עוגות חובה ליד הקפה

אם יש עונג בעולם, הרי שהוא מצוי בין טיפות הקפאין הלוהטות של כוס הקפה שאיתה אנחנו פותחים את הבוקר, ואם יש עונג מושלם בעולם, הרי שהוא נמצא בדיוק שם, בביס של העוגה הנימוחה שבחרנו לנו ליד הקפה המהביל ובשילוב בין השניים. אילו עוגות הקפה שלנו הכי אוהב? ומהם הביסים המושלמים שילוו את הקונצרט המעורר? הנה כמה עוגות חובה ליד הקפה, שמתאימות לכל שעות היום והופכות את כוס הקפה לעונג נהדר.

עוגת לוטוס

הטעם הקרמלי העדין והמרקם האוורירי הופכים כל עוגת לוטוס לחגיגת טעמים של ממש, המשתלבת מצוין עם קפה. יש לה טעם חלבי אך היא לגמרי פרווה, ואם תעשירו אותה בפודינג וניל תיהנו ממרקם עשיר במיוחד. להכנת העוגה נצטרך שתי תבניות אינגליש קייק או תבנית עגולה משומנת, אליהן נשפוך בעדינות תערובת המורכבת מביצים וסוכר מוקצף ואוורירי, שמן, מים, קמח ופודינג וניל. ליצירת דוגמת השיש הנהדרת לעוגה, נמיס ממרח לוטוס, נוסיף לבלילה ונשייש בעדינות באמצעות סכין, שיפוד או קיסם. רגע לפני שהעוגה נכנסת לתנור, נקשט אותה עם עוגיות לוטוס שבורות או שלמות. 

עוגת שיש

כמה שהיא נראית פשוטה, יש משהו במרקם השיש העדין שמעטר את עוגות השיש השונות שעושה חשק ליישר אותן עוד ועוד. החלק הכי מתגמל באפייה הוא שתוכלו לבחור בעצמכם את טעמי השיוש ובכך לשוות לעוגה טעמים ומרקמים חדשים בכל פעם מחדש, שישתלבו נהדר עם כוס הקפה שלכם. להכנת עוגת שיש נקציף ביצים עם סוכר עד לקבלת תערובת תפוחה ואוורירית, נוסיף שמן ותמצית וניל להעשרת הטעם וגם מיץ תפוזים או חלב, לגרסה חלבית או פרווה. לבלילה הרטובה יצטרף גם קמח ובתום ערבול קצר נוכל להעביר את התערובת אחר כבוד לתבנית משומנת – וכאן מתחיל הכיף האמיתי. נמזוג רק מחצית מהתערובת הבהירה לתבנית ואל המחצית שנותרה נוסיף קקאו. כעת נמזוג את התערובת הכהה אל התערובת הלבנה ונשיש בעדינות כך ששתי הבלילות יתמזגו זה עם זה. במקום קקאו ניתן להשתמש גם בחמאת בוטנים, ממרח אגוזים, לוטוס, פיסטוק, שוקולד לבן וכל טעם אחר שאתם אוהבים, וכך תוכלו ליהנות משני טעמים בעוגה אחת וממראה שיש משגע. 

- פרסומת -

עוגת תפוחים מושחתת

עוגת תפוחים היא הטוב שבכל העולמות – גם מנחמת וגם מרעננת, גם מושחתת וגם פשוטה להפליא ותמיד תמיד טעמיה נהדרים. כאן התפוחים אומנם מככבים במרכז העוגה אך נוספו אליה גם הל וקצפת מתובלת שהופכים אותה לתענוג מיוחד. הכנתה מתחילה בהכנת בלילה של עוגה בחושה המורכבת מקמח, שמן, סוכר, מים וביצים ולמילוי התפוחים נשתמש בתפוחים ירוקים ופרוסים דק, סוכר ומעט קינמון. תערובת התפוחים תתמקם בנוחות בין שכבות בלילת העוגה וניתן לקשט גם את חלקה העליון ברעפי תפוחים יפהפיים. לאחר אפייה של כ-50 דקות נניח לעוגה להתקרר מעט ונגיש לצד קצפת עליה נזרה מעט הל וקינמון.

עוגת בננות ושוקולד

כשהעוגה הזו תסיים את מסעה בתוך הפה שלכם, כנראה שלא תאמינו עד כמה טעימה היא – וכמה פשוטה להכנה. שכבתה התחתונה אוורירית ותפוחה עם צ'אנקים מפנקים של שוקולד ובשכבתה העליונה יחכו לכם פיסות בננה מקורמלות בעדינות. יחד הם יצרו את השילוב המושלם: שוקולד מריר ואיכותי ובננה מתוקה ועסיסית. להכנת העוגה נקרים חמאה עם סוכר חום ונערבב עם בננות – זו תהיה השכבה העליונה של עוגת הבננות. להכנת הבלילה נערבב קמח עם אבקת אפיה, מלח וחמאה מומסת, אליהם נוסיף סוכר לבן, שמנת, תמצית וניל, ביצים, בננה מרוסקת ושוקולד צ'יפס איכותי. 40 דקות לאחר מכן תוכלו ליהנות מעוגה נהדרת, אליה כדאי להוסיף בהגשה כדור גלידת וניל – ולהכין קפה, כמובן!

עוגת סינבון

יש משהו בשילוב בין קינמון לבין קפה שהופך את המאורע הקולינרי לחגיגה של ממש. כאן מככב הקינמון בעוגת סינבון בחושה, עשירה בטעמים ורכה להפליא. את העוגה מכינים בקערה אחת, בה נערבב במרץ שמן, סוכר, ביצים, תמצית וניל, חלב, קורט מלח, קמח ואבקת אפייה. נכין מלית קינמון המורכבת מסוכר חום וקינמון וניצור גם שכבת זיגוג עדינה אותה נשפוך בעדינות לאחר האפייה, המורכבת מאבקת סוכר ומעט מים קרים. העוגה תבלה בתנור כ-40 דקות והיא עתידה למלא את ביתכם בניחוחות מדהימים של קינמון חמים ומאפה חם ומנחם.