5 טיפים לבחירת ביטוח מקיף

שוק ביטוחי הרכב מורכב משלושה סוגים עיקריים של פוליסות ביטוח: ביטוח חובה, היחיד שחייבים לעשות לפי החוק והוא נותן כיסוי בגין נזקי גוף שנגרמו מפגיעת כלי רכב, ללא הוכחת אשמה.

תוכן שיווקי 11/03/2020

ביטוח צד ג' מעניק פיצוי עבור נזקי רכוש שגרם הרכב המבוטח לצדדים שלישיים וביטוח מקיף לרכב, שכולל גם את ביטוח צד ג', מעניק הגנה מלאה וטובה מפני נזקי רכוש שנגרמו לרכב, כתוצאה מגניבה, תאונות, שריפה, השחתה, רעידת אדמה וכדומה.

לאור מורכבות התחום, מגוון המסלולים והפרטים הקטנים אליהם יש לשים לב, בחירת פוליסת הביטוח לרכב, אינה דבר פשוט וחשוב לפעול בצורה מקצועית, חכמה ונכונה. לכן, ריכזנו עבורכם 5 טיפים מרכזיים שיסייעו לכם לבחור ביטוח מקיף לרכב, בצורה קלה, מהירה ויעילה, שיענה על כל הצרכים הספציפיים שלכם ובמחירים אטרקטיביים ונוחים.

איך ניתן להקל עליכם בבחירת ביטוח רכב?

- פרסומת -

1. ערכו סקר שוק יסודי ומקיף: בענף הביטוח פועלות חברות ביטוח רבות, המציעות ללקוחות תנאים ומחירים שונים ולכן ישנה חשיבות להשוות מחירים ולבחון לעומק את תנאי הפוליסה ואת הכיסויים שהיא נותנת. במסגרת זו, מומלץ לבדוק את המרכיבים של הפוליסה הבסיסית, את ההרחבות הקיימות ואת העלות שלהן. כמו כן, שימו לב טוב לרכיב ההשתתפות העצמית, שכן כשסכום ההשתתפות עצמית הוא גבוה זה יכול להוזיל את מחיר הפוליסה, אולם במקרה של הפעלת ביטוח אתם עשויים לשלם סכום לא מבוטל בעת הפעלת הפוליסה. לאחר בחינת הסעיפים והתנאים של מספר חברות ביטוח מרכזיות, תקבלו תמונה עדכנית ומדויקת של תוכניות הביטוח השונות ותדעו לבחור את הפוליסה המתאימה והמשתלמת ביותר עבורכם.

2. מחיר ביטוח מקיף מושפע מערך הרכב המבוטח: מחיר ביטוח מקיף מושפע ישירות מסוג הרכב המבוטח, הדגם, החברה המייצרת, עלות החלפים ושיעורי הגניבה. ישנן קטגוריות מסוימות בהן רכבי יוקרה, ג'יפים פרטיים, רכבים נדירים או כאלה שיש להם חלפים יקרים או קשים להשגה, המעלות את מחיר הפוליסה אף ב-50% ומעלה. בנוסף, ישנם דגמים הנחשבים פחות פופולריים ולכן הסיכון לגניבה של הרכב פוחת וניתן להוזיל את העלות בצורה משמעותית.

3. הקפידו על נהיגה זהירה ובטוחה: בעת רכישת ביטוח מקיף או חידוש ביטוח קיים, נבחנת כמות תביעות הביטוח שהגשתם, כאשר אם מעולם לא תבעתם את חברת הביטוח תוכלו לקבל הנחה במחיר. בנוסף, הרקע ההיסטורי של הנהג הוא שיקול חשוב שנבדק, כך שנתונים כגון שלילת רישיון נהיגה קודמת או עבר פלילי עשויים להעלות את מחיר הפוליסה. מנגד, חברות הביטוח מעודדות מתן הנחות וחבילות משתלמות לנהגים ונהגות זהירים עם שנות וותק רבות, המציגים עבר נקי מתביעות קודמות, שכן הסיכון של חברת הביטוח פוחת.

4. חפשו הנחות או הטבות: כמו במוצרי צריכה אחרים, מרבית חברות הביטוח מציעות הנחות או הטבות, המשתנות מעת לעת, עבור אוכלוסיות ספציפיות, כגון נשים הנחשבות לזהירות ופחות מעורבות בתאונות, מורים, הורים, עובדי מדינה, סטודנטים, ארגוני עובדים, מועדוני צרכנות ועוד.

5. אופי הנהגים ונתונים אישיים: חשוב שתדעו שגם עלות ביטוח מקיף לרכב מושפעת ישירות מהנהגים הצפויים לנסוע ברכב – כמות הנהגים, הגיל שלהם, הניסיון והוותק שלהם בכביש, האם מדובר בסטטוס של נהג חדש או נהג צעיר וכדומה. המדובר בנתונים מהותיים שמעלים את מחיר הביטוח במידה רבה. שכן, נהגים חדשים וצעירים מחויבים לשלם יותר מנהגים וותיקים ומנוסים, כאשר הפער במחירים הוא בהחלט משמעותי. בנוסף, רכישת ביטוח עבור נהג יחיד או זוג נהגים זולה מאוד ביחס לביטוח לכל נהג ויש להביא זאת בחשבון. על פי רוב, ברכב המבוטח נוהג בקביעות אדם אחד בלבד, גם אם זהו רכב משפחתי שיש בו כמה נהגים בגילאים שונים. אצל מרבית מהחברות המבטחות, יש התחשבות בנושא זה והן מאפשרות לרכוש ביטוח על בסיס זמני – לפי מספר ימים או שעות הנהיגה בפועל, כתוספת לביטוח השוטף של הנהג אן הנהגים הקבועים.