סיורי סליחות, צעדות, פסטיבלים ועוד: חגי תשרי בירושלים

סוכת ראש העיר ירושלים.
סוכת ראש העיר ירושלים. צילום: חיים טויטו

ההכנות לאירועי חגי תשרי בעיצומן! ירושלים, בירת הסליחות של ישראל, מושא העלייה לרגל, גדושה באירועים, חגיגות והפעלות, ובעיריית ירושלים הכינו לקהל המבקרים בעיר חודש שלם גדוש בעשרות אירועים, פסטיבלים, חגיגות וצעדה שנתית בינלאומית אחת בחוה"מ סוכות.


עיריית ירושלים מזמינה את הקהל הרחב, הורים וילדים, סבים וסבתות עם כל בני המשפחה מכל הארץ לעלות לרגל לעיר הבירה שהיא ייחודית ומשלבת בין קודש לחול, אוויר הרים מושלם ואפילו קצת קרירות בערבים (לא לשכוח משהו חם!) ולהנות בתקופה זו של השנה ממופעי סליחות עם מיטב האומנים בכל רחבי העיר, להאזין לפיוטים, סליחות ושירה בבתי הכנסת בשכונות העיר, להנות מפסטיבלי אמנות, קיימות ותרבות, להצטרף לצעדת ירושלים ה-68, לאירועי ספורט ועוד.

בין האירועים:
מגוון אירועי סליחות עם מיטב האמנים:

9.9.23  –  זְמַן סְלִיחָה – ליל סליחות בשמונה שכונות ירושלמיות פרטים באתר

- פרסומת -

12.9.23 –  נטע אלקיים ואנסמבל הפיוט במופע סליחות – היכל התרבות בית העם

13-14.9 – 'אלול' – ישי ריבו יארח את נתן גושן – בריכת הסולטן.

19-20.9 –  סליחות ירושלים-בריכת הסולטן – דוד דאור מארח את שלומי שבת, אהוד בנאי, עדן חסון ומוש בן  ארי.

21.9   –  אדון הסליחות – מופע הסליחות המרכזי יתקיים בכיכר ספרא, תזמורת מזרח מערב בניצוחו של תום כהן, תארח את הפייטן ישראלי-צרפתי בנימין בוזגלו, שי צברי, מירי מסיקה ושירי מימון.

שוק ארבעת המינים – כיכר וולרו בשוק מחנה יהודה

שוק ארבעת המינים בירושלים. קרדיט: דוברות עיריית ירושלים

26-29.9 – לכבוד חג הסוכות ומיד לאחר יום הכיפורים, עיריית ירושלים מזמינה את כלל תושבי העיר ומבקריה לשוק ארבעת המינים הגדול בישראל, שיפתח לראשונה בכיכר וולרו המחודשת סמוך לשוק מחנה יהודה. במקום יוקמו עשרות דוכני מכירה למיטב התוצרת של ארבעת המינים – אתרוג, לולב, הדס וערבה – ביחידים, בסט, על פי זנים שונים ובהתאם לעדות ישראל ולמנהגים השונים של כל עדה ועדה, במיטב הכשרויות.

סוכת ירושלים בכיכר ספרא – הסוכה הגדולה בעולם

בין התאריכים 1-5.10, חוה"מ סוכות – עיריית ירושלים מזמינה את כלל תושבי העיר ומבקריה לבוא ולחגוג את אווירת חג הסוכות בסוכת ירושלים בכיכר ספרא. כמיטב המסורת, עיריית ירושלים מקימה גם השנה את הסוכה הגדולה בעולם בכיכר ספרא, ומזמינה את תושבי העיר ומבקריה להגיע וליהנות משלל הופעות ואירועים המתקיימים בה. במהלך חול המועד יתקיימו ללא תשלום עשרות הופעות ופעילויות לכל המשפחה. פרטים באתר העירייה.

חגיגות הסהרנה- חוה"מ סוכות 2023 בגן סאקר

חגיגות הסהרנה חוזרות לגן סאקר! עיריית ירושלים תקיים אירוע גדול של חגיגות מוסיקה ומחול כורדי ביום שני, 2.10. בתוכנית – הופעות זמרים, להקות מחול, תצוגת מאכלים, מופע מרכזי של זמרים יוצאי כורדיסטאן, סדנאות לימוד של השפה הכורדית, סדנאות ריקוד, במת כישרונות צעירים, דוכנים ועוד. הכניסה חופשית.

צעדת ירושלים ה-68 – האירוע המרכזי בחול המועד סוכות – רביעי 4.10.23

צעדת ירושלים ה-68 תתקיים ביום רביעי, 4.10.23 חוה"מ סוכות בחגיגה לכל המשפחה.

צעדת ירושלים המסורתית היא אחד מאירועי השיא הגדולים ביותר בישראל במהלך חול המועד סוכות, עם עשרות אלפי משתתפים מהארץ ומחו"ל הבאים לצעוד בנופיה המיוחדים ובאתריה של העיר. מדובר באירוע ססגוני ומרהיב שהפך למסורת של עשרות בשנים ולחלק בלתי נפרד מהעיר ירושלים. בצעדה לוקחים חלק עשרות אלפי צועדים מהארץ ומעשרות מדינות מכל רחבי העולם, המגיעים לירושלים במיוחד לצעדה ולחגיגות. גם השנה, הצעדה מחולקת לשלושה מוקדים מרכזיים. פירוט המסלולים באתר העירייה.

צעדת ירושלים סוכות
צעדת ירושלים סוכות 2023. צילום: ליאור דסקל

03-05.10.23 פסטיבל טועמים עולם בגן מיטשל וחוצות היוצר, בין השעות 17:00-23:00

פסטיבל קולינרי, תרבותי, מרהיב וססגוני. תפאורות ענק יאפיינו את מתחמי האירוע כמדינות העולם, צוות שחקנים איכותי, תלבושות אותנטיות ומוזיקאים במוזיקה עממית של אותם המדינות. פרטים נוספים באתר העירייה.

אירועי הספורט בירושלים:

5-7.9 – אליפות אירופה בכדורסל 3X3 בבריכת הסולטן

החל מ-5 לספטמבר ולמשך שלושה ימים, ישמש מתחם בריכת הסולטן כמגרש כדורסל בסטנדרט בינלאומי, ויארח את משחקי אליפות אירופה ב-3 על 3 לנשים ולגברים. האליפות תתקיים לראשונה בישראל בבירה ירושלים, בהפקה משותפת של עיריית ירושלים ואיגוד הכדורסל הישראלי.

14.9 – Global pro westlings summit

אירוע היאבקות בינלאומי בהיכל הפיס ארנה פרטים נוספים בעמוד הרשמי

לאירועים ופרטים נוספים היכנסו לאתר עיריית ירושלים.