הברך כואבת? זה הפתרון שיפתור זאת סופית

אנשים שסובלים מכאבי ברך כרוניים מעבירים את ימיהם באיכות חיים ירודה במיוחד. מעבר לכך שמדובר בכאבים בלתי נסבלים,(שלא פעם גם משפיעים על מצבם הנפשי), הם גם מאוד מוגבלים בחיי היומיום שלהם ולעיתים נמנעים מפעולות בסיסיות. ובכן, בעוד שבעבר אנשים נאלצו להתמודד ואף להסתגל לחיים לצד הכאבים האיומים הללו, כיום, ניתן לפתור זאת בעזרת ניתוח החלפת ברך.

למרות שאנשים נוטים לחשוש מניתוחים, ואף לפעמים בוחרים לסבול בשקט ולהשתמש בשיטות טיפול חלופיות ופחות יעילות כגון תרופות נוגדות דלקת, הזרקת סטרואידים, פיזיותרפיה, ודיקור. בימינו, שקיים ניתוח עם שיעורי הצלחה של מעל 90% ובעל אחוז סיבוכים נמוך הסובב סביב ה-5%, זהו פשוט מומלץ לבצע ניתוח. כמו כן, בארצנו קיימים מומחים מובילים ומומלצים בתחום, ולכן אין צורך לחשוש ולהעביר את החיים בסבל מתמשך. אז בואו נפרט על ניתוח ועל התועלת שלו.

ניתוח החלפת מפרק הברך – כל מה שצריך לדעת

מהו ניתוח להחלפת ברך ומהי הפרוצדורה שלו?

ניתוח להחלפת ברך הוא ניתוח המהווה פתרון לאנשים הסובלים מכאבים כרוניים הנובעים מבעיות מאובחנות בברך (שעליהן נפרט בהמשך). הניתוח מתבצע על ידי רופאים מומחים בתחום, והפרוצדורה עצמה כוללת חיתוך של השריר ועד לקופסית המפרק, ניסור הראש השחוק והוצאתו, והשתלת משתל מלאכותי של הירך העשוי קרמיקה או פוליאתילן דחוס. בתום הניתוח סגירת החתך מתבצעת בקלות וללא חיתוך בשרירים, והפצע מחובר לצינורית ניזוק המנקזת את הדם החוצה. את הניתוח ניתן לעבור בהרדמה מלאה, או בהרדמה מקומית אפידורלית.

מיהם המטופלים האידיאלים לניתוח להחלפת ברך?

ובכן, הניתוח מתאים לאנשים שסובלים מבעיות ברכיים מאובחנות כגון, אנשים בעלי פריקה מולדת של מפרק הירך, אנשים שסבלו בעבר משברים בירך וחווים כאבים, אנשים עם דלקת פרקים כרונית במפרק הירך, ואנשים שסובלים משחיקה של הסחוס שזוהי נחשבת לבעיה נפוצה בקרב אנשים מעל גיל 65. יחד עם זאת, אם הנכם סובלים מכאבים כרוניים בירך ומעולם לא ניגשתם לאבחון או טיפול, חשוב שלא תזניחו את הטיפול ותפנו לרופא. ייתכן והנכם סובלים מאחד המצבים הללו ועלולים להתאים לניתוח.

מהם השלבים החשובים בניתוח החלפת מפרק ירך מהחלטה על ביצוע הניתוח ועד תהליך ההחלמה

ראשית, אם הנכם שוקלים לעבור את הניתוח, חשוב להגיע לפגישת ייעוץ עם הרופא המנתח ולקבל את כל המידע האינפורמטיבי החשוב ביותר שיסייע לכם להחליט האם אתם מעוניינים לעשות את הצעד הזה. בפגישה הזו תוכלו לשאול שאלות ולהבין מהן היתרונות ומהם הסיכונים.

- פרסומת -

לאחר שהחלטתם להמשיך בתהליך תדרשו להגיע לפגישה עם צוות המנתחים והרופא המרדים, ואף לקבל הדרכה פרטנית מאחות, פיזיותרפיסט ולעיתים עבדת סוציאלית על תהליך ההחלמה  ומה כרוך בכך.

המשך התהליך יכלול את מועד וביצוע הניתוח וימי האשפוז, וכמובן מועדי ביקורות קבועים כדי שהרופא יוכל לעקוב אחר תהליך ההחלמה שלכם.

חשוב לומר ששבועיים אחרי הניתוח אתם תסבלו מכאבים ומנפיחות ותתבקשו לעמוד, ולתרגל הליכה בעזרת הליכון כדי לאמן את השריר ולשפר את טווח התנועה שלו.

למרות שמדובר בתהליך לא מאוד נעים. בטווח הארוך הניתוח הזה יכול לשפר את חייכם ולהחזיר לכם את איכות החיים שאבדה לכם.