מהי התחדשות עירונית?

המונח התחדשות עירונית מתייחס לתהליך בו מבנה, שכונה או אזור עירוני עובר שיקום כללי בהיבטים רבים -הן מבחינת המראה והן מבחינת צורת האכלוס. הערים בישראל עוברות שינויים מבניים רבים הכוללים הקמת פרויקטים של דיור ואזורים מסחריים וכל זה נועד להפוך את ישראל למדינה מתקדמת ומשגשגת יותר מכל הבחינות. הרבה פעמים זה קורה דרך תכנון של יזם וחברה פרטית המעוניינים להקים פרויקט איכותי או לחלופין זה יכול להתחיל מיוזמה של המועצה או העירייה. בסופו של דבר, התחדשות עירונית מביאה לשיפור באיכות החיים של כל המעורבים והפיכת העיר למתקדמת יותר.

הסוגים השונים של התחדשות עירונית

לפי בדיקה של פורטל חדשות ההתחדשות עירונית יכולה לבוא לידי ביטוי בצורה של כמה תהליכים המוכרים לכולנו, כמו פינוי בינוי, תמ"א 38, פרויקטים להקמת שכונות חדשות ועוד.

  • פינוי-בינוי גורם להנעת תהליכים של התחדשות עירונית באופן שמיטיב הן לקבלנים והן לתושבי השכונה או הבניין. במסגרת התהליך, הקבלן המבצע הורס את הבניין הישן ובונה מבנה חדש המוצע לאזרחים הקודמים. הדיירים נהנים כי הם זוכים לדירות חדשות שבנויות בטכנולוגית בניה מתקדמת ובטיחותית יותר, וכמובן יזם הבניה נהנה כי הוא זוכה בקניין חלק מהדירות החדשות שנבנות.
  • פינוי בינוי משפר את רמת החיים באזורים ישנים בעיר.
  • התהליך מאפשר הנגשת משאבים ומתן הזדמנויות יוצא מן הכלל לאוכלוסיות המוחלשות
  • נחשב לאחד הפתרונות היעילים והטובים ביותר בעיר. במקום להרוס אזורי טבע אנחנו בונים על גבי מקום שגם ככה היה כבר קיים ויוצרים משהו חדש.

מה הרווחים של העיר והתושבים מתהליכי התחדשות עירונית

- פרסומת -

הרציונל הכלכלי שעומד מאחורי פינוי בינוי ושאר האמצעים המעודדים התחדשות עירונית, היא בין היתר חיזור של המגזר הפרטי של יזמי הנדל"ן וענף קבלנות הבניין. בפינוי בינוי אנחנו מייצרים מרחב הזדמנויות רחב מאוד לדיירים הוותיקים וגם לדיירים חדשים וצעירים שמקודם הדירו רגליהם משכונות ישנות אלו. תהליכים המקדמים התחדשות עירונית כמו תמ"א 38 ופינוי בינוי מייקרים את האזורים ומשווים להם יוקרה ואיכות חיים גבוהה. התהליך מקרין בצורה חיובית למדי על התדמית הכללית של העיר כאחת כזו המקדמת תהליכי בניה והתחדשות וכמובן זה יוצר הגדלה של המס העירוני.

פנו עוד היום למרכז העיר נדל״ן.