לימודי מקצוע לחרדים

קרדיט: יח"צ

לימודי מקצוע הם לא עניין של מה בכך. הלימודים הללו לא ממלאים תפקיד תיאורטי ומנותק מהמציאות. לא נועדו למלא את הזמן ולהעביר אותו. הם נועדו למלא תפקיד חשוב פי כמה – להעניק  לבוגרים מקצוע משתלם ומניב לחיים. מקצוע שיכול לפרנס ברווחה, כעצמאי או כשכיר.

כמו בכל תחום שהוא, חשוב כי תהיה התאמה בין המענה והשירות לבין אוכלוסיות היעד השונות אליהם השירות פונה. זאת כדי לספק לקהל היעד מענה מתאים שעונה על הצורך ותואם את ערכי החיים שלו. מסיבה זו לימודי מקצוע לחרדים יותאמו היטב לקהל היעד ויענו על הציפיות ועל הדרישות של קהל יעד ייחודי זה.

התאמה לקהל יעד חרדי

כאשר מדובר על התאמה של לימודי מקצוע לקהל יעד חרדי, הלימודים יהיו בנויים באופן שיתאים לאורח החיים של הלומדים בהתאם לערכיהם, כדי לאפשר לימודי מקצוע מותאמים היטב לאורח החיים. בין היתר יותאמו הלימודים מהבחינות הללו:

  • תחומים אפשריים – לא כל תחום מקצועי יכול להתאים לחרדים. זאת מחמת מספר סיבות. אחת מהן היא העובדה שגברים חרדים מגיעים לא פעם ללימודי מקצוע במקרים רבים ללא תעודת בגרות וללא תואר, ובגיל מאוחר יחסית. מה שאומר שמדובר על הסמכה ספציפית לעיסוק בתחום המדובר שאינו מחייב בגרות רשמית, ומתאים לשלב בו התלמיד נמצא בחיים האישיים שלו.
  • שעות לימודים – סדר יומו של אדם חרדי בנוי סביב ציר מרכזי של תפילות, לימוד ועוד. על כן יהיו שעות הלימודים מותאמות כראוי לסדר היום. כך שהתלמידים יוכלו לשלב את הלימודים לצד התפילות ויתר המשימות שעומדות על הפרק.
  • לימודים נפרדים – לימודי מקצוע לחרדים יתנהלו בהפרדה מלאה בין גברים לנשים. במרבית המקרים ייפתחו קבוצות נפרדות לנשים ולגברים.

אילו תחומים מקצועיים אפשריים?

- פרסומת -

בבואנו לבחון אילו תחומים אפשריים נוכל לגלות שחרף המגבלות הבסיסיות, ניתן למצוא לא מעט תחומים בהם ניתן ללמוד ולקבל הסמכה מעולה, זו תכין את הלומדים להשתלבות בעולם התעסוקה.

קרדיט: יח"צ

הייטק – מסתבר שלמרות השינויים שהענף הזה חווה, השכר בו נחשב לגבוה ובהחלט קורץ לרבים. זו הסיבה שקורסים בתוכנות ובשפות שונות נפתחים, ומאפשרים ללומדים לרכוש כלים מקצועיים לעיסוק בענפי ההייטק.

פיננסים – בתחום הפיננסים יש לא מעט אפשרויות לעבוד ולהתפרנס. צריך רק ללמוד ולהתמצא, להיות בעל חוש פיננסי מפותח ולצבור מיומנויות. קורס ממוקד ויעיל עשוי להיות כלי נהדר שיקדם ויפתח לתלמידים מקצוע רווחי ומבוקש בשוק.

שמאות – שמאי הוא איש מקצוע שמעניק שירות של שמאות לנכסים ולכלי רכב. זאת בהתאם לצורך של הלקוחות בהזדמנויות שונות. בקורס שמאות יש התייחסות לנדל"ן, לרכב ועוד. עם סיום הקורס יוכלו התלמידים לספק שירותי שמאות.

נדל"ן – לימודי נדל"ן יכולים להיות הדרך המוצלחת ביותר לפרנסה טובה וברווח. מדובר על לימודים שמאפשרים לעסוק בתחומי הנדל"ן השונים; תיווך נדל"ן ועוד. הענף מגלגל סכומים משמעותיים ועשוי לפרנס את אלו שמצטיינים בלימודים וצוברים את הכלים ואת היכולות הרצויים.

מבחר קורסים ומקצועות ואפשרויות מימון

חשוב לדעת שיש אופציות שונות שמקלות על נושא מימון לימודים לחרדים. כך שאם אתם מבררים על קורסים אונליין לחרדים ונרתעים בגלל המחירים, אם אתם רוצים לבדוק אפשרויות מימון לימודים לחרדים – יש גופים שונים וקורסים בהם תוכלו למצוא את המקצוע בו אתם מעוניינים זאת במימון חיצוני חלקי או מלא. מתברר כי לימודי מקצוע קרובים אליכם יותר מאי פעם, ותוכלו גם אתם להשתלם בתחום האהוב עליכם, ולצאת לעבוד. קורס מקצועי יקנה לכם את הכלים לעבוד ולהשתכר ברווחה.