם אנו, זקוקים לתדלוק של אוכל, שינה, מנוחה והרפיה על מנת שיהיה בנו את הכח לעשות, לפעול ולהעניק לאחרים שמסביבנו את אשר הם צריכים.

מומלץ להחליט מראש מהם זמני העצירה שלנו במהלך היום וכיצד אנחנו דואגים לעצמנו במהלך השגרה הסוחפת. ננסה להנחיל לעצמנו הרגלים חדשים וניווכח במהרה כיצד האיזון וההרפיה במהלך השגרה מועילים עבורנו משמעותית, פיזית ונפשית.