יישור שיניים למבוגרים 

קרדיט תמונה FREEPIK

הפלטה קיימות במשך מאות שנים, אך החומרים והטכניקות המשמשות לייצורם השתנו מאוד במהלך השנים. פלטות זמינות בעיצובים רבים ושונים, כולל פלטות מתכת מסורתיות המשתמשות בסוגריים כדי להחזיק את החוט במקומו, מיישרים שקופים המשתמשים בסדרה של מגשי פלסטיק שקופים כדי להזיז בהדרגה את השיניים שלך למקומן, ופלטים לשוניים שמתחברים לחלק האחורי שלך. שיניים כך שהן פחות גלויות.

השלב הראשון הוא להחליט איזה סוג של פלטה אתה רוצה. ישנם סוגים רבים ושונים של טיפולי יישור שיניים זמינים כיום. הסוג שתבחר יהיה תלוי בכמה זמן אתה רוצה לבזבז את הפלטה שלך ואיזה סוג של תוצאות אתה רוצה.

כיצד אורתודונטיה שונה במקרים של מבוגרים לעומת ילדים?

יישור שיניים הוא ענף ברפואת שיניים העוסק בתיקון יישור השיניים והלסתות. ישנם הבדלים רבים בין פלטה לילדים למבוגרים. למשל, ילדים עם פלטה יצטרכו ללבוש אותם לפרק זמן ארוך יותר מאשר מבוגרים. הרעיון המרכזי מאחורי זה הוא שקצב הגדילה מואט בבגרות, מה שמקשה על תיקון כל חוסר יישור בשיניים. עם זאת, מבוגרים מסוימים עשויים עדיין להזדקק ל יישור שיניים למבוגרים ולפלטה מכיוון שיש להם בעיות שיניים שונות הדורשות תיקון.

- פרסומת -

היתרונות של קבלת טיפול אורתודונטי אצל מבוגרים

הפלטה כבר לא רק לילדים. הם משמשים כעת לטיפול במבוגרים עם בעיות אורתודונטיות. שני הטיפולים הנפוצים ביותר למבוגרים הם Invisalign ופלטה. Invisalign הוא מיישר ברור ונשלף המניע את השיניים בהדרגה לאורך זמן, בעוד שסמכים מקובעים לשיניים ומורגשים יותר. הפלטה שימשה באופן מסורתי רק על ילדים, אך לאחרונה אושרו על ידי האיגוד האמריקני של אורתודנטים לשימוש גם על מבוגרים.

קרדיט תמונה FREEPIK

הקדמה: מדוע אורתודונטיה חשובה גם למבוגרים ולמה כדאי לשקול זאת בקרוב

סיבה מס' 1- מניעת נזק עצבי

פלטה למבוגרים היא לא מושג חדש. אורתודנטים משתמשים בהם כבר עשרות שנים. הסיבה הטובה ביותר לקבל פלטה כמבוגר היא למנוע נזק עצבי. נזק עצבי בפה עלול לגרום למתח שרירים, כאבי ראש ואפילו בעיות לב. אחת הסיבות הנפוצות ביותר לכך היא חריקת שיניים או הידוק שיניים. זה יכול להיגרם על ידי מתח, חרדה או אפילו הרגלי שינה. הפלטה יכולה לעזור לשמור על השיניים שלך במקומן ולמנוע בעיות אלו מלכתחילה.

סיבה מס' 2- שיפור בבריאות הפה

הפלטה היא טיפול יישור שיניים המשמש לתיקון יישור השיניים. הם משמשים ליישור שיניים ולהזיז אותם למקומם הנכון.

הפלטה יכולה לעזור לבריאות הפה שלך בדרכים רבות, כולל:

– שיפור מראה החיוך שלך

– שיפור בריאות השיניים

– הפחתה בסיכון לעששת ומחלות חניכיים

– מניעת בעיות בלסת כגון תסמונת TMJ

סיבה מס' 3- הרגלי היגיינת שיניים טובים יותר

הפלטה עוזרת לשפר את בריאות הפה. סמכים מחוברים בדרך כלל לשיניים על ידי רצועות מתכת וחוטים. המתח מהחוטים והרצועות עוזר לתקן בעיות יישור בשיניים. זה נעשה על ידי הפעלת לחץ על השיניים שאינן במקומן, או לפעמים על ידי משיכתן חזרה ליישור. הפלטה מסייעת גם לבריאות החניכיים מכיוון שהם שומרים על הפה שלך סגור, מה שמפחית מגע עם חיידקים מחלקיקי מזון ורוק שעלולים להוביל להצטברות פלאק על השיניים והחניכיים.

סיבה מס' 4- היתרון המניעתי

ישנן סיבות רבות לקבל פלטה כמבוגר. אחד החשובים ביותר הוא היתרון המניעתי. הפלטה יכולה לעזור לך להימנע מבעיות שיניים חמורות ובעיות שעלולות להתעורר בהמשך החיים. קבלת פלטה כעת יכולה לעזור לך להימנע מבעיות שיניים חמורות יותר בעתיד. זה גם יחסוך ממך פגישות יקרות לרופא שיניים, עקירות שיניים וטיפולים אחרים שעשויים להיות נחוצים בעתיד.