ביקורת מופע: יהורם גאון בפסטיבל הכליזמרים בירושלים

יהורם גאון מזמר (קרדיט: אלעד פישר) (צילום: אלעד פישר)

כתבנו יצא לראשונה בחייו למופע כליזמרים בכיכובו של יהורם גאון המיתולוגי, והופתע מכך שהוא מתחבר לז'אנר חדש שלא הכיר. פסטיבל הכליזמרים בירושלים.שווה שמיעה!

חגי אורן 03/08/2015

פסטיבלי כליזמרים הפכו לתופעה שכיחה בחודשי הקיץ החמים. זו הפעם השלישית שפסטיבל זה מתקיים בירושלים וטובי נגני הכליזמר הבינלאומיים הגיעו אליו והפעימו את חובבי הז'אנר במגוון נדיר של מופעים בכל חלקי ירושלים.בין האמנים המשתתפים השנה: יהורם גאון, דוד ד'אור, חנן בר-סלע, חיליק פרנק ועוד רבים וטובים.

יצאנו למופע המרכזי, ברחבה שעל יד מלון שבע הקשתות במרומי הר הזיתים. נוף מרהיב, אלפי אנשים בקהל, ויהורם גאון אחד שהוביל את המופע בשיתוף המנהל המוזיקלי של הכלייזמר חנן בר-סלע. לצערנו האירוע התעכב, כרגיל באירועים מסוג זה, בדברי ברכה של נציגי עיריית ירושלים, שהזכירו לנו שאנחנו חייבים להם את קולנו בבחירות הבאות.

הנוף הנשקף מהמופע הירושלמי (צילום: אלעד פישר)
- פרסומת -

מיד לאחר מכן עלו בזה אחר זה הרכבים, כיתות אמן ומאסטרים משלל מדינות, וניגנו קטעי כלייזמר, חלקם מוכרים וחלקם קטעים מקוריים שלהם – שהיו בודדים בקהל שהכירו. בין קטעי הזמר, עלה הזמר יהורם גאון, וסיפר כמו שרק הוא יודע, סיפורים ירושלמים ישנים ומרתקים, ושר את מיטב שירי ארץ ישראל הישנה, וביניהם 'בית אבי', 'מעל פסגת הר הצופים', 'ארץ צבי', 'השר מונטפיורי' ועוד.

כנראה שמארגני המופע לקחו בחשבון את אחוזי הכיפות וכיסויי הראש הגדולים במופע, והביאו את הזמר אהרון רזאל לשיר שניים משיריו, ולנגן יחד עם חנן בר-סלע, שניגן קטעים לאורך כל הערב. חשוב לציין שההשקעה במופע ובקהל ניקרה בכל מקום. עצם זה שההופעה הייתה מעל 3 שעות, ארגון השאטלים המתוקתק ושילוב מגוון רחב של זמרי כליזמר העניקה תחושה של תמורה מלאה למחיר הכרטיס וטעם של עוד. למי שלא הספיק – נמליץ שלא לפספס בשנה הבאה.

מדד המגזר: השילוב של "בין הזמנים", ירושלים ואוגוסט – הציף את המקום בכיפות סרוגות.

יהורם גאון, במסגרת פסטיבל הכליזמרים בירושלים, בין התאריכים יג' באב- יט' באב 4.8-29.7 ברחבי העיר.