המדריך המלא לניהול שרשרת אספקה: השוואה בין המערכות והפתרונות המובילים

קרדיט תמונה FREEPIK

שרשרת האספקה היא תהליך הכולל ניהול זרימת הסחורות, השירותים והמידע מנקודת המוצא לנקודת הצריכה. שרשרת האספקה מורכבת מארבע פונקציות עיקריות: מיקור, ייצור, הפצה ושירות לקוחות. את המונח "ניהול שרשרת אספקה" טבע אלי גולדרט בספרו "המטרה" משנת 1984. המטרה מתייחסת להשגת מטרת הארגון (כגון מקסום רווח) בכמות המשאבים הנמוכה ביותר. ניהול שרשרת האספקה הופעל על ידי חברות רבות בהצלחה רבה.

מהי שרשרת אספקה?

שרשרת אספקה היא מערכת של ארגונים, אנשים, פעילויות, מידע ומשאבים המעורבים בהעברת מוצר או שירות מספק ללקוח. לשרשרת אספקה יש מספר תכונות שהופכות אותה לייחודית. אלו כוללים:

  • הצורך בתיאום כל התהליך על מנת להבטיח את אספקת המוצר הסופי בזמן ובעלות הנכונה.
  • הצורך של ספקים להיות מסוגלים לייצר סחורה או שירותים בזמני אספקה מינימליים וללא הפרעות.
  • שימוש בטכנולוגיית מידע ככלי חיוני לניהול כל היבט של התהליך.

כיצד פועל ניהול שרשרת אספקה?

- פרסומת -

ניהול שרשרת אספקה הוא תהליך הכולל ניהול זרימת הסחורות והשירותים מנקודת המוצא לנקודת הצריכה. התהליך מורכב ודורש תיאום בין מספר בעלי עניין על מנת להבטיח אספקת סחורות ושירותים. זה כולל לוגיסטיקה נכנסת, תהליך רכש, ניהול מלאי והפצה.

קרדיט תמונה FREEPIK

מהם הסוגים השונים של שרשראות אספקה?

ישנם שני סוגים של שרשרת אספקה: זריזה וקנבאן. פיתוח זריז משמש לפרויקטים בקצב מהיר, בעוד שקנבאן מספק סביבה מבוקרת יותר לפיתוח מוצרים.

פיתוח זריז: פיתוח זריז הוא תהליך הכולל שינויים תכופים במוצר או בשירות כדי לענות על צרכי הלקוח. סוג זה של שרשרת אספקה משמש בדרך כלל כאשר ישנם שינויים רבים בדרישות ובמפרט הלקוח.

קאנבאן היא מערכת שבה נקבעות גבולות של עבודה בתהליך, אשר מונעת ייצור יתר ותת-ייצור. סוג זה של שרשרת אספקה משמש בדרך כלל כאשר יש דרישות ומפרטים עקביים של הלקוח.

מה הערך של אסטרטגיית ניהול שרשרת אספקה לחברה שלך?

ניהול שרשרת אספקה הוא תהליך של ניהול כל ההיבטים של מוצר או שירות מחומר הגלם שלו ועד ללקוח הסופי. זה כולל מלאי, הובלה, אחסנה והפצה ומצריך שימוש תוכנה לניהול מלאי

יתרונות עסקיים של אסטרטגיית ניהול ספקים:

  • שיפור איכות ועמידה בזמנים של המוצרים
  • הפחתת עלויות ומורכבות
  • סיכון מופחת עקב פחות ספקים
  • הגמישות מוגברת בהחלטות המקור

כיצד ניהול שרשרת אספקה יוצר ערך עבור חברות?

ניהול שרשרת אספקה הוא תהליך המסייע לארגונים ביצירת ערך. היא מנהלת את זרימת הסחורות, השירותים והמידע מהספק המקורי ללקוח הסופי. תהליך ניהול שרשרת האספקה מתחיל בזיהוי המוצרים והשירותים הדרושים ללקוחות. אז הוא מתחיל לחפש ספקים שיכולים לספק את המוצרים והשירותים הללו בעלות משתלמת. התהליך כולל גם ניהול רמות מלאי, חיזוי צרכים עתידיים וניטור עלויות. ניהול שרשרת האספקה יכול להיות מיושם בתעשיות שונות כגון רכב, קמעונאות, שירותי מזון, נפט וגז וכו '.