למה לתושבי צפון קוריאה אסור לצחוק במשך 11 יום?

במהלך ימי האבל לזכר אביו של קים ג'ונג און, השלטון בצפון קוריאה מחייב את האזרחים לשמור על חיי סגפנות במשך שבוע וחצי שכוללים בין היתר איסור מוחלט לצחוק. מי שיעבור על החוק - יעלם מהרחובות

אזרחים צפון קוריאנים
אזרחים צפון קוריאנים בפיונגיאנג. צילום: תומאס אוואנס, אנספלאש

בימים אלו יש ציון של עשור למותו של המנהיג הקודם, קים ג'ונג איל. המנהיג הנוכחי, שהוא כמובן בנו של ג'ונג איל, קים ג'ונג און, החליט במהלך התקופה הזאת לאסור על תושבי המדינה לצחוק, לשתות אלכוהול או לעסוק בפעילויות פנאי שונות וזאת במשך כל תקופת הזיכרון וימי האבל הרשמיים, שיימשכו 11 יום.

יותר מזה: האזרחים נדרשים לחיות חיים צנועים אפילו יותר מהרגיל, והממשל דורש מהם להימנע מכל סממן אפשרי של שמחה. השנה לרגל ציון עשור למותו החליטו להוסיף עוד יום של אבל.

אדם המתגורר במדינה סיפר לרדיו קוריאה החופשית שהאזרחים לא יכולים אפילו ללכת למכולת לקנות מצרכים.

אותו אדם סיפר: "בעבר הרבה אנשים נתפסו עם אלכוהול או שיכורים בזמן תקופת האבל, הם נעצרו והתייחסו אליהם כפושעים אידיאולגיים. הם נלקחו ולא ראו אותם יותר. גם אם קרוב משפחה שלך מת בזמן התקופה הזאת, אסור לך לבכות עליו ואסור לקבור אותו בזמן הזה". עוד אמר שאם למשל נולדתם בתקופת האבל, אסור לכם לערוך מסיבות יום הולדת.

- פרסומת -

אבל לא רק לאזרחים התקופה קשה, גם השוטרים המקומיים נדרשים לעבוד שעות נוספות ונשלחים למשמרות מיוחדות כדי לוודא שכולם באמת עצובים, מסוגרים ונמנעים מכל פעילות.

הממשלה מקצה גם יחידה מיוחדת כדי לעבור במפעלים ובתי ספר, ולספר על מעשיותיו של קים ג'ונג איל בעזרת שירים, הרצאות והצגות.

בנוסף, בעלי מפעלים התבקשו ע"י הממשלה לעזור לנזקקים בתקופה הזאת ולדאוג להם לאוכל במידה והם לא יכולים לבוא לעבודה.