איך מתחילים הליך גירושין

קרדיט תמונה FREEPIK

איך מתחילים הליך גירושין בבית הדין הרבני? האם צריך לקחת טוען רבני או שניתן לנהל את הליך הגירושין לבד? מה צריך להביא בשביל להתחיל הליך גירושין?

שאלות אלו ועוד שאלות רבות מלוות את בני הזוג שנאלצים להתגרש לאחר שנות נישואין מורכבות, בפרט אם המדובר בגירושין של בני זוג שלהם זו היא הפעם הראשונה לחייהם.

איך מתחילים הליך גירושין לבד?

ככל והחלטתם שאתם רוצים לנהל את הליך הגירושין לבד בגלל שאתם חוששים מעלויות הגבוהות של ייצוג משפטי, חשוב שתדעו איך מתחילים הליך גירושין לבד.

במקרה זה כל שעליכם לעשות הוא לגשת למזכירות בית הדין הרבני הקרוב לאזור מגוריכם המשותף האחרון בו התגוררתם עם תעודת זהות וספח ולהגיש בקשה ליישוב סכסוך. ישנה חובה להגיש בקשה זו גם במקרה ואין לכם כל כוונה להגיע להסכמות עם בן הזוג מכל סיבה שהיא. לאחר שישוב הסכסוך יסתיים תוכלו להגיש בשעה טובה את תביעת הגירושין בה עליכם לפרט מה הסיבה בגינה אתם רוצים להתגרש מבן הזוג. חשוב לציין כי לא כל סיבה להתגרש תהיה עילה מוצדקת שבית הדין אכן ייקבע כי תביעת הגירושין מתקבלת, אלא לשם כך עליכם להציג עילות גירושין מבוססות כמו אישה מורדת, או בגידה, או אלימות כלכלית.

קרדיט תמונה FREEPIK
- פרסומת -

איך מתחילים הליך גירושין עם טוען רבני

ככל ובחרתם לנהל את הליך הגירושין עם טוען רבני שהוסמך על ידי הנהלת בתי הדין הרבניים הרי שיש לכם שקט נפשי ואתם לא צריכים לחשוש איך מתחילים הליך גירושין. הטוען הרבני ששכרתם הוא יעשה עבורכם את כל העבודה ויגיש את המסמכים והתביעות בצורה הטובה ביותר. כך שמלבד היתרון המקצועי שיש בשכירת מייצג של טוען רבני, הרי שקיים יתרון נוסף בכך שיש לכם שקט נפשי ואתם אינכן צריכים לרוץ ולהגיש בקשות לבית הדין הרבני, כשבכל הזמן אתם מקבלים את הליווי של הטוען הרבני.

להליך גירושין בהסכמה

עד כעת עסקנו בשאלה איך מתחילים הליך גירושין כשהדבר נעשה ללא הסכמת שני בני הזוג, כלומר אחד מבני הזוג דורש שלום בית ואילו בן הזוג השני דווקא רוצה להתגרש. אך ישנם מקרים קלים יותר בהם שני בני הזוג הגיעו להסכמות מלאות על הגירושין וכן על גובה דמי המזונות שהאב ישלם ואופן חלוקת הרכוש לאחר הגירושין.

במקרים אלו כל שעליהם לעשות הוא לערוך הסכם גירושין בו הם יעלו על גבי הכתב את ההסכמות אליהם הם הגיעו. לאחר ששני בני הזוג יחתמו על הסכם הגירושין עליהם להגיש זאת למזכירות בית הדין הרבני בכדי שבית הדין הרבני יאשר את ההסכם וייתן להסכם זה תוקף פסק דין. 

נכתב בשיתוף יהודה אבלס