באיזה שלב מומלץ לעשות מחזור משכנתא?

צילום: freepik

בשנים האחרונות אנו רואים יותר ויותר משקי בית, יזמים ובעלי עסקים אשר עולה בהם המודעות בכל הקשור לעולם המשכנתאות ופועלים ללא לאות לשם מחזור המשכנתא שלהם. הלכה למעשה באמצעות מחזור משכנתא ניתן לחסוך עשרות ואף מאות אלפי שקלים מדי שנה תוך כדי שאתם מורידים את הריביות, משנים את ההחזר ואת תקופת ההלוואה. אנו מאמינים שיש לכם לא מעט שאלות אודות מחזור משכנתא והכדאיות שלה – ריכזנו עבורכם את כל המידע הרלוונטי.

עושים סדר: מה זה בעצם מחזור משכנתא?

אנו מאמינים שיצא לכם לשמוע לא מעט פעמים בזמן האחרון את הביטוי "מחזור משכנתא", כאשר אנחנו מדברים על מחזור משכנתא אנו מדברים על פעולה בה אנו לוקחים את המשכנתא הישנה ומסלקים אותה במשכנתא חדשה אשר מציעה עבורנו תנאים משופרים הרבה יותר. אנו למדים כי משכנתא הינה הלוואה ארוכת טווח ולא פעם חלים שינויים משמעותיים בחיים שלנו אשר מאפשרים לנו למחזר את המשכנתא – הן בתנאי השוק והן במצב הפיננסי שלנו.

באמצעות מחזור משכנתא אנו יכולים לבצע התאמות אל אורח החיים הנוכחי שלנו, לשנות את מסלול ההלוואה, תנאי ההלוואה וההחזר החודשי. אנו למדים כי באמצעות מחזור משכנתא משפחות רבות בישראל מוצאות את עצמן חוסכות עשרות ואף במקרים מסוימים מאות אלפי שקלים בחיי המשכנתא שלהם.

מתי אנו נרצה לבצע מחזור משכנתא?

מחזור משכנתא הפך לביטוי שגור בקרב בעלי משכנתאות רבים ואין זה פלא מאחר ואנו רואים מגוון רחב של יתרונות במחזור משכנתא. ישנם מספר היבטים אליהם אנו נרצה להתייחס כאשר נרצה לבצע מחזור משכנתא. ביניהם ניתן לראות:

  • שינוי ביכולות ההחזר – לקיחת משכנתא לרוב תעשה לתקופה ארוכה של בין 20-30 שנה, אין מן הנמנע כי במהלך חיי המשכנתא שלנו אנחנו נעבור לא מעט בחיינו האישיים. אנו למדים כי זוגות רבים חווים שינוי ביכולת ההחזר שלהם ויש באפשרותם לשלם יותר במסגרת ההחזר החודשי. בהנחה ויכולת ההחזר שלכם השתנה ו/או חל שינוי ביכולת הכלכלית שלכם אנו מציעים לכם לפנות אל חברה המתמחה בתחום לשם מחזור המשכנתא שלכם אל משכנתא ההולמת את מצבכם הכלכלי ואת המצב בשוק באותה העת – כך תוכלו ליהנות מריביות נמוכות ולחסוך עשרות עד מאות אלפי שקלים בהתאמה.
  • התאמה אל הריביות במשק – המשק שלנו דינמי ביותר ואנו עדים למגוון רחב של שינויים בריביות במשק. במקרים בהם אתם שומעים על ירידות במשק ו/או על תנודתיות גבוהה במשק אנו מציעים לכם לפנות אל חברה המתמחה במחזור משכנתאות אשר תבדוק האם תהליך מחזור משכנתא הינו כדאי באותה העת.
  • בדיקות שגרתיות – ממש כמו שאתם בודקים את הרכב שלכם, כך תצטרכו לבדוק את המשכנתא שלכם. אנו מציעים לכם לעשות בדיקות שגרתיות אחת לשנה-שנתיים. שוק המשכנתאות הינו שוק דינאמי וניתן למצוא מגוון רחב של שחקנים בו – לכן אנו מציעים להישאר תמיד עם יד על הדופק.
  • בהתאם להתייעצות עם בעל מקצוע המתמחה בתחום – אנו רואים חשיבות בהתייעצות עם בעל מקצוע המתמחה בעולם המשכנתאות (לראייה: יועץ משכנתאות). יועץ זה ידע לאפיין את המצב הכלכלי שלכם, לבנות עבורכם תמהיל משכנתא וללוות אתכם לאורך כל הליך מחזור המשכנתא.
  • שינויים משפטיים – אנו למדים במהלך השנים כי מערכת המשפט וחברי הכנסת עובדים ללא לאות ומחוקקים תקנות וחוקים חדשים בעולם המשכנתאות במטרה להפוך את חייהם של הלווים למעט קלים יותר. כמו כן ישנם לא מעט חוקים גם בעולם הבנקאות אשר יכולים להשפיע בצורה ישירה על עולם המשכנתאות – לכן במקרים של שינויים משפטיים בעולם הבנקאות – אנו נרצה לפנות אל חברה המתמחה בתחום.
- פרסומת -

