המטרה העיקרית של תחשיב נזק בתאונת דרכים

קרדיט: CANVA
ישנם מושגים רבים בחיים שאיננו באמת מבינים מה הם. תחשיב נזק ברוב המקרים מהווה בדיוק אחד מן המושגים הללו. רובנו לא באמת מבינים מה זה אומר ולמה הוא חשוב בכלל ובדיוק בגלל זה החלטנו להכין לכם את המאמר הזה שיסביר לכם בדיוק מה זה תחשיב נזק ולמה אנחנו צריכים אותו בכלל. 

אז בואו נבין קודם – מה זה תחשיב נזק? 

אז אם אנחנו מנסים להבין מה זה בעצם תחשיב נזק אנחנו יכולים לקרוא לו מסמך משפטי בעל חשיבות רבה. מדובר במסמך שבו כל אחד מהצדדים מגיש לבית משפט אחרי השלמת ההליכים המקדמיים וכן של חוות הדעת הרפואיות על מנת שבית המשפט יוכל להציע פשרה להבאת התביעה לסיום. המטרה היא על מנת שהתביעה לא תגיע לשלב העדים אלא יהיה ניתן לבצע סיום של התביעה מוקדם יותר. תחשיב נזק לדוגמא במקרה של פגיעה כתוצאה מתאונת דרכים מהווה חישוב שבסוף שלו יהיה סכום כספי שהוא מציג בדיוק את ההפסדים וכן את ההוצאות השונות שנגרמו לתובע באותה התאונה. לחישוב יוסיף עו"ד תאונות דרכים את הנזקים וההפסדים וכמובן את ההפסדים העתידיים שעלולים לבוא. 

קרדיט: CANVA

מה יש בתוך תחשיב הנזק? 

אז תחשיב נזק ברוב המקרים יהיה בו מספר של ראשי נזק שונים שירכיבו אותו. אם ניקח פגיעה כתוצאה מתאונת דרכים בתחשיב נזק נגלה הפסדי השתכרות בעבר ובעתיד בגלל אותה תאונה מדוברת, הפסדים שקשורים לפנסיה עצמה גם הם יכנסו בהרבה מקרים לתחשיבי נזק שונים, הוצאות רפואיות מסוגים שונים גם הם יהיו חלק מהתחשיב וכמובן הוצאות בעניין הכאב והסבל אשר מאוד קשה למדוד אותן והן מהוות נזק שאינו ממוני. 

ובשביל מה אנחנו צריכים את התחשיב הזה? 

התחשיב הוא בעצם מסמך שמקל לנו על כל ההליך ויכול לגרום להבאה של סוף ההליך המשפטי שהגענו אליו עקב התאונה. אם נסתכל על זה מנקודת מבט של הנפגע בתאונה כל הזמן שאנחנו נמצאים בהליך משפטי אנחנו מגיעים למצב של חסרון כיס בכל התקופה הזו והרבה פעמים גם עורכי דין מסוגים שונים כמו עו"ד תאונות דרכים יציעו לנו להשתמש בתחשיב נזק על מנת להגיע לפשרה שיכול להחזיר אותנו מבחינה כלכלית למצב הקודם. 

אז איך מגישים את התחשיב? 

עורך דין שמכין את תחשיב הנזק כמו עו"ד תאונות דרכים לדוגמא יגיש עבורנו תחשיב נזק. הוא לא רק יצרף את הטענות המשפטיות השונות ופסקי הדין והתקדימים השונים וכן הסרטונים, ההקלטות והתיעודים ותלושי השכר וכל האישורים ההכרחיים והראיות שלהן הוא זקוק על מנת לתמוך בתחשיב הנזק שהוגש על ידו. מדובר בחישוב מאוד מדויק לצד ראיות אמיתיות שמטרתו לגרום לבית המשפט להציע פשרה שהכי קרובה לתחשיב הנזק המדובר. 

- פרסומת -

אז כמו שאתם יכולים להבין תחשיב נזק הוא לא עוד סתם שלב בתביעה שלכם, אלא מדובר בדבר חשוב מאוד שגם חשוב מאוד להבין איך הוא עובד. חשוב לפנות לעורך דין שידע לבצע את תחשיב הנזק בצורה היעילה והטובה ביותר והוא יוכל לעזור לכם בהליך במקרה שנפגעתם בצורה הטובה ביותר והוא ידע למצות עבורכם את הזכויות באופן היעיל ביותר.