הנחיות לאחר ניתוח הרמת חזה להחלמה מוצלחת

צילום: Canva

בימינו, ניתוחים פלסטיים והליכים קוסמטיים נחשבים לתופעה שכיחה ונפוצה במיוחד בעולם המערבי. כמו כן, בין הניתוחים השונים שקיימים כיום, ניתוח הרמת חזה הוא בהחלט אחד הניתוחים המבוקשים, והסיבות לכך הן שונות ומגוונות. מעבר לכך שאין ספק שהחזה של האישה נחשב לאחד הדברים היפים בגוף הנשי, יש לו גם השפעה רבה על הדימוי העצמי ועל תחושת הנוחות שלנו. יחד עם זאת, בעוד שניתוח להרמת חזה יכול להוביל לתוצאות אסתטיות מדהימות, מגיע עמו תהליך ההחלמה שדורש מאיתנו לפעול על פי הנחיות חשובות, גם עבור הצלחת הניתוח והתוצאות שלו, אך גם עבור הבריאות שלנו. אז עברתן ניתוח להרמת חזה או שאתן שוקלות לעבור ורוצות להבין מהן ההנחיות שתדרשו לפעול לפיהן לאחר הניתוח? הנה כל המידע שאתן צריכות לדעת.

מהן ההנחיות שלאחר ניתוח הרמת חזה?

  1. ביום הראשון לאחר הניתוח- כאשר מבצעים ניתוח הרמת חזה, מיד אחרי הניתוח החזה יהיה תחת חבישה שאותה יסיר הרופא ביום שלמחרת. לאחר הסרת החבישה חשוב שהמטופלת תנוח ותשכב ושתנוע כמה שפחות. כמו כן, תהליך ההחלמה מלווה בטיפול תרופתי של אנטיביוטיקה שחשוב להקפיד ולקחת בדיוק על פי הוראות הרופא. למרות שלא מדובר בניתוח מורכב מאוד, צריך לזכור שהחזה הוא אזור רגיש, ולכן לאחר הניתוח יכול להיות כאב באזור החזה.
  2. רחצה- כדי להימנע מזיהום חשוב להתרחץ רק כיומיים אחרי הניתוח, ומומלץ להשתמש בסבון תינוקות.
  3. חזיית ספורט- לאחר שהורידו את החבישה מומלץ ללבוש חזיית ספורט שתעניק לחזה תמיכה.
  4. לנוע בזהירות- שבוע לאחר הניתוח, תהיה נפיחות בחזה ולכן זה חשוב לא לבצע פעילות גופנית, ולהימנע מלהפעיל לחץ על אזור החזה. מומלץ מאוד לישון על הגב. כמו כן, למרות שניתן לחזור לשגרה לאחר שבוע, חשוב לזכור שעברתן ניתוח, וצריך לנהוג בזהירות ולנוח.

    צילום: Canva
  5. תזונה-מומלץ לאחר הניתוח לפעול לפי תזונה בריאה ולהימנע ממאכלים שמנים וממוצרי טבק.
  6. הימנעו מהרמות- מאוד חשוב לאחר הניתוח לא להרים דברים כבדים, וזה כולל גם את הילדים. אז אפילו אם אתן נורא רוצות, חשוב שתמתינו עוד קצת.
  7. הליכות- מומלץ להתחיל לצאת להליכות קצרות. בסופו של דבר הגוף צריך להסתגל לתנועה של הגוף (ובמיוחד החזה).
  8. להירגע- לאחר ניתוח הרמת חזה יהיו שטפי דם וזה בסדר, זהו חלק מתהליך ההחלמה. לכן חשוב להירגע ולנשום נשימות עמוקות.
  9. אי חשיפה לשמש-לתפרים של הניתוח ייקח כשבוע עד שהם ייספגו, ובתקופת ההחלמה צריך להימנע מחשיפת האזור לשמש.
  10. משחה לצלקות- הצלקות של הניתוח עלולות לגרד וזה חשוב להימנע מלעשות זאת, לכן, כדאי להתייעץ עם הרופא לגבי משחה ייעודית שגם תסייע להפחית את הגירוד וגם תצמצם את ההצטלקות של העור( למרות שצריך לזכור שכל עור מצטלק באופן שונה).