מדוע HSM הוא קריטי עבור ביטחון הארגון שלך?

צילום: freepik

העולם בו אנו חיים כיום שונה אלפי מונים מן העולם שהתרגלנו אליו לפני מספר עשורים. אם לפני מספר עשורים פריצה הייתה צריכה להתבצע בצורה פיזית ופרונטלית הרי היום כל אחד יכול לפרוץ אל העסק שלכם, אל המערכות שלו ולגשת אל מידע רגיש גם כאשר הוא לא נמצא בקרבה דמוגרפית אליכם כלל. HSM נותן לנו את האפשרות להצפין את המידע העסקי שלנו ובכך לשמור על המידע הרגיש מאובטח מפני מזיקים. אנו מאמינים שיש לכם לא מעט שאלות אודות HSM בדיוק לשם כך אנשי המקצוע של Info Guard פה בשבילכם.

עושים מעט סדר: מה זה HSM?

אנו מאמינים שיצא לכם לשמוע לא מעט את הביטוי "HSM", יחד עם זאת אתם מרגישים שאתם לא יודעים בדיוק מה זה אומר. כאשר אנחנו מדברים על HSM אנו מדברים על ראשי תיבות של Hardware security module ו/או בתרגום חופשי לעברית – מודול אבטחת חומרה. HSM הינו רכיב חומרי פיזי אשר קיים במגוון רחב של תצורות אשר תפקידו לנהל מפתחות הצפנה בתור אמצעי הגנה על מערכות ממוחשבות שונות.

אנו למדים כי בדרך כלל רכיבים אלו יתחברו יחד עם USB למחשב ו/או באמצעות מכשור חיצוני אותו אנו נחבר אל המחשבים, רשתות ושרתי חברה.

מה הם תפקידיו של רכיב HSM?

רכיב HSM הפך כבר מזמן לביטוי שגור בעולם אבטחת המידע ולבחירתם הטבעית של אלפי בעלי עסקים ותעשיות עסקיות, מוסדיות וממשלתיות. כאשר אנחנו מדברים על תפקידיו של רכיב HSM אנו מדברים על מגוון רחב של תפקידים, לרבות:

  • שליטה ובקרה על גישה למידע הארגון
  • הצפנה של מידע רגיש
  • אפשרות לחתימה על מסמכים ויישומים בצורה דיגיטלית
  • האצה של תהליכי הצפנה על מנת לשפר את אבטחת המידע
  • הצפנת בסיסי נתונים
  • מאמת זהויות של משתמשים המבקשים להיכנס אל תוך המערכת
  • מונע גניבת זהות
  • ייצור מפתחות גדול יותר
  • מאיץ חיבור לפרוטוקולים מאובטחים
  • מגן על אפליקציות רגישות בסביבה עוינת
  • מבודד את המפתחות מן האפליקציה ו/או מן הDATA בהתאמה.
  • ניהול אורך החיים באופן מאובטח של מפתח ההצפנה (גישה, ייצוא, השמדה, גיבוי והחלפה).
- פרסומת -

אלו הם רק חלק מן התפקידים בהם לוקח רכיב ה-HSM חלק. הלכה למעשה כאשר אנחנו מדברים על HSM אנו מדברים על כספת לכל דבר ועניין.

האם כל עסק צריך HSM?

HSM הוא חלק בלתי נפרד מן אבטחת המידע וההצפנה של כל ארגון קטן, בינוני ותאגיד גדול ככל שיהיה. אנו למדים כי כל עסק העובד עם מערכות בהן יש הצפנה דיגיטלית ירצה להוסיף את הרכיב אל שורותיו. הרכיב מתפקד בתור שכבת אבטחה נוספת אשר מטרתה לחזק את הפרטיות שלכם ושל הלקוחות שלכם, להצפין ולאבטח את המערכת בצורה טובה יותר. אנו רואים מגוון רחב של תעשיות בהם רכיבי HSM מהווים שחקנים מרכזיים. בין התעשיות אנו רואים –  מערכות הבריאות, מערכות המשפט, חברות כרטיסי האשראי, חנויות אינטרנטיות, מוסדות ממשלתיים, חברות ביטוח ועוד מגוון רחב של עסקים אשר עובדים עם מיידעים רגישים וחשובים ומעוניינים לתת להם שכבת הגנה מאסיבית ואולטימטיבית. באמצעות רכיבי HSM אנו יכולים להיות רגועים כי כל משתמש אשר נכנס למערכת הינו משתמש מאושר מאחר והמערכת עובדת ללא לאות לשם ביצוע מספר אימותים של פרטי המשתמש – כך רק משתמשים מורשים יכולים להיכנס אל המערכת.

