אלמנתו של יבגני ריידר מספרת לראשונה: "חטפתי אגרוף ונפלתי לרצפה"

תושבי הישוב חרמש הגיעו למחות כנגד פתיחת המחסום שבשל פתיחתו נרצח לפני כשבועיים מאיר תמרי הי"ד, האירוע הסלים לאחר ששוטרי מג"ב החלו להכות בעוצמה את המפגינים. אלמנת הטרור שהוכתה מספרת לראשונה: "אמרו לי לזוז, אבל לא זזתי מספיק מהר". יוסי דגן: "שולחים אותם להכות משפחה של הנרצחים במקום לסגור את המחסומים"

צילום: באדיבות תושבי הישוב חרמש

שוטרי מג"ב הכו אמש באלימות חברים ובני משפחה של אלמנת הנרצח מאיר תמרי הי"ד מהישוב חרמש שהגיעו למחות כנגד פתיחת המחסום שאפשר את רצח תמרי הי"ד. האירוע עורר סערה לאחר שתועד בסרטון שהפך ויראלי ברשתות בו ניתן לראות כיצד חיילי מג"ב מכים באלימות את טטיאנה ריידר, אלמנתו של יבגני ריידר הי"ד שנרצח בפיגוע ירי לפני 18 שנים בדיוק באותו מקום. ריידר יחד עם יתר המפגינים הגיעו למקום למחות על כך שהמחסום שהסרתו הביאה לפיגוע בו נרצח מאיר תמרי הי"ד לפני שבועיים, נפתח שוב וכאמור הוכו קשות.

טטיאנה ריידר מספרת לראשונה: "אנחנו כל ערב יורדים לצומת כדי להילחם על החיים שלנו, כי בחודש האחרון יצאו שני פיגועים מהצומת הזו שאחד נגמר במוות של בחור צעיר בן 32". למרות שהמחאות של תושבי חרמש אינו דבר חדש, טטיאנה מתארת את השינוי בהתנהגות שוטרי מג"ב: "שוטרי מג"ב, הנמצאים שם כבר שלושה שבועות, מכירים אותנו טוב מאוד, יודעים מי מאתנו אלמנה, מי נפגע ראש, החליטו בפעם הזו להכות אותנו".

טטאינה מתארת את האירוע הקשה, "אני הייתי באמצע הכביש ואמרו לי לזוז, אבל כנראה זזתי לאט מדי מבחינתם, אז קפצה עליי שוטרת מג"ב והחלה לדחוף אותי. הילדים שלי ניסו כמובן להגן עליי, אלא שאז הגיע שוטר מגב נוסף 2 מטר גובה והחל לפזר אגרופים לכל עבר". עוד הוסיפה לתאר בקול רועד, "אני קיבלתי מכה בעין, בעקבותיה לא ראיתי מה שקרה ונפלתי לרצפה, לאחר שהוא דחף אותי חזק. הייתי מבולבלת, לא יודעת מה קרה ולקחו אותי הצידה". כזכור, טטאינה היא אלמנתו של יבגני ריידר מהיישוב חרמש שנרצח בפיגוע ירי לפני 18 שנים, וכעת היא נמצאת בביתה מחלימה מהמכות.

ראש המועצה האיזורית שומרון יוסי דגן מחה בזעזוע כנגד האלימות שהופנתה כלפי תושבי הישוב חרמש וכנגד האלמנה: "לא השוטר האלים הזה הוא הבעיה, הבעיה היא הפיקוד הצבאי הבכיר והממשלה ששולחים את אותם שוטרים להכות ולכסח שכנים וקרובי משפחה של הנרצחים במקום לסגור את המחסומים. טטאינה היקרה, הפגינה על הדבר הבסיסי ביותר שאדם יכול לבקש: ביטחון, ואותה דרישה הכי לגיטימית שיש נענית באלימות חריפה נגד אישה שלא רוצה שעוד משפחה תעבור את מה שהיא, בתה ומשפחת תמרי עברו באותו כביש בדיוק".

- פרסומת -

עוד הוסיף דגן: "אירועי החודשים האחרונים ובוודאי האירוע היום בג'נין מוכיחים את נכונות דרישתנו: חומת מגן 2. זה כמובן לא אמור להיות בדיוק כמו חומת מגן של לפני 20 שנה, אבל באותו מתאר של לעבור ממגננה למתקפה, להחזיר את המחסומים הבטחוניים לאסוף את הנשק הלא חוקי שמסתובב ברשות הפלסטינית ולצאת למבצע צבאי כנגד תשתיות הטרור של הרשות הפלסטינית הרצחנית".