ברית מילה: מבט רפואי, תרבותי ודתי

קרדיט- UNSPLASH

ברית מילה ביום השמיני היא מנהג שקיים כבר מאות שנים ושורשיו באמונות דתיות. זהו חלק חשוב מתרבויות ודתות רבות, ומאמינים שהוא מועיל לבריאות. נסביר מדוע ברית מילה ביום השמיני חשובה כל כך, מהם היתרונות של הליך זה וכיצד ניתן לעשות זאת בבטחה.

מהי ברית מילה וכיצד היא משפיעה על הבריאות?

ברית מילה היא הליך רפואי הכולל הסרת העורלה מהפין. זה מבוצע לרוב על תינוקות זכרים ולעיתים קרובות נעשה מסיבות דתיות או תרבותיות. עם זאת, זה גם נקשר ליתרונות בריאותיים מסוימים, כגון הפחתת הסיכון לזיהומים ומחלות מסוימות.

ברית מילה היא פרוצדורה רפואית שנהוגה במשך מאות שנים בתרבויות רבות. זה כרוך בהסרה כירורגית של העורלה של הפין ונקשר למספר יתרונות בריאותיים.

ברית מילה היא פרוצדורה רפואית שבוצעה במשך מאות שנים כמנהג תרבותי. זוהי הסרה כירורגית של העורלה מהפין. למרות שזה עדיין הליך נהוג באופן נרחב, היה ויכוח רב על ההשפעות שלו על הבריאות.

- פרסומת -

הקשר בין מילת גברים לבריאות מספר מחקרים נערכו על היתרונות הבריאותיים הקשורים ברית מילה לגברים, כולל מחקר שניתח 139 מחקרים אקראיים ב-13 מדינות. המחקר מצא כי גברים נימולים היו בסיכון נמוך ב-30% להידבק ב-HIV/איידס בהשוואה לגברים לא נימולים. מחקרים אחרים הראו כי ברית מילה יכולה להפחית את הסיכון לסרטן הפין ולזיהומים אחרים, כמו גם להוריד את הסיכון למחלות המועברות במגע מיני (STDs). לפי מאמר רפואי כזה שפורסם על ידי British Journal of Urology International, "אומדן הסיכונים היחסי המתואם הראה ירידה של 81% בזיהום ב-HIV שנרכש בצורה הטרוסקסואלית, ירידה של 56% בזיהומים חיידקיים המועברים בצורה הטרוסקסואלית, וירידה של 54% במחלת כיב באברי המין" לאחר ברית מילה.

היתרונות והחסרונות של ברית מילה לגברים

ברית מילה לגברים היא הליך כירורגי אשר נהוג כבר אלפי שנים. זה נושא שנוי במחלוקת, כאשר גם התומכים וגם המתנגדים טוענים בטענתם.

על ידי הבנת היתרונות והחסרונות, אנשים יכולים לקבל החלטה מושכלת אם לעבור או לא לעבור ברית מילה לתינוק שלהם, ברגע שמתחילים את ספירת שמונה ימי מילה.

היתרונות של ברית מילה כוללים את הדברים הבאים:

  1. ירידה בסיכון למצבים השכיחים במיוחד אצל גברים לא נימולים כולל דלקות בדרכי השתן, סרטן וזיהומים המועברים במגע מיני. האקדמיה לרפואת ילדים מדווחת כי שיעור המצבים הללו גבוה פי חמישה בקרב גברים לא נימולים מאשר בגברים נימולים. ברית מילה גם מפחיתה את הסיכון להידבק ב-HIV במהלך פעילות מינית או מאם נגועה לילדה במהלך הלידה.
  2. הסיכון של תינוק לפתח זיהום, או מצב המצריך אשפוז, נמוך יותר עם ברית מילה.
  3. הוכח כי ברית מילה מפחיתה את שיעורי דלקות בדרכי השתן, סרטן הפין ומחלות מין.

שיקולים אתיים של ברית מילה

ביצוע ברית המילה קיים כבר אלפי שנים והוא נהוג עד היום בתרבויות רבות. בעוד שיש הרואים בו הליך רפואי הכרחי, אחרים רואים בו פגיעה בזכויות אדם.

ברית מילה היא נושא מורכב בעל השלכות רפואיות, אתיות ודתיות. מנהג ברית המילה קיים כבר אלפי שנים והוא נהוג עד היום בתרבויות רבות. בעוד שיש הרואים בכך הליך רפואי הכרחי, אחרים רואים בו הפרה של זכויות אדם.

אֲנָטוֹמִיָה: בלידה, העורלה (הקדם) נשארת מחוברת לעטרה על פני השטח החיצוניים שלה על ידי רצועה אחת או יותר (הידבקויות). אלה עשויים להיות מ-1 לרוחב של 3 מילימטרים וניתן לראות אותו במעלה של ילד תינוק.

הסרת העורלה בהדרגה מהעטרה, בדרך כלל עד גיל שמונה ימים. המונח 'קדם עורלה' מתייחס לעורלה ולכיסוי שלה על העטרה. הקודקוד הוא קפל עור כפול המכיל שני תאים, כל אחד מלא בשכבה של קרום רירי לח, המשכית עם זה שעל פני העטרה

(Bass & Sperber, 1990) סימוכין למידע רפואי שמוצג

נכתב בשיתוף – הממגנטות מומחים בצילום אירועים.