טיפול בגלי הלם לבעיית דורבן ברגל

תמונה: שאטרסטוק

דורבן בכף הרגל זה השם שניתן למחלת דלקת העקב בכף הרגל. בארץ, ישנם אנשים רבים הסובלים מכאבים חדים של דורבן כף הרגל. כאבים חזקים המקשים על ההליכה, לעתים אף במספר בודד של צעדים. כאבים הפוגעים באיכות החיים המחייבים טיפול. לעתים הטיפול נעשה בטיפול תרופתי, לעתים הטיפול נעשה בזריקות. ואולם, טיפולים אלו עוזרים בהקלת הכאבים אך לא לזמן רב.

לעתים ממליצים למטופל פיזיותרפיה להקלה על הכאב אך זהו תהליך ארוך טווח הדורש התמדה. במקרים רבים הטיפול בפיזיותרפיה לא עוזר והכאבים החדים פוגעים לנו בשגרת היום יום. בדרך כלל, הפתרון שנותר הוא ניתוח- טיפול פולשני שלעתים גורם סיבוכים שונים, וזמן החלמה ארוך וממושך.

כיום, מוצע פתרון יעיל לדורבן בכף הרגל- טיפול בגלי הלם אשר הוכח כטיפול יעיל ביותר בדורבן ועוד במגוון בעיות אורטופדיות. חשוב לציין כי ישנן מספר דרגות של כאבי דורבן בכף הרגל: הראשונה הנחשבת לדרגה קלה של כאבי דורבן, מאופיינת בדלקת המלווה ברגישות בעצם העקב (בצדו התחתון). יש כאבי דורבן בדרגה בינונית, המזוהה לאחר מיפוי עצמות- בדלקת באזור העקב הפרוס לכל רצועות האורך והרוחב של כף הרגל. הדרגה הקשה של כאבי הדורבן מאופיינת בכל הסימנים המאפיינים את הדרגה הבינונית ובנוסף להם בצילום הרנטגן מזהים כי מופיע זיז סידני בעצם העקב. ולכן, כאשר מטופל חדש מגיע עם אבחון רפואי המצביע על דורבן ברגל, יש לבדוק ולאבחן את רמת הדרגה של הדלקת בכף הרגל. רק לאחר שעורכים בדיקה יסודית למטופל ומוצאים את המקום הפגוע או מספר המקומות, יודעים כיצד להצליח לטפל בהם בגלי הלם ולהגיע להצלחה חסרת תקדים.

דורבן בכף הרגל – לסיכום, היום זה כבר מוכח כי הטיפול בגלי הלם יעיל לסובלים מכאבי דורבן בכף הרגל ובעקב, וכן הסובלים מכאבים שונים כגון: כאבים בכתף, במרפק, כאבים בכף היד, בגב התחתון, וכן הסובלים מכאבים ברצפת האגן, כאבים בירך, בברך, בגיד אכילס, בכף הרגל ועוד, אשר טופלו בסדרת טיפולים בגלי הלם הראו כי הדלקת התמוססה וכי הכאבים חלפו כלא היו, וכי תהליך הריפוי הטבעי של הגוף נעשה במהרה. בנוסף, היום ניתן לאשר כי גלי ההלם ממריצים את זרימת הדם בגוף וגורמים להפסקת המעגל הכרוני של הדלקת ולהמסת הדלקת עד להחלמה מהירה ולתפקוד מלא.

- פרסומת -

 

מאמר בחסות אתר חדשות bignews