טיול באפריקה- כל מה שחשוב לדעת

אפריקה היא אחד היעדים המיוחדים ביותר לטייל בהם. מדובר ביעד מעורר סקרנות ופליאה ולא בכדי! היכרות עם תרבויות שונות, נופים מרהיבים ומאכלים מיוחדים במינם. אבל רגע, לאן בדיוק כדאי לכם להגיע? איך תסתדרו עם האוכל? מה האטרקציות ששווה ביותר להכיר? כל זאת ועוד במאמר הבא.

מדוע מומלץ לטייל באפריקה?

אפריקה היא יבשת עצומה ומרתקת שיש לה הרבה מה להציע לתיירים. החל מההרים המלכותיים של רכס האטלס ועד למישורים האינסופיים של הסרנגטי, אפריקה מתגאה בכמה מהנופים המגוונים ועוצרי הנשימה בעולם. כמו כן, תוכלו למצוא בה מגוון של תרבויות ומסורות שונות בתכלית מהתרבות המערבית בה אנו חיים, אך עם נקודות דמיון אותן תוכלו לגלות במהלך טיול. בנוסף ליופי הטבעי ולעושר התרבותי הקיים ביבשת המופלאה הזו, אפריקה היא גם ביתם של בעלי חיים מדהימים כמו אריות, פילים, גורילות ועוד. חוויית הטיול באפריקה משאירה בתיירים טעם של עוד, מעוררת את סקרנותם ומאפשרת להם להכיר, ללמוד, לחוות ולהתנסות דרך פסיעה בשדות זרים. 

מהן נקודות הדמיון וההבדלים בין החיים בתרבות המערבית לחיים באפריקה?

ישנם קווי דמיון והבדלים רבים בין סגנון החיים המערבי אותו אנו מכירים, לסגנון החיים המאפיין את מי שמתגורר ביבשת אפריקה. אחד ההבדלים בין הבולטים בתרבויות, הוא עידוד וטיפוח האינדיווידואליות של אנשי התרבות המערבית, לעומת תרבויות מסורתיות יותר, כמו אלו המאפיינות את החיים באפריקה אשר מטפחות ומדגישות את החשיבות של הקולקטיביות, השיתופיות והקהילתיות. הבדל נוסף, תוכלו למצוא באוכל. המאכלים המאפיינים את בני המקום לרוב שונים מסגנון המזונות שאנו מכירים. ישנו שימוש בתבלינים מיוחדים שנותנים למזון טעמים וניחוחות מיוחדים וכן, פחות נוטים לאכול מזונות מעובדים. למרות הבדלים אלו ואחרים, ניתן למצוא גם קווי דמיון. לדוגמה, הן התרבויות המערביות והן האפריקניות מעריכות משפחה וקהילה, ושתיהן מייחסות חשיבות גבוהה למוזיקה ואמנות. 

האם עדיף טיול מאורגן באפריקה או טיול לבד?

אפריקה, כאמור, היא יבשת מיוחדת שאין כמותה. היא כוללת אינסוף הזדמנויות להרפתקאות יוצאות דופן והיכרות עם תרבויות שנראות רחוקות מאיתנו שנות אור, אך היכרות קרובה יותר עימן מאפשרת הזדמנויות להיכרות עם בני אדם שבסופו של דבר, מחפשים בדיוק כמונו, קרבה, התרגשות, ביטחון ואהבה. רבים מהמבקרים באפריקה בוחרים לצאת לסיור מאורגן במקום לנסות לנווט ביבשת בעצמם. יש לכך מספר סיבות. קודם כל, מזרח אפריקה היא ביתם של כמה מאזורי השממה המרוחקים והבתוליים ביותר בעולם. ללא מדריך המכיר היטב את השטח, אתם עלולים להתקשות להתמצא. שנית, מדריכי טיולים מנוסים כבר יצרו קשרים עם קהילות מקומיות, מה שאומר שלמבקרים יש סיכוי גבוה יותר לחוויה תרבותית חיובית. לבסוף, ואולי הכי חשוב, למדריך טיולים, סביר להניח שתהיה גישה למידע ומשאבים שאין לנוסעים שהאזור זר להם. החל מסידור הסעות ועד להזמנת לינה ואוכל מותאם לצרכים המשתנים של כל אדם. כל נושא הלוגיסטיקה אמור להיות מטופל על ידי המדריך, כך שאתם תהיו חופשיים ופנויים באמת ליהנות מהטיול שלכם. 

מטיילים עם רייצ'ל לאפריקה 

- פרסומת -

אם החלטתם שהיעד הבא שתרצו להכיר הוא אפריקה- רייצ'ל היא מדריכה נהדרת ומומלצת מאוד! לרייצ'ל יש  קשר מיוחד עם היבשת, לאחר שהתגוררה שם בשליחות עם משפחתה. רייצ'ל גילתה את קסם התרבות המקומית, יצרה קשרים ולמדה את השפה. היא טיילה באפריקה עשרות פעמים ומכירה היטב כל פינה אותה שווה להכיר. טיול מאורגן לאזור, יכול להפוך את המסע שלכם לבטיחותי ומותאם לצרכים האישיים שלכם. בין אם הינכם צעירים או מבוגרים, מתכננים טיול משפחתי לאפריקה או טיול ליחידים – תוכלו ליהנות מאוד מההדרכה שלה. כמו כן, אם הינכם שומרי כשרות שצריכים התאמה של מזון כשר רייצ'ל תדע לתכנן איתכם טיול מותאם כך שהגישה למזון כשר לא יהווה מכשול.