איך לבחור ריהוט רחוב ?

ריהוט רחוב הוא כל חפץ מעשה ידי אדם אשר נועד לשמש הולכי רגל על מנת להקל על תנועתם במרחב ציבורי.

המונח "רהיטי רחוב" נטבע על ידי תאגיד סיטי אוף לונדון בשנת 1847.

ישנם סוגים רבים ושונים של ריהוט רחוב, כולל ספסלים, עמודי תאורה, תחנות אוטובוס ומקלטים. העיצוב והמיקום של חפצים אלו יכולים להשפיע על האופן שבו אנשים משתמשים במרחב שסביבם, למשל על ידי כך שיקל או קשה יותר על אנשים לחצות את הכביש. במקרים מסוימים, לריהוט רחוב יכולה להיות השפעה פיזית גם על הולכי רגל או רוכבי אופניים, למשל על ידי חסימת גישה למדרכה או לשביל אופניים.

המונח "ריהוט רחוב" משמש לרוב בהקשר של חללים ציבוריים. הכוונה היא למרכיבים הפיזיים של עיר המשמשים לחיי היומיום ושהותקנו כדי להפוך את העיר לנעימה יותר.

- פרסומת -

בסינגפור, ריהוט רחוב מותקן בדרך כלל על ידי סוכנויות ממשלתיות כמו הרשות העירונית מחדש (URA) או מועצות עירוניות. עם זאת, בשנים האחרונות גם חברות פרטיות מתקינות ריהוט רחוב על מנת להעצים את המיתוג והנוכחות העסקית שלהן.

ניתן לסווג רהיטי רחוב לשני סוגים:

1) מתקנים קבועים כמו ספסלים ועמודי תאורה; 2) מתקנים זמניים כמו התקנות אמנות זמניות או אירועי פופ אפ.

ריהוט רחוב הוא מונח המשמש להתייחסות לריהוט ציבורי הממוקם בזכות הקדימה הציבורית. הוא כולל ספסלים, תחנות אוטובוס ועמודי תאורה. בארצות הברית, זה מוסדר על ידי החוק הממלכתי והמקומי.

"עיצוב ריהוט רחוב יכול להיות חלק חשוב מהזהות של העיר".

ציטוט זה מתוך "עיצוב למרחבים ציבוריים" מאת סטיבן מ. פינסקי ואלכסנדר ג'יי סטודארד מדגיש את החשיבות של עיצוב ריהוט רחוב ביצירת זהות ייחודית לעיר או לעיר.

כולנו יודעים שאנחנו חיים בעיר. וזה אומר שיש הרבה ריהוט רחוב שאפשר למצוא. מספסלים ופחי אשפה, ועד תחנות אוטובוס וספסלים, הרחובות מלאים בחפצים האלה.

ייתכן שלחלק מהאנשים לא אכפת מהפריטים האלה, אבל למי שכן, זה יכול להיות די מתסכל כאשר הם מוצאים את עצמם לא מצליחים לאתר פריט כי הוא הועבר או הוסר. זה קורה לעתים קרובות יותר ממה שאתה עשוי לחשוב!

מטרת מאמר זה היא לזהות כמה דרכים שבהן ניתן להפוך ריהוט רחוב לנגיש יותר וקל יותר למצוא אותם באמצעות טכנולוגיה ועקרונות עיצוב עדכניים.

המונח "ריהוט רחוב" משמש לתיאור התשתית הציבורית שנמצאת בעיר. זה יכול להיות כל דבר, החל מספסלים, פחי אשפה, שלטי רחוב ועמודי תאורה.

ריהוט רחוב חשוב לסביבה העירונית שכן הוא מספק תחושה של מקום וסדר באזור. הם גם מספקים מקום לאנשים לשבת ולהירגע או להתאסף מסביב.

ערים רבות מנסות כעת למצוא דרכים להפוך את הרחובות שלהן ליותר מושכים ומסבירי פנים על ידי הוספת עוד ריהוט רחוב. זה נעשה על ידי הוספת עיצובים חדשים כגון מקומות ישיבה מודולריים שניתן להזיז בקלות ברחבי העיר.

בעבר, היו הרבה מחלוקות סביב ריהוט רחוב. אנשים טענו שהם מכוערים ומבלגנים את העיר. עם זאת, עם עליית הבינה המלאכותית והדיגיטליזציה, אנשים יכולים כעת להשתמש בטכנולוגיות הללו כדי לשנות את המרחבים הציבוריים של העיר שלהם מבלי לדאוג להשלכות שליליות כלשהן.

ריהוט רחוב הוא אחד ההיבטים החשובים ביותר בהפיכת עיר ליפה. כך אנו יוצרים תחושת מקום בערים שלנו.