המשפחות השכולות נגד עמר בר לב: "תתנצל או תתפטר"

סערת בר לב עולה מדרגה: המשפחות השכולות ומועצה אזורית שומרון יוצאות במאבק משותף בדרישה לפיטוריו של השר לבטחון פנים לאחר שזה סירב להתנצל על אמירתו על "אלימות המתנחלים". ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "אדם כזה לא ראוי לכהן כשר בישראל. דורשים התפטרותו".

עומר בר לב
עומר בר לב. צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

המשפחות השכולות: שבח, בן גל, בורובסקי, אטינגר ואבוטבול קוראות לעומר בר לב: "התנצל או התפטר" זאת כחלק ממאבק משותף של המשפחות השכולות יחד עם המועצה האזורית שומרון, בדרישה מבר לב להתנצלותו או לפיטוריו של שר הבט"פ עומר בר לב לאחר שהשווה בין הטרור הערבי הרצחני לבין כמה אירועים שוליים בהתיישבות.

שר הבט"פ עומר בר לב צייץ ביום שני האחרון בחשבון הטוויטר שלו כי שוחח עם תת מזכירת המדינה האמריקאית על "אלימות המתנחלים" דבריו עוררו גל גינויים וקריאה להתנצלותו, אלא שזה סירב להתנצל ואף צייץ בתגובה לדבריה של שרת הפנים בנושא איילת שקד: "תשתו מים" וכן השווה בין אירועים שוליים בהתיישבות לטרור הערבי כשכתב:

"אמשיך להילחם בטרור הפלסטיני כאילו אין אלימות מתנחלים קיצוניים – ובאלימות מתנחלים קיצוניים כאילו אין טרור פלסטיני"

המשפחות השכולות והמועצה האזורית שומרון פתחו במאבק מדותף בדרישה ממנו תתתנצל או תתפטר.

- פרסומת -

יעל שבח אלמנתו של הרב רזיאל שבח שנרצח בפיגוע ירי בצומת חוות גלעד לפני 4 שנים בדיוק, טוהר יוסף – בנו של אביתר בורובסקי שנרצח בפיגוע דקירה בצומת תפוח, מרים בן גל אלמנתו של איתמר בן גל שנרצח בפיגוע דקירה בצומת אריאל, תמר אטינגר אלמנתו של הרב אחיעד אטינגר שנרצח בפיגוע ירי משולב בצומת אריאל ואיציק אבוטבול האלמן של הדס אבוטבול שנרצחה בפיגוע ירי בצפון השומרון – קוראים לשר לבטחון פנים: "תסתכל לנו בעיניים כי בעיניים של יקירינו אתה כבר לא יכול להסתכל – תתנצל כו תתפטר"

חיים פוגל אביו של אודי פוגל שנרצח יחד עם אשתו ו-3 מילדיו בביתו באיתמר אמר על הדברים של בר לב: "זכורים לנו דברים של מנהיגים שדיברו עלינו, זה מאוד מעליב, גועל נפש, זה מרתיח את הדם".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן: "שר לבטחון פנים שמשווה בין הטרור הערבי לבין אירועים שוליים בהתיישבות לא ראוי שימשיך בתפקידו. זהו כשל ערכי. אדם כזה שמסרב להתנצל ומזלזל במשפחות שכולות צריך להניח את המפתחות. אנחנו לא נשתוק על התרת דמנו. ממשלת ישראל – הודיעו לבר לב: תתנצל או תתפטר".

עוד מוסיף דגן ואומר: "יצאנו לקמפיין מכיוון שהאמירה הזו של שר לבטחון פנים עלולה להביא לזילות בפיגועים כנגד המתיישבים בשומרון, ולכן עלול להביא לפגיעה בבטחון התושבים. על כן החלטנו להצטרף למשפחות השכולות שביקשו להביע את הזעקה שלהם הערכית והבטחונית".