חומש: במקום הישיבה בה למד הנרצח – צה"ל הציב בסיס צבאי ; "ניצחון לטרור"

במהלך הלילה הקימו כוחות הבטחון בסיס של צבא ומגב בישוב חומש, תלמידי הישיבה הופתעו לגלות עם שחר את חיילי הפלוגה שהתמקמו במקום. ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "אם המטרה היא לאבטח את תלמידי הישיבה זה מצויין. אבל נראה שהכוונה היא לפנות את ישיבת חומש אחרי 16 שנות פעילות וזה חמור מאוד. פרס לטרור"

צילום: וועד הישוב חומש

כזכור ביום חמישי האחרון נרצח בפיגוע ירי תלמיד ישיבת חומש יהודה דימנטמן הי"ד, כשהיה בדרכו מהישיבה לביתו. בעקבות הרצח עלתה דרישת המשפחה אליה הצטרפו אנשי ציבור רבים והיא "להסדיר את ישיבת חומש כתשובה לרצח", יחד עם זאת, ולמרות האבסורד שבדבר, אתמול נודע לאלמנתו של דימנטמן כי ישנה כוונה להרוס את הישיבה מייד בתום השבעה והיא יצאה בקריאה: "לא להרוס את הישיבה ואף קראה לציבור: להצטרף אליה מייד אחרי העליה לקבר לצעדה לחומש."

מנכל ישיבת חומש שמואל וונדי סיפר לכתב דתילי – חדשות המגזר הדתי: "ישיבת חומש שמה לה כדגל, את המטרה לחזור לישובי צפון השומרון בכלל וחומש בפרט. ביום האחרון אנחנו ערים לכך שהקימו בסיס צבאי בחומש שעתיד להפוך לבסיס מג"ב מיד אחרי השבעה. כולנו תקווה שזה על מנת לחזור לצו התפיסה ולאבטח את תלמידי את הישיבה. אך אם יתברר שזה נועד לגרוש תלמידי הישיבה מהמקום, זה לתקע סכין נוסף של ממשלת ישראל ביהודה דימנטמן הי"ד ובמשפחתו. ישיבת חומש קוראת לציבור הרחב, להגיע ביום חמישי לצעדת ההמונים לחומש ולהזדהות עם תלמידי הישיבה"

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר על הקמת בסיס צבאי בפסגת הישוב חומש: "הצבת בסיס צבאי במקום החשוב והאסטרטגי הזה היא החלטה נכונה. וזאת באם מטרתה היא הגנה על תלמידי ישיבת חומש ויושבי המקום היהודים לאחר הרצח הנורא. אולם אם מטרת הקמת הבסיס במקום היא עקירת הישיבה אחרי 16 שנות פעילות כפי שאנחנו חוששים; מדובר באובדן דרך, בדבר לא מוסרי ובמתן פרס לטרור. אני קורא לממשלת ישראל. אל תעזו להיות אלו שיהרסו ישיבה בישראל בוודאי לא אחרי שאויבינו רצחו את אחינו יהודה במטרה לגרשנו מהמקום. זה יהיה עוול ואיוולת ויעודד פיגועים נוספים".