ניכיון שיקים – עבור מי זה משמש ככלי משמעותי?

עסקים רבים עושים שימוש בשירותי ניכיון שיקים וכיום מדובר על הדרך היעילה והמהירה עבור עסקים לקבל כסף מזומן ומהר, מבלי להחזיר אותו לאחר מכן בהלוואה ארוכת טווח. איך השירות עובד בדיוק ומתי מומלץ לעשות בו שימוש? הכנו לך מדריך קצר ויעיל במיוחד.

מהו ניכיון שיקים ואת מי הוא משמש?

אמנם בעבר היה זה שם נרדף לעסקה שאינה כשרה, אך כדאי לדעת כי ניכיון שיקים מעוגן בחוק וכי חברות שמבצעות את הניכיון הנן חברות חוץ בנקאיות כשרות ומפוקחות. שירות הניכיון הוא קבלת שיקים דחויים של העסק ומתן מזומן עבורם. השיקים יכולים להיות בסכומים שונים, כאשר מה שקובע את גובה העמלה אותה תגבה חברת הניכיון יהיה דווקא מי שנתן את השיק. כשמדובר על חברות גדולות ויציבות שברור כי פירעון הצ'ק מובטח מהן, העמלה תהיה נמוכה מאשר במצב בו הצ'ק ניתן על ידי גורם פרטי, בוודאי אם היו לאותו גורם בעיות עם מוסר תשלומים קודם לכן.

מה החוק קובע בנושא ניכיון שיקים?

רגע לפני שמבצעים ניכיון כדאי להכיר את החוק ואת הכללים שלו בנושא. קודם כל כדאי לדעת שאין כיום חוק ספציפי לנושא ניכיון של שיקים אך במסגרת חוקים ותקנות יש לכך התייחסות ולכן ניתן לומר שישנם חוקים ברורים בנושא. החוק הכללי של חוק שיקים ללא כיסוי משנת 1981 מסדיר את כל נושא השיקים בישראל ומתוכו יצאו פסיקות שונות שמסדירות את נושא ניכיון השיקים. על פי חוק הסדר הלוואות חוץ בנקאיות משנת 1993 נקבע כי ניכיון שיקים מסחריים כמו ניכיון שיקים פרטיים הנם לגיטימיים ומוכרים על פי חוק. התנאי היחידי שקיים עבור שני המקרים הוא שמי שמבצע את הניכיון מחזיק ברישיון המתאים לכך. מכאן ניתן ללמוד כי הדבר שאותו בעל עסק צריך לעשות כאשר הוא בוחן אפשרות של השירות הוא האם קיים או לא קיים רישיון שכזה.

בנוסף, ישנן פסיקות שונות שקובעות את גובה הריבית שמותר לגבות על ההליך, אך הן כולן מסתמכות על חוקים אחרים וקשה מאוד לאכוף אותן. ההמלצה היא לבחור בגוף פיננסי יציב, בעל רישיון ומומלץ על ידי עסקים אחרים כדי להבטיח עסקה הוגנת במחיר עמלה הוגן.

מתי מומלץ לבחור בשירות?

הבחירה בשירות צריכה להיעשות על פי הצורך. יש עסקים שיבחרו לקחת הלוואה כאשר הם זקוקים לכסף מזומן ודחוף, ויש שיבחרו בשירות הניכיון כיוון שהוא מאפשר לקבל את הכסף מראש, במזומן ומבלי התחייבות נוספת לטווח ארוך שכן העמלה כבר נגבתה בתחילת ההליך. שירות ניכיון שיקים מומלץ לכל עסק שרוצה לפדות את השיקים הדחויים שלו מכל סיבה שהיא, ובמיוחד כאשר העסק נמצא בקושי כלכלי.

איך אפשר לקבל את התנאים האטרקטיביים ביותר לניכיון השיקים?

- פרסומת -

מי שמעוניין לקבל את השירות עם תנאים אטרקטיביים צריך לערוך בחינה מעמיקה של המלצות על עסקים הפועלים בתחום זה. החברה צריכה להיות ותיקה, אמינה, מנוהלת היטב ושיש לה האפשרות להציע ניכיון שיקים לסכומים מגוונים ובתנאים משתלמים. אפשר לערוך השוואת מחירים בין חברות שונות לגבי גובה העמלה, אפשר גם להתייעץ וגם להתמקח.