החשיבות בעבודה עם חברה המתמחה ב-HSM

מחיפוש קטן במנועי החיפוש אנו מוצאים מגוון רחב של חברות המציגות את עצמן כחברות המתמחות באבטחת מידע לצד תפעול ויישום של מוצרי HSM. יחד עם זאת בעלי עסקים רבים תוהים – "איך נוכל לבחור את החברה הטובה ביותר עבורנו?" אנו רואים חשיבות רבה בעבודה עם חברה המתמחה ב-HSM. בין ההיבטים עליהם נרצה לשים את הדגש אנו רואים:

  • ניסיון, ותק ומוניטין בתחום – אנו נרצה לעבוד אך ורק עם חברה בעלת ניסיון לצד ותק ומוניטין בתחום. חברה זו תדע לאפיין יחד איתנו את רכיבי הHSM הרלוונטיים עבורנו ותרכז את כל השירותים תחת קורת גג אחת. אין מן הנמנע כי המוניטין של החברה אומר לא מעט על טיבה ועל פועלה במרוצת השנים לכן נרצה לשים לב לכך.
  • מתן מעטפת שירותית מלאה – עולם אבטחת המידע הינו עולם גדול, מסובך ודורש התמחות וידיים מקצועיות. לכן אנו נרצה לוודא שאנחנו מקבלים מעטפת שירותית מלאה מן החברה איתה אנו עובדים תוך כדי ייעוץ והתקנה של רכיבי HSM המותאמים עבורנו.
  • עבודה עם רכיבי ה-HSM הטובים ביותר בעולם – כיום ניתן למצוא מגוון רחב של רכיבי HSM, אנו נרצה לעבוד עם חברה אשר עובדת עם רכיבים מוכרים מן החברות המובילות ביותר בעולם האבטחה. אחת החברות המובילות בעולם האבטחה הינה חברת THALES אשר נחשבת ליצרנית סדרת הHSM הטובה ביותר בעולם מסוג LUNA. חברת InfoGuard הינה חברה ישראלית אשר מהווה שותפה עסקית של THALES ומספקת שירותים מלאים סביב רכיבי הHSM של החברה, לרבות: שיווק, מכירה, התקנה, ייעוץ והתאמה של רכיבי HSM בהתאם לצרכי הלקוח.

אמרתם HSM אמרתם InfoGuard

רכיבי HSM עוזרים לנו לאבטח את המערכות שלנו בצורה טובה, למנוע גניבת זהויות משתמשים ולאמת משתמשים מורשים המעוניינים להיכנס. בעצם רכיב זה מהווה כמעין "כספת" ושכבת אבטחה נוספת אשר עוזרת לנו לשמור ולהצפין את המידע הנמצא במערכת. חברת InfoGuard הינה אחת החברות המובילות בישראל ונחשבת לספק מוביל של שירותי תוכנה ופתרונות בתחום אבטחת המידע בישראל ובעולם.

החברה מתמחה ביישום פתרונות טכנולוגיים מגוונים לאבטחת מידע ארגוני רגיש, ייעוץ והכנה להסמכה לעמידה ברגולציה ומספקת מומחים ויעצים בתחומי אבטחת מידע וניהול סיכונים לרשותכם. החברה עובדת עם יצרני הטכנולוגיה המובילים ביותר בעולם ומיישמת מגוון רחב של פתרונות העונים על צרכי אבטחת מידע המתבססים על הטכנולוגיה שלהם.

בין לקוחות החברה ניתן למצוא עשרות עסקים קטנים, גדולים, חברות ענק ותאגידים ממשלתיים.