בחירת כיסא לאליהו הנביא לבית הכנסת

Depositphotos

כל ברית יהודית מתבצעת על כיסא אליהו הנביא. על הכיסא יושב הסנדק שיחזיק על הכרית את העולל שזה עתה נולד, שבה יערכו את טקס הברית. לאחר מכן יגיעו כל האורחים אל האדם המבורך ויקבלו את ברכתו כסגולה למשאלות ליבם. אז איך תבחרו את כיסא אליהו לבית הכנסת שלכם? כל הקריטריונים החשובים בבחירת כיסא אליהו בכתבה הבאה.

הוד והדר בכיסא אליהו מפואר

כיסא אליהו שבו עורכים את ברית המילה הוא לא כיסא רגיל. מדובר על כיסא גבוה מהרגיל, מסיבי ומפואר בצורתו ויש בתי כנסת שרוכשים רק כיסא ובתי כנסת שרוכשים כיסא עם שני מקומות, כאשר הכוונה היא שצד אחד נשאר רק עבור אליהו הנביא והצד השני עבור הסנדק. אין מדובר בהלכות, אלא מנהגים של כל עדה ועדה. עם זאת, השימוש בכיסא אליהו הנביא כתוב בשולחן ערוך ובפרקי דברי אליעזר, שם נאמר כי הברית הנה ברית כאשר היא נראית לעין ולכן יש לערוך אותה בכיסא גבוה כמו כיסא אליהו שאנו מכירים כיום.

האם בכל בית כנסת חייב שיהיה כיסא אליהו?

- פרסומת -

במקרה זה אין חובה, אך תדירות הבריתות היא גבוהה וכמעט אף אדם אינו מחזיק בכיסא אליהו באופן עצמאי בביתו. המקומות שבהם כיסא אליהו הוא שימושי, הן באולמות האירועים ובוודאי שבבתי הכנסת.

עיצוב, עיטורים והנצחה

הייחודיות של כיסא אליהו היא כמובן בנראות המיוחדת שלו מעבר לגובהו העצום ביחס לכיסאות אחרים. בדרך כלל יהיה זה כיסא שעשוי מעץ מלא ועליו יהיו עיטורים יפים ומיוחדים. כמו כן, יש בתי כנסת שמבקשים גם לציין אות הנצחה עבור יקיריהם ותרומתם הצנועה של הכיסא לבית הכנסת. ניתן לשלב את העיצוב במקומות מגוונים על הכיסא ואף להכניס מספר תורמים יחד.

עיצובים מגוונים בסגנונות שונים

בחברת לביא לדוגמא, תוכלו למצוא מגוון רחב של סגנונות עיצוב לכיסאות אליהו הנביא. כחלק מהסגנונות תמצאו כיסאות עם קווים יותר מודרניים וגם כאלו בקווים יותר מסורתיים או כהגדרה של היום, מראה יותר כפרי בעל עיטורים מיוחדים. כל הסגנונות מקובלים ואפשריים ואנו בלביא – הבית של בתי הכנסת נשמח לייצר עבורכם אותו.

שילוב של בדים על כסאות אליהו

יש כסאות אליהו שעשויים מעץ ויש כיסאות אליהו שבהם משלבים גם ריפוד קטיפתי מפואר ויפה. תוכלו למצוא קטיפה אדומה, כחולה או בגוון בז' שניתן להתאים לאופי בית הכנסת. כמו כן, כאשר מדובר בכיסא אליהו עם שני מקומות, ניתן לרכוש את הכיסא עם משענות בצורת לוחות הברית. דבר שהופך את הכיסא למיוחד הרבה יותר.