איזו מן "שלווה": אוניברסיטת בר אילן תעניק תואר ד"ר לשם כבוד למייסד "שלווה" קלמן סמואלס

(צילום: גררד ברנשטיין)

כולם מכירים את להקת שלוה ששבתה את ליבנו על המסך אך מי שעומד מאחורי הלהקה וההורים הרוחניים שלה הם מקימי הארגון שלוה. בחודש יוני, קלמן סמואלס יקבל תואר ד"ר לשם כבוד על תרומתו לטיפול באנשים עם מוגבלויות ושילובם בחברה.

אביחי טבק 28/05/2019

אוניברסיטת בר אילן, תעניק באירוע חגיגי ב- 4 ביוני, תואר ד"ר של כבוד לקלמן סמואלס, מייסד ארגון "שלוה – האגודה הישראלית לטיפול באנשים עם מוגבלויות ולשילובם בחברה". הפריצה של הארגון לתודעה הישראלית, היתה בתוכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון" של קשת, אשר הביא להקה כל כך ייחודית למרגש הבמה ואף אחד לא נשאר אדיש אליהם.

בשנת 1990, הקימו מלכי וקלמן סמואלס את ארגון "שלוה". מיזם שהחל בתכנית לשעות אחר-הצהריים של שמונה ילדים בדירה שכורה, הפך עם השנים למרכז הגדול מסוגו בישראל לטיפול באנשים עם מוגבלויות, לתמיכה במשפחותיהם ולשילובם בחברה. היום, ארגון "שלוה", כמרכז לאומי, משרת מדי יום כ-1000 ילדים ובוגרים עם מוגבלויות מגיל לידה ועד בגרות, בשלל תכניות, המתקיימות בכל שעות היום: מעון יום שיקומי, נופשון, גני שילוב, הכשרה לתעסוקה, תכניות התערבות ועוד. המרכז מוביל במחקר ובפיתוח של תכניות פורצות דרך, ומהווה מודל בינלאומי לשילוב נכון של אנשים עם מוגבלויות בחברה. על כך מוענק לו תואר ד"ר לשם כבוד מאוניברסיטת בר-אילן.

- פרסומת -

אוניברסיטת בר-אילן מעניקה תארי "דוקטור לשם כבוד", משנת 1971, לידידי האוניברסיטה שתרמו לפיתוחה ולקידומה, לאנשי ציבור שסייעו בקידום מטרות האוניברסיטה, לאנשי מדע, רוח ואמנות, מן הארץ או מחו"ל שזכו למוניטין בפעולתם למען טובת הכלל והמדינה בארץ או בחו"ל. בשנים קודמות קיבלו את הכבוד תחת קטגורית ארגונים, עמותת אתגרים, תנועת בני עקיבא, מגן דוד אדום ארגון תגלית ועוד.

באותו אירוע, יוענקו דוקטור לשם כבוד גם לרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, לאנשי העסקים והפילנתרופים סמי ויצחק סגול, לד"ר מרים אדלסון פילנתרופית ופעילה הומניטרית, לד"ר ציפורה שור אשת חינוך מובילה מארה"ב, למייסד מועצת יש"ע ישראל הראל ול"צמד רעים"-ישראל גוטסינדר ובני רוזנבאום.

(צילום: ליאור נורדמן)