"אין לי זמן": כך תיצרו לכם לוח זמנים שיעשה לכם סדר במחשבות

זמן לסדר בת אל אליאב

יש לנו נטייה לחשוב שאין לנו זמן. לוח הזמנים שלנו עמוס, המשימות שעומדות לפנינו אינסופיות, הדרישות החיצוניות רבות והזמן בורח לנו מבין האצבעות, אך האמת היא שלכולנו יש את אותו מספר שעות הנתונות לנו בכל יום, הבחירה שלנו מה לעשות בשעות האלו?

מה להכניס לתוכן בכל יום, מה להשאיר למחר? על מה לוותר כרגע כי הוא לגמרי מיותר? מה חשוב עבורינו ומה פחות? אין ספק שאלו החלטות שאינן פשוטות כלל. הרצון שלנו הוא להספיק הכל מהכל ולהצליח בכל. רצון זה הוא מבורך וטבעי לחלוטין, אך ניהול הזמן שלנו יכול להביא אותנו להצלחה מירבית במגוון תחומי החיים: משפחה, עבודה, תחביבים, חברה, זוגיות ועוד.

ראשית, מומלץ לשבת בתחילת שבוע ולתכנן לעצמנו את השבוע. להחליט אילו משימות נבצע בכל יום ובאילו שעות. ניתן לאזן בין המשימות השונות ולהכניס בכל יום משימות "קטנות" ו"גדולות" כאחד.

אם נבחן בסיום יום, שלא ביצענו מספר משימות, נחשוב לעומק מדוע זה קרה ומה ניתן לעשות על מנת שנתארגן ביעילות יתר בהמשך השבוע. בסופו של דבר, הספק המשימות שעומדות לפנינו הוא לא העיקר, העיקר הוא ליהנות מתוך העשייה שלנו, להעריך את החיים שניתנים לנו במתנה בכל יום ולבצע את המשימות ביסודיות מתוך הבנה שכל יום וכל רגע, זוהי מתנה נפלאה שלא יחזרו על עצמם. פשוט כך.

- פרסומת -

רצוי גם לעשות עם עצמנו סיכום יומי: במה הצלחנו במיוחד, אלו הצלחות ורגעים משמחים אספנו במהלך היום. לעיתים הנטייה הטבעית שלנו היא לחשוב כמה לא הספקנו בכל יום אך המציאות לעומקה מוכיחה לנו שאנחנו מספיקים המון ובכך ראוי להתמקד.

תוך כדי השגרה, ההתנהלות היומית בניהול זמן תעניק לנו הרבה יותר ביטחון ורוגע: מה אנו צריכים לעשות? מה עומד לפנינו וכדומה. כשאנו מוצפים מחשבתית בעומס משימות, הלחץ הפנימי משמעותי ומונע מאיתנו להתקדם ביעילות.

צעד-צעד בהתמדה ובשיקול דעת, נצליח יותר לנהל את לוח הזמנים שלנו כראוי. ניהול הזמן זוהי מתנת חיים של ממש.

בהצלחה בהמשך הדרך,
בתאל