אלו הם מספר היבטים חשובים אשר בהם אנו נרצה לפעול לשם מחזור המשכנתא שלנו ופנייה אל אחד מן הגופים המתמחים במשכנתאות בישראל.

"האם ניתן למחזר משכנתא רק בבנק ממנו נלקחה המשכנתא?"

מדובר באחת מן השאלות הנשאלות ביותר. אנשים רבים תוהים האם הם יכולים למחזר משכנתא אך ורק בבנק ממנו נלקחה המשכנתא או שמא עומדות בפניהם אפשרויות נוספות. אנו למדים כי ניתן לבצע מחזור של המשכנתא בכל אחד מן הבנקים והגופים המאושרים למתן משכנתאות. כך תמיד ובכל רגע נתון נהיה פתוחים אל מגוון רחב של הצעות ולא נהיה מוגבלים אל הצעה ממקור אחד בלבד.

החשיבות בעבודה עם חברה המתמחה במחזור משכנתא

כיום ניתן למצוא מגוון רחב של בנקים, ארגונים וחברות ביטוח אשר מציעות לכם את האפשרות ליהנות ממחזור משכנתא. יחד עם זאת רווחת העננה – "איך נוכל למצוא את החברה הטובה ביותר עבורנו לשם מחזור המשכנתא?" אנו מאמינים כי צריכים להתקיים מספר היבטים לשם כך.

  • חברה בעלת ניסיון לצד ותק – אחד מן ההיבטים החשובים ביותר אליהם אנו נרצה לשים לב הוא הניסיון והותק של החברה בעולמות הפיננסים והמשכנתאות. חברה בעלת ניסיון לצד ותק בתחום תדע איך לגשת אל עולם המשכנתאות ולתת לקהל הלווים שלה את התנאים הטובים ביותר למשכנתא תוך כדי שהם חוסכים עשרות ואף מאות אלפי שקלים מן המשכנתא הנוכחית.
  • מוניטין בועלם המשכנתאות – אין מן הנמנע כי חברה אשר צברה לעצמה ניסיון בעולמות המשכנתא צברה לעצמה גם מוניטין. לכן אנו נרצה לעבוד עם חברה בעלת מוניטין חיובי בעולם המשכנתאות.
  • מעמידה שירות וייעוץ אישי – משכנתא היא דבר רגיש במיוחד וטומנת בחובה לא מעט אתגרים, אנו נרצה לעבוד אך ורק עם חברה אשר מעמידה לרשותנו יועץ משכנתאות אשר יאפיין יחד איתנו את המשכנתא שלנו, את הצרכים שלנו ויתאים עבורנו את המשכנתא הטובה ביותר לצרכים שלנו.

אמרתם מחזור משכנתא – אמרתם הפניקס